2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2024 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event
«...εγώ είμαι Εγώ!»

«...εγώ είμαι Εγώ!»

Χιλιομόδι Κορινθίας 24/8/2024, εργαστήριο για ενήλικες, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

«... εγώ είμαι Εγώ!»
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων​​

Χιλιομόδι Κορινθίας 24/8/2024, 5.30μμ-8.30μμ

Συμπληρωματικό/απογευματινό εργαστήριο ενηλίκων στο πλαίσιο της Θεατρικής Καλοκαιρινής Κατασκήνωσης 2024

Εμψύχωση: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Το εργαστήριο «... εγώ είμαι Εγώ!» είναι ένα από τα πιστοποιημένα εργαστήρια για εκπαιδευτικούς (και παιδιά) που περιλαμβάνονται στον επιμορφωτικό κύκλο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος». Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ» υλοποιείται από το 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ) σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και περιλαμβάνει δωρεάν α) επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές/φοιτήτριες, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά, β) εργαστήρια για παιδιά σε σχολεία, γ) εκπαίδευση στελεχών, δ) παρουσιάσεις παραστάσεων θεάτρου φόρουμ, ε) Μαθητικά Φεστιβάλ, στ) δράσεις «μαζί» δηλ από κοινού δράσεις με άτομα προσφυγικού και ντόπιου πληθυσμού. Επίσης δημιουργεί χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό το οποίο αναρτά με ελεύθερη πρόσβαση στον ιστοχώρο το ΠΔΘΕ Περισσότερα ΕΔΩ
Το εργαστήριο "...εγω είμαι Εγώ!" σχεδιάστηκε από Ελπίδα Κομιανού, Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Αξιοποιώντας δημιουργικά το βιβλίο Το Μικρό εγώ είμαι Εγώ της Μira Lobe σε μετάφραση Αναστασίας Καλαντζή-Αζίζι και το οποίο  απευθύνεται σε παιδιά 4-8 ετών (γραμμένο σε τέσσερις γλώσσες Ελληνικά, Γερμανικά, Αραβικά, Φαρσί), οι συμμετέχοντες θα πάρουν μέρος σε ένα ολοκληρωμένο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και θα πάρουν ιδέες για συμμετοχικές δραστηριότητες και εφαρμογή στο εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο δραστηριοποιούνται.

Μέσα από διάφορες περιπέτειες στο λιβάδι με τα ζώα, ένα μικρό ζωάκι με ασαφή χαρακτηριστικά, ανακαλύπτει τη μοναδικότητα του εαυτού του, την αναγνωρίζει και την αποδέχεται. Προσπαθώντας να βρει τη θέση του σε έναν κόσμο όπου όλοι έχουν τα δικά τους μοναδικά γνωρίσματα, γίνεται μαχητής της ζωής και δίνεται σε ένα παιχνίδι αυτοπραγμάτωσης.
 

Στόχος του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχουσες, μέσα από τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και βιωματικά παιχνίδια ρόλων, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση τους, να προσεγγίσουν το διαφορετικό, και να δώσουν χώρο για «άλλο ένα ζωάκι στο λιβάδι της ζωής» διερευνώντας ζητήματα ταυτότητας, ετερότητας, αυτοεκτίμησης και ενσυναίσθησης.  


Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ και του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες  της Αγωγής και κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας/Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μαθήματα θεάτρου στο Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ποικίλων επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, στο οποίο αξιοποιούνται τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Ενδεικτικά: «Η κωμική σκηνή-Α΄ Γυμνασίου» και «Η τραγική σκηνή-Β΄Λυκείου», στον τόμο Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία» και «Η περιπέτεια της ενηλικίωσης» στο Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα Πρωτέας, http://proteas.greek-language.gr/ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική  εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Από το 2016 είναι  εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση,  σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print