Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Κέρκυρα, 11/5/2019, Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/5/2019 7:00 μμ - 9:00 μμ Export event

Κέρκυρα, 11 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»
«Οι δικοί μας ξένοι»

Κέρκυρα, Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Πότε/Πού: 11 Μαΐου 2019, 7.00 μ.μ. στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας (περιπατητική
δράση)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ..εδώ!

Δείτε εδώ το σχετικό άρθρο στην εφημερίδα "Ενημέρωση"

Πενήντα μαθητές και μαθήτριες από τέσσερα Λύκεια της Κέρκυρας παρουσίασαν μία κοινή θεατρική σύνθεση-δρώμενο για την ιστορική παρουσία των προσφύγων στην Κέρκυρα κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα.

Συμμετείχαν 50 μαθητές και 6 εκπαιδευτικοί από 4 σχολεία.

Το φεστιβάλ παρακολούθησαν 180 γονείς και εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας (Φεστιβάλ Πόλη-Σκηνή) και την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, διοργάνωσαν Μαθητικό Θεατρικό Φεστιβάλ-Ημέρα Δράσης το Σάββατο 11 Μαΐου 2019, ώρα 7.00 μ.μ., στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους και των θεατροπαιδαγωγών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;», αξιοποίησαν τεχνικές θεάτρου-ντοκουμέντο, θεάτρου επινόησης και εκπαιδευτικού δράματος και δημιούργησαν θεατρικά δρώμενα βασισμένα σε ντοκουμέντα που αποτέλεσαν το υλικό της ερευνάς τους. Αξιοποίησαν επίσης κείμενα σχετικά με τη διαφορετικότητα, τις πολιτισμικές διαφορές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους παρουσιάστηκε μέσα από μια περιπατητική δράση στο Παλαιό Φρούριο, όπου φιλοξενήθηκαν πολλοί πρόσφυγες στο νησί κατά το παρελθόν.

Περιπατητική δράση  με 4 σταθμούς
Ξεκινήσαμε από την είσοδο του Φρουριου. Μας συνόδευε ο ήχος από το νταούλι.
Περάσαμε τη γέφυρα μαζί με το κόσμο και φτάσαμε:
   1ος Σταθμός: το στρατιωτικό παρεκκλήσι των Καπουκίνων (οι Σέρβοι προσφυγες 1916).Συνοδεία πνευστών
   2ος Σταθμός: οι Σιταποθήκες (Μικρασιάτες πρόσφυγες 1923) συνοδεία κιθάρας και μπουζούκιου
   3ος Σταθμός: η Εκκλησία του Αι- Γιώργη (Ηπειρώτες πρόσφυγες 1823) θεατρικό αναλόγιο με συνοδεία 4 κλαρίνων
   4ος Σταθμός: ο προάυλιος χώρος της Εκκλήσιας (Πόντιοι Πρόσφυγες 1923) Συνοδεία ποντιακής Λύρας και Νταούλι
Στο τέλος όλοι μαζί και με τη συμμετοχή του κοινού χορέψαμε ένα ζωναραδικο χορό και ένα μικρασιατικο συρτό. 

Υπήρχαν πολύ έντονα, στις πέτρες, στα τείχη, στον Αι -Γιώργη την εκκλησία που έχτισαν οι Αγγλοι μέσα στο Φρούριο, οι μνήμες των ανθρώπων που έζησαν εκεί, που πολέμησαν, που ικέτεψαν. Ο κόσμος συγκινήθηκε!

Ένα αφιέρωμα των εφήβων μας στους πρόσφυγες που υποδέχτηκε όλα αυτά τα χρόνια η Κέρκυρα (Σέρβους, Πόντιους, Μικρασιάτες, Ηπειρώτες...).Οι μαθητές μας, για άλλη μια φορά φέτος, αφηγήθηκαν μικρές ανθρώπινες ιστορίες ξεριζωμού και προσφυγιάς. Την αφήγηση αυτή την ανέλαβαν με ευθύνη, εντιμότητα μα και με μεγάλη συγκίνηση. Αυτός ήταν ο θέατροπαιδαγωγικός στόχος της δράσης του Φεστιβάλ «Οι δικοί μας ξένοι» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και τον πετύχαμε! Μπράβο σε όλους τους μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς των: 3ο ,4ο ΓΕΛ Κέρκυρας, Γυμνάσιο Σκριπερου Κέρκυρας με Λυκειακές τάξεις, Γενικό Λύκειο Αγρού Κέρκυρας.

Εντυπώσεις:

-Ένα υπέροχο δρώμενο από μαθητές και καθηγητές, συγκινηθήκαμε όλοι βαθιά. Μπράβο σε όλους. ! Συνεχίστε την υπέροχη δουλειά που κάνετε!

-Ήταν μαγικά!!

-Μπράβο! Τι ωραία ιδέα να γίνει το Φεστιβάλ μέσα στο Φρούριο!!

-Σας ευχαριστούμε ήταν συγκινητικό!

-Ευχαριστούμε για τα μηνύματα που παίρνουν τα παιδιά μας!

-Νιάτα! Ορμή και Κουράγιο μας δίνει αυτή η Δράση...ενώνει την ιστορία και το μέλλον...ανεκτίμητη δράση!

-Συγχαρητήρια ήταν πολύ καλή δουλειά

-Είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι και αισιόδοξοι για το μέλλον και εγώ και τα παιδιά!
Κατερίνα Εκπαιδευτικός

--Χτυπούσε δυνατά η καρδιά μου!!
Θεανώ μαθήτρια (η μικρότερη ,Τρίτη Δημοτικού!!!)

 

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετείχαν τα σχολεία: 3ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας, 4ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας, Γυμνάσιο Σκριπερού Κέρκυρας με Λυκειακές τάξεις, και Γενικό Λύκειο Αγρού Κέρκυρας.

Έπαιξαν:
Νταούλι: Παναγιώτης Κυριαζίδης
Λύρα: Κωνσταντίνος Παλαιολόγος (φοιτητές του Ιονίου Πανεπιστημίου)
Τρομπέτα: Γιώργος Χονδρογιάννης και Μίλτος Άνθης
Κλαρινέτα: Μάχη Σδώνα και Άννα Κόκκαλη
Κλαρίνο: Χρυσικοπούλου Χριστίνα
Τραγούδι: Δέσποινα Τσενεμπή, Νίκος Ευαγγελίδης, Μαρίνα Μαρτίνου (μαθητές/τριες Λυκείου)

Οι εκπαιδευτικοί: Αγιώτη Αιμιλία, Αμαραντίδης Αλέξανδρος, Δημουλή Φωτεινή, Κονιάρη Αικατερίνη, Κούδα Σταματέλλα, Λάππας Ιωάννης, Χειρδάρη Σουζάνα

Υποστήριξη σχολείων – Σκηνοθετική επιμέλεια: Ευγενία Ζάγουρα 
Σύνθεση κειμένων: Φωτεινή Δημουλή
Συντονισμός: Φωτεινή Δημουλή, Ευγενία Ζάγουρα

Σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας (Φεστιβάλ Πόλη-Σκηνή)

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Με την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και των Διευθύνσεων A/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας
Πληρ.:2106541600/www.Theatroedu.gr

Print

Number of views (3156)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!