Εργαστήριο για μαθητές Νηπιαγωγείου και όλων των Τάξεων Δημοτικού
Στο πλαίσιο του Προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, παρουσιάζεται σε σχολεία και για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης το εργαστήριο «εγώ – εσύ – εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του «Άλλου».
Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου και όλων των τάξεων του Δημοτικού, υλοποιείται με μια επίσκεψη στο σχολείο και διαρκεί 2 διδακτικές (συνεχόμενες) ώρες.
Σχεδιασμός: Μαντώ Κουρετζή, Στέλιος Βγαγκές.
Εμψυχωτές-επιμορφωτές: Μαντώ Κουρετζή, παιδαγωγός-εμψυχώτρια Θ.Π.-ειδική σε θέματα Αισθητικής Αγωγής & Ελληνικού Πολιτισμού, Στέλιος Βγαγκές δάσκαλος - εμψυχωτής Θ.Π., Βιργινία Κεχαγιά, θεατρολόγος- εμψυχώτρια Θ.Π., Βάλια Καλογρίδη, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής- εμψυχώτρια Θ.Π. Χριστίνα Στουραϊτη νηπιαγωγός, παιδαγωγός Εφαρμοσμένου Θεάτρου, εμψυχώτρια Θ.Π, Μαρίνος Παρασκευόπουλος εμψυχωτής Θ.Π, Μαριλένα Μπεκρή ψυχολόγος- εμψυχώτρια Θ.Π., Λαμπρινή Αρβανιτίδου θεατρολόγος- εμψυχώτρια. Θ.Π., Βένια Βγαγκέ Τεχνών Ήχου-Εικόνας- εμψυχώτρια Θ.Π, Πένυ Τριανταφύλλου δασκάλα- εμψυχώτρια Θ.Π.
Γενικοί στόχοι: Η ενίσχυση και ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας των παιδιών ώστε α) να διευρύνουν τους κώδικες επικοινωνίας τους, β) να παίξουν, να εκφραστούν και να Ψυχαγωγηθούν με το Θεατρικό Παιχνίδι το οποίο προσφέρει ένα σταθερό πλαίσιο επικοινωνίας, αποδοχής και συνεργασίας χωρίς ανταγωνισμό και αντιπαλότητα, γ) να παρουσιάσουν τις δικές τους «ιστορίες» με τη μορφή σκηνικών δρώμενων που θα προκύψουν από την προσπάθεια να συντονιστούν περισσότερα «ΕΓΩ», ώστε από κοινού να φέρουν ένα αποτέλεσμα μέσω μιας διαδικασίας σύνθεσης που εξελίσσεται στο ΕΜΕΙΣ…
Το πρόγραμμα διαπραγματεύεται το θέμα της ενότητας, της επικοινωνίας, της αποδοχής και της σημασίας του «Εμείς-Μαζί»και ειδικότερους στόχους έχει: α) να προσεγγίσει εναλλακτικούς κώδικες επικοινωνίας, β) να προκαλέσει τα παιδιά να προβούν σε πολλαπλές ταξινομήσεις, γ) να ενισχύσει πολύπλευρα το συντονισμό που αποτελεί προϋπόθεση οργάνωσης της σκέψης, δ) να εμπλέξει τα παιδιά στην παραγωγή «μύθου», ε) να παροτρύνει, μέσα από διαφορετικά ερεθίσματα, τους παίκτες να ενεργοποιήσουν τη συμβολική τους σκέψη ώστε να ενισχυθεί η δημιουργική φαντασία, στ) να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την αποδοχή.