Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

"Πάρτο αλλιώς!"-Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο – Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες


Δηλώσεις ενδιαφέροντος: οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί πρέπει να στείλουν αίτημα-πρόσκληση, από το ιμειλ του σχολείου (όχι προσωπικό) με τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης του σχολείου, στο  info@theatroedu.gr
 Λόγω του μεγάλου αριθμού αιτημάτων και περιορισμένης δυνατότητας υλοποίησης θα γίνεται κλήρωση. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες - Γραφείο Ελλάδας

Γραμματεία: 2106541600 / info@theatroedu.gr

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!»

 

Eργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες παρουσιάζεται σε σχολεία για μαθητές το εκπαιδευτικό εργαστήριο «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!».

 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου

 

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες για τμήμα ή ομάδα μαθητών

 

 

Σχεδιασμός: Γιώργος Μόσχος, νομικός

Υλοποίηση - Εμψυχωτές: Γιώργος Μόσχος, νομικός, Όλγα Ορφανίδουεκπαιδευτικός, Ειρήνη Κουμπαρούλη, ηθοποιός και εκπαιδευμένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»

 

 

 

Σύντομη περιγραφή


Τι γίνεται όταν μια ομάδα μαθητών βρίσκεται μπροστά σε μια κατηγορία κλοπής που ενεργοποιεί προκαταλήψεις και ρατσιστικές στάσεις; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το μίσος και ο θυμός ανάμεσά τους; Πώς μπορούν οι ομάδες να παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις, σε τέτοιες περιπτώσεις; Υπάρχουν τρόποι για να πετυχαίνουμε τη συνεννόηση και να μπλοκάρουμε μαζί τον ρατσισμό;  

 

Το εργαστήρι αυτό απευθύνεται σε μαθητές – μαθήτριες γυμνασίου ή λυκείου. Αξιοποιεί τεχνικές επικοινωνίας ομάδας και θεάτρου φόρουμ για να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά που συμμετέχουν σχετικά με την ατομική και συλλογική ευθύνη τους απέναντι σε ρατσιστικές συμπεριφορές που μπορεί να συμβούν στο περιβάλλον τους.


Ξεκινάμε με παιχνίδια για την εισαγωγή στο θέμα, αναφορά στις έννοιες και τις προβλέψεις του νόμου. 

Ύστερα, διηγούμαστε μιας ιστορία που βασίζεται σε πραγματικούς χαρακτήρες και περιστατικά. 

Επεξεργαζόμαστε την ιστορία μέσα από συζήτηση και παίξιμο ρόλων, με διάφορους τρόπους. 

Στόχος μας είναι να πάρουμε ιδέες και μεγαλύτερη σιγουριά για το τι μπορούμε να κάνουμε για να προλαβαίνουμε καταστάσεις που οδηγούν στο διχασμό, τις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό. 

Στο τέλος του εργαστηρίου, αν θέλουμε, θα κουβεντιάσουμε και το τι πήραμε από αυτό.  


Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο! - Όλα τα εργαστήρια

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!»

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!»

Ιωάννινα 18/2/2022, Εργαστήρια για μαθητές, 2ο ΓΕΛ Ιωαννίνων

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/2/2022 11:00 πμ - 2:00 μμ Export event


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ - Στο  2ο ΓΕΛ Ιωαννίνων
«Πάρτο αλλιώς
! Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο»

Εμψύχωση: Γιώργος Μόσχος, νομικός, εκπαιδευτής ενηλίκων

Ιωάννινα, Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022, 11.30-14.00
ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ 31 μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί: Ολυμπία Μπακάλη, Βασιλική Ντάφλου


Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος «Kι αν ήσουν εσύ;» διοργανώνει εργαστήριο για μαθητές-μαθήτριες της Α Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Ιωαννίνων με τίτλο «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό - Διακρίσεις και ρατσισμός στο χώρο του σχολείου. Πρόληψη και αντιμετώπιση».
Το εργαστήριο έγινε σε συνεργασία με το πρόγραμμα "Σχολείο για όλους"

Ανασκόπηση της δράσης

Σύντομη περιγραφή: Τι γίνεται όταν μια ομάδα μαθητών βρίσκεται μπροστά σε μια κατηγορία κλοπής που ενεργοποιεί προκαταλήψεις και ρατσιστικές στάσεις; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το μίσος και ο θυμός ανάμεσά τους; Πώς μπορούν οι ομάδες να παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις, σε τέτοιες περιπτώσεις; Υπάρχουν τρόποι για να πετυχαίνουμε τη συνεννόηση και να μπλοκάρουμε μαζί τον ρατσισμό;   Το εργαστήρι αυτό απευθύνεται σε μαθητές – μαθήτριες γυμνασίου ή λυκείου. Αξιοποιεί τεχνικές επικοινωνίας ομάδας και θεάτρου φόρουμ για να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά που συμμετέχουν σχετικά με την ατομική και συλλογική ευθύνη τους απέναντι σε ρατσιστικές συμπεριφορές που μπορεί να συμβούν στο περιβάλλον τους. Ξεκινάμε με παιχνίδια για την εισαγωγή στο θέμα, αναφορά στις έννοιες και τις προβλέψεις του νόμου. Ύστερα, διηγούμαστε μιας ιστορία που βασίζεται σε πραγματικούς χαρακτήρες και περιστατικά. Επεξεργαζόμαστε την ιστορία μέσα από συζήτηση και παίξιμο ρόλων, με διάφορους τρόπους. Στόχος μας είναι να πάρουμε ιδέες και μεγαλύτερη σιγουριά για το τι μπορούμε να κάνουμε για να προλαβαίνουμε καταστάσεις που οδηγούν στο διχασμό, τις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό. Στο τέλος του εργαστηρίου, αν θέλουμε, θα κουβεντιάσουμε και το τι πήραμε από αυτό.  

To πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» και το εκπαιδευτικό υλικό του έχουν εγκριθεί και από το Υπουργείο Παιδείας  και το ΙΕΠ. Αναλυτική περιγραφή του προγράμματος  στην ιστοσελίδα www.theatroedu.gr

ΜΕΤΡΑ COVID: Όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν με τη τήρηση του υγειονομικού Covid-free πρωτοκόλλου λειτουργίας που ισχύει τη συγκεκριμένη περίοδο προς αποφυγή της μετάδοσης της πανδημίας. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Σύντομο βιογραφικό εμψυχωτή: Ο Γιώργος Μόσχος είναι  νομικός, επιμορφωτής και εμψυχωτής θεατρικών ομάδων. Διετέλεσε Συνήγορος του Παιδιού από τον Ιούλιο του 2003 ως τον Ιανουάριο του 2018, Πρόεδρος και μέλος ΔΣ του Ευρωπαϊκού Δικτύου Συνηγόρων του Παιδιού. Συνεργάστηκε ποικιλοτρόπως με διεθνείς οργανισμούς ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οργανώσεις για τα δικαιώματα του παιδιού και συμμετείχε ενεργά σε μεγάλο αριθμό συναφών εθνικών και διεθνών δικτύων. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) και μέλος ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Τοπικός Συντονισμός Ηπείρου
Συνεργασία:  Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 /info@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

 

Print

Number of views (1740)/Σχόλια (0)