Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Περιλαμβάνει:

  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές, Δίκτυα και Φεστιβάλ Σχολείων,
  • Παραστάσεις για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία:

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2023:
18883 εκπαιδευτικοί, 
41429 μαθητές/μαθήτριες, 
842 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
127 διαδραστικές παραστάσεις,
139 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
663 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1821 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

 


 


Έρχονται...

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 3/11/2021 17:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3), Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 3/11/2021 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event


Εργαστήριο/Διάλεξη Α4: «Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3)

Διαδικτυακά, 3/11/2021

Ώρες: 17:00-20:00

Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά
Διάρκεια: 3 ώρες
Απευθύνεται
: σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων

Σχεδιασμός - Εμψύχωση: Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

Σύντομη περιγραφή
Το σεμινάριο προσεγγίζει το Εκπαιδευτικό Δράμα (Drama in Education) ως εργαλείο βιωματικής μάθησης, συνδυάζοντας τη θεωρία με την πρακτική εφαρμογή. Περιλαμβάνει δύο μέρη: α) Εισήγηση—Συζήτηση: «Εκπαιδευτικό Δράμα: Βασικές αρχές και σχεδιασμός» και β) Εργαστήριο: «Ένα απειλητικό γράμμα», ενδεικτικό παράδειγμα εφαρμογής. Στο πρώτο,  θεωρητικό, μέρος παρουσιάζεται το παιδαγωγικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η μέθοδος του Εκπαιδευτικού Δράματος καθώς και τα βασικά στοιχεία για τον σχεδιασμό ενός μαθήματος. Στο δεύτερο μέρος, δίνεται η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν βιωματικά τη μέθοδο συμμετέχοντας στο δράμα  «Ένα απειλητικό γράμμα» με θέμα την ενδοσχολική βία εναντίον του «ξένου». 
Βασικός σκοπός του σεμιναρίου είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος (Ε.Δ.), προκειμένου να εμπλουτίσουν τα παιδαγωγικά εργαλεία τους  και να αξιοποιήσουν τις δημιουργικές ικανότητες τους ως διδάσκοντες  είτε τα γνωστικά αντικείμενα της ειδικότητάς τους είτε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, το προσφυγικό, τον ρατσισμό, τη στάση απέναντι στον «ξένο». Συγκεκριμένοι στόχοι: α) Να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τις θεωρίες μάθησης στις οποίες στηρίζεται το Ε.Δ. , να καταδείξει τα κλειδιά της μεθόδου και τον τρόπο σχεδιασμού ενός μαθήματος  (οργάνωση, δομή, επεισόδια, θεατρικές τεχνικές, εσωτερική συνοχή). β) Να τους δώσει την ευκαιρία να βιώσουν το θέμα της ενδοσχολικής βίας εναντίον του «ξένου»  και να αναστοχαστούν πάνω στη μέθοδο, συμμετέχοντας σε ένα δράμα.  γ) Να τους προσφέρει ερεθίσματα για προβληματισμό, ιδέες και εργαλεία, για να προχωρήσουν και να σχεδιάσουν το δικό τους μάθημα, ανάλογα με τις ανάγκες της ομάδας τους. 

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα

Άβρα Αυδή
Φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών (1982-2011). Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016), στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα και με το σχολικό θέατρο, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε από μεταπτυχιακές σπουδές και σχετική έρευνα. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια και δημοσίευσε ποικίλα άρθρα σχετικά με τη θεατρική παιδεία. Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο»  (Μεταίχμιο 2018). Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επίσης διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλα, στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο (1985-89),  Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (2017).

Μελίνα Χατζηγεωργίου
Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι δασκάλα και θεατροπαιδαγωγός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα (Μ.Α. Drama in Education). Δίδαξε επί 15 έτη στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο».  Έχει εργαστεί ως δασκάλα Δράματος σε σχολεία, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για το Εκπαιδευτικό Δράμα που οργανώθηκαν από πανεπιστήμια και ποικίλους φορείς όπως το Πανελλήνιο Δίκτυο Εκπαιδευτικών για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, τη Future Library, κ.ά. Επιπλέον, σχεδίασε και συντόνισε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε μουσεία και άλλους φορείς.  Συνέγραψε με την Άβρα Αυδή το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο» (Μεταίχμιο 2018). 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (1949)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ