Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 22/7/2012 11:00 πμ - 27/7/2012 12:00 μμ Export event
Διερευνώντας ένα σύμπαν δυνατοτήτων

Διερευνώντας ένα σύμπαν δυνατοτήτων

Ζάκυνθος, 22-27/7/2012, Εργαστήριο, Mark Storor


 

Ζάκυνθος 22-27 Αυγούστου 2012
11η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Ζάκυνθος 2012
& 5η κατασκήνωση νέων «Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2012»
«Του κύκλου τα γυρίσματα»


«Διερευνώντας ένα σύμπαν δυνατοτήτων»
Mark Storor, εικαστικός καλλιτέχνης, σκηνοθέτης θεάτρου

Ο Mark Storor έχει μεγάλη και πλούσια εμπειρία ως εικαστικός καλλιτέχνης και σκηνοθέτης. Χάρη στην πολύπλευρη  ενασχόλησή του με διάφορες μορφές τέχνης  έχει αναπτύξει  μια συγκεκριμένη μεθοδολογία –τρόπο δουλειάς. Το εισαγωγικό εργαστήριο για οποιαδήποτε ομάδα συμμετεχόντων είναι κάθε φορά το ίδιο. Το αποτέλεσμα, όμως, για κάθε ομάδα είναι πάντοτε διαφορετικό, ιδιαίτερο και μοναδικό. Την πρώτη μέρα του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες  δημιουργούν τρεις αυτοπροσωπογραφίες τους (δεν πρόκειται, φυσικά, για εργαστήριο ζωγραφικής!),  από τις οποίες   αντλείται υλικό που θα αξιοποιηθεί καλλιτεχνικά τις επόμενες μέρες. Καθένας επιλέγει και καταγράφει μεταφορές που αντανακλούν πτυχές της προσωπικής του εμπειρίας. Στη συνέχεια ο μεταφορικός λόγος μετατρέπεται σε εικόνες, οπτικοποιείται και σωματοποιείται. Η δημιουργική έκφραση αφηρημένων εννοιών, σκέψεων και συναισθημάτων ως οπτικών εικόνων αποτελεί αναστοχαστική και ανακαλυπτική διαδικασία. Γιατί, όπως γράφει και ο παιδαγωγός της τέχνης  Eisner, «δεν μιλάει μόνο ο δημιουργός στο έργο, μιλάει και το έργο στον δημιουργό». Η εξέλιξη του εργαστηρίου και η  μορφή που θα πάρει η συλλογική καλλιτεχνική  μας δημιουργία θα αποφασιστούν και θα καθοριστούν από το υλικό και τα ενδιαφέροντα των μελών της ομάδας. Αν εμπιστευτούμε το ένστικτό μας  και στηριχτούμε στη δημιουργικότητα  και τη φαντασία μας, θα ανοιχτεί μπροστά μας ένα σύμπαν δυνατοτήτων έμπνευσης, μεταμόρφωσης, υπέρβασης, αυθεντικότητας, αλήθειας και χαράς. Ο Mark Storor είναι βρετανός εικαστικός καλλιτέχνης και θεατρικός σκηνοθέτης με διεθνή αναγνώριση. Ο τύπος της χώρας του τον χαρακτηρίζει μεταξύ άλλων ως «αλχημιστή», «αυθεντικό και πρωτοπόρο οραματιστή της θεατρικής τέχνης». Βασικά χαρακτηριστικά της δουλειάς του αποτελούν: ο συνδυασμός της «τέχνης σε πραγματικό χρόνο» (live art) με το θέατρο, οι τεχνικές του θεάτρου της επινόησης  (devised work), η καλλιτεχνική δημιουργία που εμπνέεται από συγκεκριμένο χώρο και/ή δημιουργείται και παρουσιάζεται  σε αυτόν  (site specific work ) και ο συνεργατικός τρόπος δουλειάς (collaborative work).  Ως δημιουργός ποικίλων καλλιτεχνικών προγραμμάτων μη τυπικής εκπαίδευσης δουλεύει με παιδιά, νέους, άντρες, γυναίκες και  μέλη κοινωνικά ευαίσθητων ομάδων σε διαπολιτισμικά και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.  Η  παράσταση Επικείμενη θύελλα (The Impending Storm)στην οποία συνεργάστηκε με το βρετανό χορευτή David Toole και την νοτιοαφρικανική Remix Dance Company, που αποτελείται από χορευτές με και χωρίς αναπηρίες και η οποία παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2012 στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στο Μπέρμινχαμ, χαρακτηρίστηκε από τους TIMES του Λονδίνου ως «εξαιρετική διαπολιτισμική συνέργεια».  Ανάλογης υποδοχής έτυχαν και οι παραστάσεις του έργου Για το καλύτερο (For the Best), απόρροια τριετούς έρευνας και δουλειάς με παιδιά και ενήλικες ασθενείς, νοσηλευτικό προσωπικό και συγγενείς σε μονάδες αιμοκάθαρσης στη Βρετανία.  Σχολιάζοντας τον άψογο συνδυασμό παιδαγωγικής και υψηλής αισθητικής της παράστασής του Αγόρι-Παιδί (Boy-child), που αποτελεί μια συγκινητική εκ βαθέων καταγραφή των αντιλήψεων παιδιών και ανδρών για το νόημα του ανδρισμού, η  Helen Nicholson, καθηγήτρια Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση στο Royal Holloway Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, τιτλοφορεί σχετικό άρθρο της στη Guardian «Επιτέλους! Εκπαιδευτικό θέατρο που μπορεί να ονομαστεί τέχνη!». Τον Ιούνιο του 2012 ανεβαίνει στο Θερινό Φεστιβάλ του Cork της Ιρλανδίας η παράστασή του Hungry Tea, αποτέλεσμα δουλειάς με την  πολυπολιτισμική ομάδα γυναικών Creative Connections. 

Print