Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Άμφισσα, 9/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/5/2019 10:30 πμ - 1:30 μμ Export event

Άμφισσα, 9 Μαΐου 2019


Μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

Άμφισσα, Πέμπτη 9 Μαΐου 2019, 10.30 π.μ.
Τόπος: Αμφιθέατρο ΕΠΑΛ Άμφισσας

Είσοδος: ελεύθερη

Συμμετείχαν: Οκτώ σχολεία, 130 μαθητές/τριες και 10 εκπαιδευτικοί, σε μία συνάντηση καλλιτεχνικής δημιουργίας

Παρακολούθησαν: 280 μαθητές/τριες και 20 εκπαιδευτικοί από 10 σχολεία και μέλη της Μονάδας Ψυχικής Υγείας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, διοργάνωσαν μαθητικό καλλιτεχνικό  φεστιβάλ, την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019, ώρα 10.30 π.μ., στο Αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ Άμφισσας (Λ. Σαλώνων 48). Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». 105 μαθητές και μαθήτριες από οκτώ σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Φωκίδας, με τη συμβολή 10 εκπαιδευτικών, ανέβηκαν στη σκηνή για να εκφράσουν με τον δικό τους καλλιτεχνικό τρόπο την ανάγκη να γνωρίζουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα. 280 μαθητές και 35 εκπαιδευτικοί και γονείς παρακολούθησαν το φεστιβάλ, ενώ ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν και θεραπευτές και μέλη της Μονάδας Ψυχικής Υγείας Άμφισσας και η υπεύθυνη εκπαίδευσης προσφύγων Βοιωτίας. Μέσα από θέατρο, μουσική, τραγούδι, κίνηση και ζωγραφική τα παιδιά προσέγγισαν τα ανθρώπινα δικαιώματα ως επιλογές που κάνουμε κάθε μέρα για να βοηθούμε ο ένας τον άλλον, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και να προστατεύουμε αυτούς που το έχουν ανάγκη.

Τους μήνες που πέρασαν κάθε σχολείο συμμετείχε σε σειρά εργαστηρίων και δούλεψε επάνω σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων με θεατρικές τεχνικές. Μέσα από το υλικό που προέκυψε από αυτά τα εργαστήρια κάθε μαθητική ομάδα συνέλαβε μια ιδέα την οποία ανέπτυξε σε μια δεκάλεπτη σκηνική παρουσίαση. Ορισμένα σχολεία έκαναν θεατρικά δρώμενα ενώ άλλα έκαναν τραγούδι και οι μαθητές του ΕΠΑΛ έφτιαξαν ένα βίντεο με ζωγραφικά έργα που εμπνεύστηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Σχόλια - Εντυπώσεις

Οι μαθητές/τριες έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα, τις παρουσιάσεις και τα κείμενα που ακούστηκαν και θέλησαν να ασχοληθούν με τα ανθρώπινα δικαιώματα στο μέλλον. Τα παιδιά που συμμετείχαν κατά κανόνα απόλαυσαν την εμπειρία του προγράμματος και του φεστιβάλ. Καθώς ο στόχος ήταν να δημιουργηθούν κοινά ζωγραφικά έργα από τα σχολεία, κάτι που δεν έγινε λόγω έλλειψης χρόνου, θα φτιαχτούν τα έργα και κάθε σχολείο να προσφέρει το δικό του σε ένα άλλο από τα σχολεία που συμμετείχαν. Επίσης, θα ζωγραφιστούν μπαλόνια που θα κρεμαστούν σε δέντρα στο προαύλιο των σχολείων. Οπότε, ουσιαστικά η δράση θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές έκαναν θετικά σχόλια για την δράση. Από τους μαθητές που συμμετείχαν οι περισσότεροι εξέφρασαν την επιθυμία να συνεχίσουν το πρόγραμμα και την επόμενη χρονιά. Αρκετοί ήταν αυτοί που είπαν ότι ένιωσαν συναισθήματα συγκίνησης βλέποντας τα παιδιά, ενώ αρκετοί μαθητές που παρακολουθούσαν ζήτησαν από τους εκπαιδευτικούς τους να εμπλακούν στη δράση την επόμενη χρονιά. 

Κάθε μαθητική ομάδα αντιδρούσε με διαφορετικό τρόπο στα ερεθίσματα και η πορεία των συναντήσεων εξελίχθηκε διαφορετικά σε κάθε περίπτωση και σε ορισμένες περιπτώσεις με αναπάντεχο τρόπο. Στα παιδιά δόθηκε η δυνατότητα να κάνουν κάτι διαφορετικό, που τους αρέσει, να εκφράσουν κάτι από τον εαυτό τους αλλά και να
προβληματιστούν και να ευαισθητοποιηθούν σε πράγματα που αφορούν άλλους ανθρώπους και που ίσως δεν είχαν σκεφτεί ποτέ.

«Μου άρεσε πολύ αυτό που κάναμε σήμερα! Γιατί με βοήθησε να σκεφτώ!» 
Ένας μικρός μαθητής από το Δημοτικό Σχολείο Χρισσού 

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»
Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Σε αυτό συμμετέχουν σχολεία από όλη την Ελλάδα. Στη Φωκίδα ξεκίνησε την περσινή χρονιά με συμμετοχή έξι σχολείων και συνεχίζεται φέτος με ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή.

Συμμετέχουν: Μαθητές και μαθήτριες από το ΓΕΛ Άμφισσας,  το ΓΕΛ Ιτέας, το ΕΠΑΛ Άμφισσας, το ΕΕΕΕΚ Άμφισσας, το Μουσικό Σχολείο Άμφισσας, το Γυμνάσιο Γαλαξιδίου, το Γυμνάσιο Δελφών και το Δημοτικό Σχολείο Χρισσού, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Λιάνας Κουκούλη, Έφης Ραφτοπούλου, Έφης Καρανάσου, Καλοτίνας Σκώττη, Ντίνας Φαναρά, Μαρίας Καλλιχόρου, Αγγελικής Πάγκου, Αγορής Παπαχρήστου, Βούλας Μαλαγράκη, Αθηνάς Μυταρά και Βούλας Τσάφου και εμψυχώτρια την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Φωκίδας και θεατρολόγο Σύλβια Μισιρλή. 

Υποστήριξη σχολείων-Συντονισμός: Σύλβια Μισιρλή

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Συνεργασία: Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας,
Στήριξη: ΕΠΑΛ Άμφισσας

Πληρ.: 210-6541600 / www.Theatroedu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1922)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!