18η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2019"

ΑΓ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΗΛΙΟΥ 25-31 Αυγούστου 2019


 

 
Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/8/2004 9:00 πμ - 27/8/2004 12:30 μμ Export event

Η Commedia dell' arte: παράδοση και καινοτομία

Σπέτσες, 20-27/8/2004, Εργαστήριο, Mario Gallo


3η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Σπέτσες 2004
Σπέτσες, 20-27 Αυγούστου 2004
«Δρόμοι του κωμικού: Αριστοφανική κωμωδία & Commedia dell' arte»


Εργαστήριο 3 με τον Mario Gallo, 
«Η Commedia dell' arte: παράδοση και καινοτομία» 

(με μετάφραση από τα Ιταλικά και Αγγλικά στα Ελληνικά)

Στο εργαστήριο αυτό θα κινηθούμε ανάμεσα στην παράδοση και την καινοτομία: θα δούμε τη χρήση της μάσκας στο 16ο αι. και στη σύγχρονη εποχή. Θα χρησιμοποιήσουμε τη μάσκα με την παραδοσιακή τεχνική και θα αναπτύξουμε τον ειρωνικό της χαρακτήρα μέσω των πολιτικών, κοινωνικών και πολιτισμικών γεγονότων της εποχής μας. Το εργαστήριο θα ασχοληθεί μεταξύ άλλων με τα ακόλουθα: α) Κατασκευή μάσκας, το χρώμα της μάσκας, θεατρική προπαιδεία στην'Commedia' (σκηνική παρουσία του ηθοποιού), β) Βασικές αρχές της Commedia dell' Arte: η στάση κι ο ρυθμός του σώματος, η χρήση της μάσκας στο σκηνικό χώρο, οι διάφοροι τύποι μάσκας, το κοστούμι, ο αυτοσχεδιασμός, γ) Η αφήγηση του ηθοποιού: (η φωνή, το σώμα, το κείμενο), η χρήση της φωνής μέσα από την μάσκα, έρευνα των ορίων και των φωνητικών δυνατοτήτων, έρευνα της ιδιαιτερότητας της φωνής του χαρακτήρα, δ) Ιστορικές πηγές της Commedia dell' Arte': προέλευση, η Κωμωδία του 16ου αι., του 17ου αι., ο Ιταλός Αρλεκίνος, ο Γάλλος Αρλεκίνος, οι θίασοι, η κοινωνική και αισθητική διάσταση, οι κωμικοί, η μάσκα, το "canovaccio", ε) Σύνθεση του "canovaccio" για την παράσταση. Στο εργαστήριο αυτό θεωρία και πράξη θα συνυπάρξουν. Οι συμμετέχοντες θα χρειαστούν ένα σημειωματάριο. Θα δουλέψουμε ξυπόλητοι.

Ο Mario Gallo είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης θεάτρου και συγγραφέας. Εργάζεται σε εκπαιδευτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών της Ιταλίας. Το 1992 ίδρυσε το 'Θέατρο Έρευνας και Πειραματισμού Γλωσσών' ( Teatro Ricerche sperimentazione dei linguaggi) και το 1993 την εταιρεία Λαϊκού Θεάτρου "Arte/ Mascaru" στη Φλωρεντία με τον G. Pedullu. Σπούδασε στη Cantiere Internazionale Arte του Montepulciano και στο Ινστιτούτο Επιστημών του Θεάματος και Κοινωνιολογίας της Επικοινωνίας (Instituto di Scienze dello Spettacolo e Sociologia della Comunicazione) στο Πανεπιστήμιο του Urbino. Ορόσημα για την πορεία του θεωρεί τις συναντήσεις του με τους Jan Ferslev (Odin Theatre), Sosta Palmizi, Marcel Marceau, Hal Yamanouchi, Phil Radice (Σχολή J. Lecoq, Παρίσι), Kassim Bayatly και Gianfranco Pedullu (Κέντρο Θεατρικής Εκπαίδευσης E.G.Craig, Φλωρεντία).