Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/5/2007 2:30 μμ - 6/5/2007 1:30 μμ Export event
Ξένοι τόποι – οικεία δεινά

Ξένοι τόποι – οικεία δεινά

Ρόδος, 5-6/5/2007, Εργαστήριο, Γιώργος Μπινιάρης

Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

2ο Επιστημονικό Σεμινάριο για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση

Ρόδος 4, 5 & 6 Μαΐου 2007

«Θέατρο στην Εκπαίδευση: Γνωρίζοντας τον εαυτό μας και τους άλλους»

Γιώργος Π. Μπινιάρης, ηθοποιός, σκηνοθέτης

«Ξένοι τόποι – οικεία δεινά»

«Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος κι έχει ένα δικαίωμα που δεν χαρίζεται και με καμιάν αγάπη με καμιά συμφορά δεν αλλάζει και δεν πεθαίνει», «Ο γάμος»Γιώργος Χειμωνάς. Ας επιχειρήσουμε να ζωντανέψουμε στιγμές και εικόνες που συμβαίνουν σήμερα στα σύνορα της χώρας, στις παρυφές των πόλεων, στις ακτές και στα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου από τα κύματα των προσφύγων που φθάνουν στον τόπο μας από μακρινές πατρίδες. Αυτό το ανθρώπινο ποτάμι των απελπισμένων, κινητοποιεί άραγε την ευαισθησία μας; Mας δίνει έναυσμα για καλλιτεχνική δράση; Είναι άραγε αρκετό για να διαμαρτυρηθούμε για τον εξευτελισμό του ανθρώπου από τον «πολιτισμένο» κόσμο; Ας αναρωτηθούμε: η λέξη ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ποιες εικόνες μας γεννά, ποιες ιδέες, συναισθήματα ή ιστορικούς συνειρμούς; Ποια λογοτεχνικά κείμενα, κυρίως Ελλήνων ποιητών, ποιες μαρτυρίες, φωτογραφίες, μουσικές και τραγούδια φωτίζουν το θέμα και εμπλουτίζουν τη δράση; Ας δοκιμάσουμε, λοιπόν, να επινοήσουμε μια ιστορία με θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς και με τις τεχνικές του κοινωνικού θεάτρου, να εξελίξουμε την ιστορία αυτή με τις βασικές συνθήκες του τόπου, του χρόνου και των προσώπων. Ποιες συνεργασίες μπορούμε να επιχειρήσουμε στον κοινωνικό χώρο που ζούμε και με ποιες κοινωνικές ομάδες, π.χ. επιτροπές αλληλεγγύης, καλλιτεχνικά σχήματα, κοινότητες προσφύγων, μπορούμε να συνομιλήσουμε; Οι παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση μπορούν να συνυπάρξουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, για να δώσουν μια σφαιρική εικόνα του θέματος, όπως θεατρική δράση, ζωντανή μουσική, χορός, ζωγραφική, γκράφιτις, φωτογραφία κ.ά. Μπορούμε να μελετήσουμε τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας για το θέμα των προσφύγων, το ύψος του δείκτη του ρατσισμού και το πώς μια καλλιτεχνική δράση μπορεί να συμβάλει στη μείωση του φαινόμενου της ξενοφοβίας. Αυτού του είδους η προσέγγιση, στα πλαίσια του μαθητικού θεάτρου, βοηθάει τους νέους να κατανοήσουν την πραγματική ζωή γύρω τους και να κινητοποιηθούν γύρω από το θέμα. Καλούνται οι συμμετέχοντες να φέρουν μαζί τους μια είδηση, μια μαρτυρία, μια φωτογραφία, ένα ποίημα ή ένα τραγούδι για να συμβάλουν δημιουργικά στη συνάντησή μας.

 

Print