Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Δράμα, 15/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 15/5/2019 10:00 πμ - 1:00 μμ Export event

Δράμα, 15 Μαΐου 2019


Μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

Δράμα, Τετάρτη 15 Μαΐου 2019 10.00 π.μ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

Πλατεία της Δράμας και το Θέατρο της Αγίας Βαρβάρας "Σωκράτης Δημητριάδης"
Είσοδος: ελεύθερη

6 νηπιαγωγεία της Δράμας,

140 μαθητές και μαθήτριες, σε μία κοινή πορεία για τα Δικαιώματα του Παιδιού

100 γονείς αλλά και πολλοί περαστικοί παρακολούθησαν την πορεία των παιδιών στους δρόμους της πόλης.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Δράμας, διοργάνωσαν μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ, την Τετάρτη 15 Μαΐου 2019, ώρα 10.00 π.μ., στην Πλατεία της Δράμας και στο Θέατρο της Αγίας Βαρβάρας «Σωκράτης Δημητριάδης». Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;».

140 μαθητές και μαθήτριες, από 6 νηπιαγωγεία της Δράμας ξεκίνησαν μια πορεία από την Πλατεία της Δράμας για το Θέατρο της Αγίας Βαρβάρας όπου παρουσίασαν στη σκηνή μικρά θεατρικά και εικαστικά δρώμενα με θέμα τη διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Τα παιδιά φορώντας καπελάκια με το logo του προγράμματος, με πλακάτ και συνθήματα φωναξαν τα δικαιώματα τους και μοίραζαν χάρτινους σελιδοδείκτες που είχαν γράψει τα δικαιώματα των παιδιών στους περαστικούς. Υπήρξε εξαιρετική συνεργασία τόσο με τη Δ/νση Α/θμιας ν.Δράμας όσο και με την τροχαία Δράμας που έκλεισαν τους δρόμους της πόλης κατά τη διάρκεια της πορείας για να υπάρχει ασφάλεια. Οι περαστικοί αλλά και γονείς χειροκροτούσαν τα παιδιά και ήθελαν να μάθουν περισσότερα για το πρόγραμμα.
Η ειρηνική μας πορεία οδηγούσε σε ενα ανοιχτο θεατράκι στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας όπου όλα τα σχολεια παρουσίασαν εικαστικά και μουσικοκινητικά δρώμενα μικρής διάρκειας με θέμα ένα-δυο δικαιώματα που είχε ετοιμάσει το κάθε σχολείο. Στο τέλος των παρουσιάσεων τραγούδησαν όλα τα παιδιά μαζί ένα τραγούδι και φώναξαν τα συνθήματα τους.

Η σωστή πλαισίωση και η συνεχόμενη συνεργασία τόσο με Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Δράμας, την Εταιρία Επιστημών Αγωγής Δράμας και της Υπεύθυνης Εκπαίδευσης Προσφύγων οδήγησε, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά να φύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις και με ασφάλεια να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Ευχόμαστε οι φωνές των παιδιών να ακούστηκαν σε ολόκληρη την πόλη!

Σχόλια - Εντυπώσεις

Σχόλια γονέων:
«Τι ωραία εκδήλωση! Μακάρι να τα συνοδευει και στη συνέχεια της ζωής τους. Χαρήκαμε που είδαμε τα παιδιά μας να διεκδικούν τα δικαιώματα τους»
«Τι ωραία που ήταν...πόσο συγκινητικά τα παιδάκια, τα χαμόγελά τους, η ζεστασιά της ψυχής τους, τα όμορφα λογάκια τους. Μπράβο σε όλους...παιδάκια, εκπαιδευτικούς, γονείς και σε όσους βοήθησαν να ακουστούν καθαρά αυτές οι γεμάτες αγάπη και σθένος φωνούλες!!!»
«Μακάρι να γίνονται και άλλες τέτοιες δράσεις στα σχολεία μας»
«Μπράβο σας που σε αυτή την τρυφερή ηλικία διαπραγματεύεστε τόσο σημαντικά θέματα»
«Πολύ σημαντική η δράση σας!»

Δημοσιεύσεις για το φεστιβάλ έγιναν στα τοπικά ΜΜΕ:
- Συνέντευξη στην εφημερίδα: -Χρονικά της Δράμάς
- Παρουσιάση του φεστιβάλ από την ηλεκτρονική εφημερίδα « Dramini»
- Παρουσίαση του φεστιβάλ από την ηλεκτρονική εφημερίδα « Dramania»
Μέσω των ηλεκτρονικών σελίδων των σχολείων που συμμετείχαν και των λογαριασμών τους στο Facebook έγινε παρουσίαση του φεστιβάλ και του προγράμματος.

 

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 
Το αντίστοιχο μαθητικό φεστιβάλ τον Μάιο του 2018 στην πόλη της Δράμας είχε τίτλο «Κι αν ήσουν εσύ;» και οι μαθητές 8 σχολείων παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα με θέμα τη διαφορετικότητα, την αλληλεγγύη και την αποδοχή.

Τα σχολεία που συμμετέχουν στο φεστιβάλ

Μαθητές και μαθήτριες με διαφορετικές χώρες καταγωγής που φοιτούν στη ΔΥΕΠ Νηπιαγωγείο Μυλοποτάμου, δηλαδή το νηπιαγωγείο που στεγάζεται στο κέντρο φιλοξενίας προσφύγων και φοιτούν τα νήπια και τα προνήπια των οικογενειών που φιλοξενουνται εκει, το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας, 17ο Νηπιαγωγείο Δράμας, 2ο Νηπιαγωγείο Καλαμπακίου, 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης, Νηπιαγωγείο Αδριανής.

Οι εκπαιδευτικοί: Σωτηρία Κυδά, Γεωργία Κάντζα, Μαρία Καραμπατζάκη, Μαρία Παπαδοπούλου, Ευδοκία Παπαδοπούλου Πανταζίδου, Χρυσή Μαργιορίδου, Σταυρούλα Αυγητίδου, Τσιλεπώνη Κατερίνα, Κουτούπη Μαρία, Γαζιώτου Ευαγγελία, Παπαδοπούλου Αναστασία, Παναγιώτα Σαχπατζίδου, Σοφία Γρηγοριάδου, Κωνσταντία Αρβανίτη, Δήμητρα Καλονικίδου

Υποστήριξη σχολείων/ Συντονισμός: Ειρήνη Μαρνά

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Σε συνεργασία με την Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Δράμας

Με την υποστήριξη της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας

Πληρ.: 210-6541600 / www.Theatroedu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1483)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!