Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Κοζάνη, 11/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/5/2019 12:00 μμ - 3:00 μμ Export event

Κοζάνη, 11 Μαΐου 2019


Μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

Κοζάνη, Σάββατο 11 Μαΐου 2019, 12:00μ

Κεντρική Πλατεία Κοζάνης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

ΕΞΙ ΣΧΟΛΕΙΑ

«συν – εργάζονται, συν – διαλέγονται, συν – υπάρχουν, συν-κινούν»

Συμμετείχαν: 65 μαθητές/τριες και 11 εκπαιδευτικοί από 6 σχολεία

Παρακολούθησαν 80 μαθητές/τριες και 150 γονείς και εκπαιδευτικοί

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με σχολεία του Νομού Κοζάνης, διοργάνωσαν Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ-Ημέρα Δράσης, το Σάββατο 11 Μαΐου 2019, ώρα 12.00 μ. στην Κεντρική Πλατεία Κοζάνης. Το Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». 65 μαθητές και μαθήτριες όλων των σχολικών βαθμίδων με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους και θεατροπαιδαγωγών του προγράμματος οργάνωσαν μία γιορτή για τον σεβασμό της ανθρώπινης ελευθερίας, της αρμονικής συνύπαρξης και της ανάπτυξης της συλλογικότητας θέτοντας το ερώτημα «Κι αν ήσουν εσύ;» με τρόπους που μόνο τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να το κάνουν.

Με συνεργασία και αλληλοστήριξη τα καταφέραμε και έτσι το πρώτο φεστιβάλ της Κοζάνης πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή έξι σχολείων και περιλάμβανε μικρά θεατρικά δρώμενα και τραγούδια. Ακούστηκαν Ποντιακά, Ραπ, με στίχους των μαθητών, αλλά και τραγούδια των προσφύγων στη γλώσσα urdu.

Το τραγούδι των The Who «See Me, Feel Me, Touch me» σηματοδότησε την έναρξη του Φεστιβάλ. Υπό το άκουσμα του τραγουδιού οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες, οι οποίοι ήταν διασκορπισμένοι σε διάφορα σημεία της κεντρικής πλατείας της Κοζάνης άρχισαν να κατευθύνονται προς το κέντρο αυτής, όπου και συναντήθηκαν όλοι μαζί. Το ελεύθερο σχολείο της Άρσις ξεκίνησε παρουσιάζοντας παγωμένες εικόνες σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο περί αποδοχής ή μη της διαφορετικότητας. Εν συνεχεία εμφανίστηκε το 2ο ΕΠΑΛ με γνωστό Rap τραγούδι αλλά και με ένα τραγούδι του οποίου ο στίχος ήταν δικός τους και αφορούσε στην διαφορετικότητα. Στο τέλος διάβασαν ένα κείμενο
που συνέταξαν από επιλεγμένα χωρία των «Μονόλογων από το Αιγαίο» ενώ παράλληλα μοίρασαν μπαλόνια με μηνύματα. Το 4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ στο οποίο φοιτούν και επτά ανήλικοι πρόσφυγες συμμετείχε με μια δράση για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι μαθητές σχηματίζοντας ημικύκλιο και κρατώντας πινακίδες με γραμμένα ανθρώπινα δικαιώματα έδωσαν το έναυσμα σ' έναν μαθητή-πρόσφυγα να τραγουδήσει στη γλώσσα Ούρντου. Τέλος το 13ο Δημοτικό σχολείο παρέστη με χορωδία που τραγούδησε ένα ποντιακό τραγούδι «Την πατρίδα μ΄ έχασα» και συνέχισε με ένα θεατρικό δρώμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η δράση ολοκληρώθηκε σχηματίζοντας το ουράνιο τόξο και τραγουδώντας το τραγούδι «Manu Chao-Today is raining» . Το 12ο Δημοτικό σχολείο συνέβαλε με τη δημιουργία δύο κολάζ για τα ανθρώπινα δικαιώματα των παιδιών και για την Ειρήνη. Το Ειδικό νηπιαγωγείο κατασκεύασε ένα λουλούδι με πολύχρωμα πέταλα που συμβόλιζε τις ανάγκες των παιδιών ειδικής αγωγής και τα δικαιώματα τους. Στο κέντρο του λουλουδιού υπήρχε το σύνθημα «Μην αφήσεις αυτό το λουλούδι να
μαραθεί» (Μονόλογοι από το Αιγαίο».

Η μεγαλύτερη επιτυχία έγκειται στο γεγονός ότι το Φεστιβάλ έγινε παρά τις αντιξοότητες και μάλιστα στο κεντρικότερο σημείο της πόλης με τη συμμετοχή προσφύγων.

Σχόλια - Εντυπώσεις

Θεατές, που τυχαία παρακολουθήσαν και γι’ αυτό τους θεωρούμε αντικειμενικούς, δήλωσαν συγκινημένοι και μας επιβράβευσαν. Κρατάμε αυτό και συνεχίζουμε δυναμικά.

Με το πέρας των παρουσιάσεων χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση ενός κυρίου φανερά συγκινημένου που πλησιάζοντας ανέφερε
«με συγκινήσατε πολύ σήμερα και εγώ είμαι πρόσφυγας, ξεριζωμένος από τον τόπο μου. Πόντιος είμαι και η μάνα μου έχασε τέσσερα παιδιά μέχρι να έρθει εδώ. Μόνο εγώ έμεινα».
Ακόμη οι θερμές ευχαριστίες των εκπαιδευτικών και το γεγονός ότι τους ευχαρίστησε το αποτέλεσμα της συμμετοχής τους αποτέλεσε ενθαρρυντικό παράγοντα για το φεστιβάλ. Τέλος η εκπαιδευτικός του 2ου ΕΠΑΛ τόνισε πως το κλίμα της τάξης της έχει αλλάξει μετά τη συμμετοχή των παιδιών στο φεστιβάλ. Συγκεκριμένα ανέφερε πως την εκτιμούν πιο πολύ και την αισθάνονται πιο «δική» τους. Αναφέρουν διαρκώς την εμπειρία τους από τη δράση τους στο φεστιβάλ κάνοντας πολλούς συμμαθητές τους να δηλώσουν πως μετάνιωσαν που δεν δήλωσαν συμμετοχή και πως ανυπομονούν για του χρόνου.

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Τα σχολεία που συμμετέχουν στο φεστιβάλ

Μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης, το 13ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης, το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κοζάνης, το Γυμνάσιο Γαλατινής, το 2ο ΕΠΑΛ Κοζάνης, το 4ο Εσπερινό Κοζάνης 

Οι εκπαιδευτικοί: Σπυριάδου Αλεξία, Ξανθίππη Τσίτσα, Θεοδωρίδου Αλεξία, Παπαδημητρίου Ιωάννη, Δινοπούλου Ελένη, Δεληαγγέλου Μαργαρίτα, Μαυρομάτη Αικατερίνη, Φάσσα Θεοδοσία, Σιαλβέρα Ελένη, Γοράντη Βενετία, Βουλογεώργου Αθανασία, Μπλιούμης Κωνσταντίνος, Κωνσταντινίδου Σεβαστή, Άννα Γκατζόφλια, Αικατερίνη Γκαντιά, Μαργαρίτη Σοφία, Πουταχίδου Μαρία.

Υποστήριξη σχολείων – Συντονισμός: Αφροδίτη Μαδίκα, Άννα Δουγαλή

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Πληρ.: 210-6541600 / www.Theatroedu.gr

Με την Υποστήριξη του Δήμου Κοζάνης

Print

Number of views (1652)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!