Κατάδυση στη λίμνη της ομορφιάς: αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό δράμα στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης
Αθήνα, 30/3/2008, Εργαστήριο, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
«Κατάδυση στη λίμνη της ομορφιάς: αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό δράμα στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης»
Άβρα Αυδή, φιλόλογος, εκπαιδευτικός Δράματος/θεάτρου
Μελίνα Χατζηγεωργίου, δασκάλα, εκπαιδευτικός Δράματος/θεάτρου
Κυριακή 30/3/2008, 13.45-16.15
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά
Στο εργαστήριο αξιοποιείται το εκπαιδευτικό δράμα για να διερευνηθεί, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης, το θέμα της ομορφιάς. Οι συμμετέχοντες καλούνται να κάνουν «μια κατάδυση στη λίμνη της ομορφιάς» διερευνώντας, μέσα από ποικίλες θεατρικές τεχνικές, διάφορα ερωτήματα: Πώς αντιλαμβανόμαστε τη γυναικεία και την ανδρική ομορφιά; Γιατί δεν υπάρχει συμφωνία όσον αφορά την εκτίμηση της ομορφιάς ενός προσώπου; Ποιοι παράγοντες συντελούν στη διαμόρφωση των προτύπων της ομορφιάς; Πώς συνδέεται η ομορφιά με τη γυναικεία υπόσταση και πώς με την ανδρική; Πώς επηρεάζει η ομορφιά ή η έλλειψή της τη ζωή των ανθρώπων και τις μεταξύ τους σχέσεις; Ποια είναι η σχέση της ομορφιάς με τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου; Τι μπορεί να μας βοηθήσει στην αποδοχή της εξωτερικής μας εμφάνισης; Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις επιδράσεις που ασκεί η βιομηχανία της ομορφιάς; Με ποιους τρόπους αναδύεται η ομορφιά του κάθε ανθρώπου και αναγνωρίζεται από τους άλλους; Κατά τη διερεύνηση των παραπάνω ερωτημάτων δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να προσεγγίσουν βιωματικά, μέσω του εκπαιδευτικού δράματος, διάφορα γνωστικά αντικείμενα, όπως π.χ. τη γλωσσική διδασκαλία, τη λογοτεχνία, την ιστορία, τα εικαστικά, την ιστορία της τέχνης, την κοινωνιολογία, την πληροφορική κ.ά. Το εκπαιδευτικό δράμα μπορεί εξάλλου να συνδεθεί με την εκπόνηση ενός σχετικού πολιτιστικού προγράμματος ή ενός προγράμματος Αγωγής Υγείας. Το εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί, με τις κατάλληλες αλλαγές, σε μαθητές του δημοτικού (ε’ και στ’ τάξης), του γυμνασίου και του λυκείου. Για τη συμμετοχή στο σεμινάριο δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία στο εκπαιδευτικό δράμα.