Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 12:30 μμ - 2:00 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 32
  • Θέσεις: 70
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 38
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.
Θέατρο στην Εκπαίδευση: Έρευνα και πρακτική

Θέατρο στην Εκπαίδευση: Έρευνα και πρακτική

Αθήνα, 25/11/2018, Ομάδα Εργασίας Συνδιάσκεψη 2018, Συντονίζει o Joe Winston

 

ΑΘΗΝΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ 2018
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Θέατρο στην Εκπαίδευση: Έρευνα και πρακτική

Αθήνα, 25/11/2018

Συντονιστής: Joe Winston, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Warwick, Ηνωμένο Βασίλειο 

 

Ομιλητές:
Αντώνης Λενακάκης
, επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,  
Ulrike Hentschel, καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τεχνών Βερολίνου, Γερμανία,
Μυρτώ Πίγκου Ρεπούση, δρ. εκπαιδευτικού θεάτρου (Ανταποκρίτρια)

 

Το πλαίσιο

Η συγκεκριμένη ομάδα εργασίας θα εστιάσει σε θέματα που αφορούν την έρευνα/πρακτική του πεδίου: δεοντολογία πρακτικής και έρευνας, το Θέατρο ως εργαλείο έρευνας, νέες μορφές έκφρασης. Ανάμεσα στα ερωτήματα που θα εξεταστούν είναι:

Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο το θέατρο/δράμα ώστε να διευρύνουμε τα μεθοδολογικά μας εργαλεία και το κοινό μας; Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε την έρευνα με την πρακτική;

Ποιος είναι ο σημερινός ρόλος των Τεχνών και ποια η πρόσβαση στις παραστατικές Τέχνες;

Ποια η ανάγκη να επιβεβαιώνουμε την αλήθεια και την αναζήτησή της ως βασικές αξίες στην πρακτική και την έρευνα στο σημερινό πολιτικό σκηνικό;

Ποια είδη έρευνας αξιοποιούνται καλύτερα από τους μελετητές και τους ανθρώπους της πράξης στο θέατρο/δράμα και είναι καλύτερα για τους μετέχοντες της έρευνας;


Image

Ο Joe Winston είναι Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Warwick στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου διδάσκει Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση. Για πολλά χρόνια, ήταν συντονιστής του εξαιρετικά επιτυχημένου μεταπτυχιακού προγράμματος Θέατρο και Δράμα στην Εκπαίδευση του ίδιου Πανεπιστημίου και υπήρξε συνιδρυτής του μεταπτυχιακού προγράμματος Θέατρο/Δράμα και Διδακτική της Αγγλικής Γλώσσας, το οποίο λειτουργεί από το 2014. Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, έχει δημοσιεύσει πολλά βιβλία και ερευνητικά άρθρα για ακαδημαϊκούς και καθηγητές. Από το 2005 έως το 2015 ήταν συν-εκδότης του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Research in Drama Education. Το βιβλίο του «Ομορφιά και Εκπαίδευση» προτάθηκε ως το βιβλίο της εβδομάδας στο περιοδικό της εφημερίδας Times για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Times Higher Education Supplement), τον Απρίλιο του 2010. Τελευταία, ερευνά το έργο του βρετανικού θεατρικού οργανισμού Royal Shakespeare Company στα σχολεία της Αγγλίας και παρακολουθεί τον αντίκτυπό που έχει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους. Επί του παρόντος, συνεργάζεται στενά με θεατρικές ομάδες στην Κίνα που ενδιαφέρονται για την δημιουργία θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων.


Image

Ο Αντώνης Λενακάκης είναι επίκουρος καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σπούδασε Επιστήμες της Αγωγής, Πολιτισμικές Σπουδές, Κοινωνιολογία και Διαπολιτισμική Παιδαγωγική στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Έσσεν Γερμανίας. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παιχνίδι και στη Θεατροπαιδαγωγική στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών Βερολίνου, απ’ όπου έλαβε και το διδακτορικό του. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνονται η θεατροπαιδαγωγική θεωρία και πρακτική στην τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση, ενώ μελετήματά του βρίσκονται σε ελληνικά και ξένα περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων και σε συλλογικούς τόμους.


Image

Η Ulrike Hentschel, σπούδασε κοινωνικές επιστήμες, παιδαγωγική και παιδαγωγική του θεάτρου στο Βερολίνο και στο Μπόχουμ της Γερμανία. Eίναι κάτοχος διδακτορικού στoν τομέα της θεατροπαιδαγωγικής (1996) και από το 2001 εργάζεται ως καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών του Βερολίνου. Από το 2012 διδάσκει στο   μεταπτυχιακό πρόγραμμα  " Das Wissen der Künste " («Η γνώση των τεχνων») στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου στο οποίο διατέλεσε  χρέη αντιπροέδρου από το 2015 έως το 2017. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την αισθητική αγωγή, το σύγχρονο θέατρο  στην παιδαγωγική, το θέατρο ως διδακτικό αντικείμενο και την διδακτική του θεάτρου.  Είναι επίσης συν-εκδότρια του επιστημονικού περιοδικού "Zeitschrift für Theaterpädagogik" και αριθμεί πολλές δημοσιεύσεις σχετικά με αισθητική στην εκπαίδευση, το σύγχρονο θέατρο και την παιδαγωγική, το θέατρο στο σχολείο.


Η Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση (Δρ Εκπαιδευτικού Θεάτρου) είναι Συντονίστρια Διαπολιτισμικών Προγραμμάτων και Δράσεων στο Κέντρο Ένταξης Μεταναστών (ΚΕΜ) Πειραιά.Συνεργάστηκε ως θεατροπαιδαγωγός και ερευνήτρια με το τετραετές, διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα "Νέοι, Θέατρο, Ριζοσπαστική Ελπίδα και Ηθικό Φαντασιακό" (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο του Τορόντο). Τα προηγούμενα χρόνια έχει διδάξει το μάθημα Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα στο Τμήμα Θεάτρου (Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ) και την ενότητα της Θεατρικής Αγωγής ως μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Θεατρικών Σπουδών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει, επίσης, συνεργασθεί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕΔΑ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει οργανώσει εργαστήρια θεάτρου στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη.

 

Print