Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event
Επενδύοντας μουσικά ιστορίες, μύθους και παραμύθια

Επενδύοντας μουσικά ιστορίες, μύθους και παραμύθια

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Σοφία Αγγελίδου, Ζωή Διονυσίου

«Επενδύοντας μουσικά ιστορίες, μύθους και παραμύθια»

Σοφία Αγγελίδου, εκπαιδευτικός μουσικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, υποψ. διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Ζωή Διονυσίου, λέκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Σάββατο 29/3/2008, 15.30-18.00

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά

Οι ιστορίες, οι μύθοι και τα παραμύθια είναι πάντα ελκυστικά για τα παιδιά, γιατί τους εισάγουν σε έναν κόσμο γεμάτο φαντασία, μαγεία και δράση. Μεταφέρουν τον ακροατή σε έναν κόσμο διαφορετικό, όπου οι πρωταγωνιστές είναι άλλοτε υπεράνθρωποι, όπως θεοί, ημίθεοι και ήρωες, άλλοτε άνθρωποι που συναναστρέφονται φανταστικά πλάσματα, χρησιμοποιούν μαγικά αντικείμενα και ταξιδεύουν σε τόπους μυθικούς. Ο κόσμος των αφηγήσεων, που τα παιδιά έχουν τόσο ανάγκη, είναι πολύ μακριά από την καθημερινή τους ζωή. Γι' αυτό άλλωστε παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτά και τα συγκινεί, ενώ τους προσφέρει ένα παράθυρο σε διαφορετικούς κόσμους. Στην εύπλαστη αυτή ηλικία, οι μύθοι και τα παραμύθια εμπλέκουν το αληθινό με το φαντασιακό, δίνοντας άλλη διάσταση στην καθημερινότητά τους. Οι ιστορίες, οι μύθοι και τα παραμύθια μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα στην τάξη τόσο για να ευχαριστήσουν τα παιδιά όσο και για να τα διδάξουν και να τα διαπαιδαγωγήσουν. Ο διδακτικός ρόλος των αφηγηματικών έργων γίνεται ακόμη ισχυρότερος όταν τα παιδιά από την απλή ακρόαση των έργων περάσουν στη βιωματική προσέγγισή τους. Πώς όμως μπορούμε να ζωντανέψουμε ιστορίες, μύθους και παραμύθια στη σχολική τάξη; Η δραματοποίηση αφηγήσεων είναι μια τακτική που χρησιμοποιείται συχνά στη σχολική τάξη, σε αντίθεση με τη μουσική επένδυση αφηγηματικών έργων, που συναντιέται σπανιότερα. Η μουσική, ως συμβολική μορφή επικοινωνίας, εμπλουτίζει σημαντικά το μύθο και τα μηνύματά του. Στο εργαστήριο αυτό θα διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να επενδύσουμε μουσικά στην τάξη λογοτεχνικές ιστορίες, μύθους από την ελληνική μυθολογία και λαϊκά παραμύθια με απλά όργανα. Η μουσική, με ή χωρίς δραματοποίηση, συμβάλλει στη μαγική αυτή διάθεση μεταφέροντας τα παιδιά στο φανταστικό χώρο και χρόνο του μύθου και της ιστορίας. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων. Δεν είναι απαραίτητη η εξοικείωσή τους με τη μουσική και δεν υπάρχει κανένας κινητικός περιορισμός για τη συμμετοχή στο εργαστήριο.

Print