Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 11
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 4
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.
Ελεύθερη έκφραση στην Παιδαγωγική Freinet - Θεσμική Παιδαγωγική. Κινητικός και μουσικός αυτοσχεδιασμός με αφορμή ένα ποίημα

Ελεύθερη έκφραση στην Παιδαγωγική Freinet - Θεσμική Παιδαγωγική. Κινητικός και μουσικός αυτοσχεδιασμός με αφορμή ένα ποίημα

Αθήνα, 25/11/2018, Εργαστήριο, Κατερίνα Αλεξιάδη

Ελεύθερη έκφραση στην Παιδαγωγική Freinet- Θεσμική Παιδαγωγική. Κινητικός και μουσικός αυτοσχεδιασμός με αφορμή ένα ποίημα

Αθήνα, 25/11/2018

Κατερίνα Αλεξιάδη, φιλόλογος, θεατρολόγος, μουσικοπαιδαγωγός, πολιτιστική διαχειρίστρια

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά-αγγλικά

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και σε όποια/όποιον άλλη/άλλον θα επιθυμούσε να το παρακολουθήσει. Η ελεύθερη έκφραση, σύμφωνα με την Παιδαγωγική Freinet,  στοχεύει στην προσωπική έκφραση και δεν προκαθορίζεται από τον καθηγητή-εμψυχωτή. Ενθαρρύνεται η κριτική ματιά των επιμορφούμενων και η απελευθέρωση των δημιουργικών τους δυνατοτήτων ατομικά ή ομαδικά. Οι συμμετέχοντες/ουσες στο εργαστήριο θα κληθούν να δημιουργήσουν με αφορμή ένα ποίημα μικρές χοροθεατρικές και μουσικές συνθέσεις, τις οποίες θα αποτυπώσουν στη συνέχεια σε γραφικές παρτιτούρες. Η προετοιμασία θα γίνει μέσα από θεατρικά, κινητικά παιχνίδια και πειραματισμούς με μικρά κρουστά όργανα, μελωδικά κρουστά (γκλόκενσπηλ) και φλάουτο με ράμφος. Το ποίημα θα δοθεί ως έναυσμα για τη δημιουργία ηχητικών τοπίων και κινητικών αυτοσχεδιασμών, οι οποίοι θα αποτυπωθούν στο χαρτί ως γραφικές παρτιτούρες και στη συνέχεια οι συμμετέχοντες θα εκτελέσουν τα έργα τους σε μικρές ομάδες με κίνηση, μικρά κρουστά όργανα και λόγο. Ο στόχος είναι οι επιμορφούμενοι/ες να εξοικειωθούν μέσα από πειραματισμούς και ερεθίσματα που θα δοθούν από την επιμορφώτρια με τον κινητικό και μουσικό αυτοσχεδιασμό και να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα εργαλεία στην καθημερινή παιδαγωγική πρακτική. Να κατανοήσουν επίσης την αναγκαιότητα της εισαγωγής των τεχνών στην παιδαγωγική διαδικασία. Στην αρχή θα πραγματοποιηθούν κάποιες ασκήσεις γνωριμίας και στη συνέχεια θα δοθούν τμηματικά τα εργαλεία και τα ερεθίσματα που θα οδηγήσουν τις/τους συμμετέχουσες/ντες στη σύνθεση των δικών τους ατομικών και ομαδικών μικρών κινητικών και μουσικών συνθέσεων. Στο τέλος όλα τα στοιχεία θα συνενωθούν για ένα τελικό αποτέλεσμα. Ως κλείσιμο του εργαστηρίου θα γίνουν παρουσιάσεις των ομαδικών συνθέσεων που θα συναποτελούνται από κινητικούς και μουσικούς αυτοσχεδιασμούς, οι οποίοι θα έχουν αποτυπωθεί σε γραφικές παρτιτούρες (μουσικές και κινητικές). Θα συνειδητοποιηθεί ότι η κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει δική της σημειολογία, την οποία όμως μπορεί να ερμηνεύσει μουσικά και κινητικά. Λόγος (ποίημα), κίνηση και μουσική συνενώνονται σε μια αδιάσπαστη ενότητα.

Image

Η Κατερίνα Αλεξιάδη είναι πτυχιούχος του Τομέα Φιλοσοφικών και Παιδαγωγικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (κατεύθυνση Θεατρολογία – Μουσικολογία) και του Μεταπτυχιακού της Πολιτιστικής Διαχείρισης του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου καθώς και υποψήφια διδάκτωρ του ιδίου τμήματος. Είναι απόφοιτος του Διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Σπουδών Μουσικοκινητικής Αγωγής C. ORFF της Σχολής Μωραΐτη.  Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού τραγουδιού, αρμονίας της μουσικής και κλασικού και σύγχρονου χορού. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις θεάτρου και χορού. Έχει εργαστεί με θεατρικές ομάδες παιδιών και έχει διοργανώσει παραστάσεις. Συμμετείχε ως μέλος της οργανωτικής επιτροπής και ως εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια. Έχει οργανική θέση ως φιλόλογος στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης. Από τον Σεπτέμβριο του 2014 εργάζεται στη ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων. Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοκινητικής Αγωγής CarlOrff και της Παιδαγωγική Ομάδας “Το Σκασιαρχείο”.

Print