Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/3/2008 1:30 μμ - 4:00 μμ Export event
Μέσα από τον καθρέφτη: προσεγγίζοντας σωματικά το θέατρο/δράμα και την αφήγηση

Μέσα από τον καθρέφτη: προσεγγίζοντας σωματικά το θέατρο/δράμα και την αφήγηση

Αθήνα, 30/3/2008, Εργαστήριο, Dorothy Morrisey

«Μέσα από τον καθρέφτη: προσεγγίζοντας σωματικά το θέατρο/δράμα και την αφήγηση»

Dorothy Morrisey, Lecturer in Drama Education, Mary Immaculate College, University of Limerick, Ιρλανδία

Κυριακή 30/3/2008, 13.45-16.15

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους θεατρικής αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς προηγούμενη εμπειρία και σε καθηγητές με μεγαλύτερη εμπειρία που ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν το θέατρο/δράμα και την αφήγηση με σωματικό τρόπο. Το εργαστήριο βασίζεται στη δημιουργική προσέγγιση μιας αφήγησης και στις τέσσερις βασικές αρχές της κίνησης όπως τις διατύπωσε ο Rudolf Laban: 1. Το σώμα: μέλη του σώματος που μπορούμε να κινήσουμε, σχήματα και κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε με το σώμα μας - ΤΙ 2. Ο χώρος: ο προσωπικός μας χώρος, ο χώρος που μας περιβάλλει, κίνηση προς τα εμπρός και προς τα πίσω, προς τα πάνω και προς τα κάτω, μονοπάτια - ΠΟΥ 3. Η δυναμική: κίνηση γρήγορη και αργή, ήρεμη και έντονη, δυνατή και ανάλαφρη, ελεύθερη και περιορισμένη - ΠΩΣ 4. Η σχέση - ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ
Θα ξεκινήσουμε με τα βασικά χαρακτηριστικά της σωματικής έκφρασης σε σχέση με τις χειρονομίες, τη στάση του σώματος, την έκφραση του προσώπου, την εγγύτητα στο χώρο, τη θέση στο χώρο. Επίσης θα εξετάσουμε τους τρόπους με τους οποίους ερμηνεύονται όλα τα παραπάνω. Στην προσπάθειά μας αυτή θα χρησιμοποιήσουμε φωτογραφικό ή άλλο υλικό από τις εικαστικές τέχνες, αλλά και φυσικές εικόνες που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες. Το υλικό αυτό θα το ενσωματώσουμε στην αναπαράσταση μιας ιστορίας βασισμένης σε μια αφήγηση από τη Ρωσία για ένα αηδόνι φυλακισμένο σε κλουβί. Θα αναζητήσουμε τρόπους με τους οποίους το σώμα, ο χώρος, η κίνηση και η σχέση με τους άλλους μπορούν να μεταδώσουν αυτήν την ιστορία. Στο επίκεντρο όλης αυτής της αναζήτησης βρίσκεται η κριτική αντιμετώπιση της επικοινωνίας μέσω του σώματος. Με τις ακίνητες και τις δυναμικές εικόνες δημιουργούμε μια σωματική, διόλου νατουραλιστική παρουσίαση της ιστορίας μας. Αυτό διακόπτει τη γραμμικότητα της αρχικής αφήγησης δίνοντάς μας έτσι μια διαφορετική οπτική, που μας βοηθά να πειραματιστούμε με διάφορους τρόπους προκειμένου να εκφράσουμε και να αναπαραστήσουμε με το σώμα μας ιδέες, συναισθήματα και θέματα από την αρχική ιστορία. Επίσης, θα δοκιμάσουμε τρόπους με τους οποίους θα προσθέσουμε ήχο, λόγια και μουσική, για να κατανοήσουμε σε βάθος και να επεξεργαστούμε αυτές τις ιδέες. Στο τελευταίο στάδιο, η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με τις σκέψεις μας εκφρασμένες λεκτικά ή σωματικά.

Print