Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 17
  • Θέσεις: 17
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 0
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.
(ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ) Αξιοποιώντας την τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο. Το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Αρλ» ως ενδεικτικό παράδειγμα

(ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ) Αξιοποιώντας την τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο. Το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Αρλ» ως ενδεικτικό παράδειγμα

Αθήνα, 25/11/2018, Εργαστήριο, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου, Αρετή Κονδυλίδου

Αξιοποιώντας την τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο. Το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Αρλ» ως ενδεικτικό παράδειγμα

Αθήνα, 25/11/2018

Άβρα Αυδή, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός
Μελίνα Χατζηγεωργίου, δασκάλα, θεατροπαιδαγωγός
Αρετή Κονδυλίδου, αρχαιολόγος, κοινωνική ανθρωπολόγος

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά

Το εργαστήριο, διαπλέκοντας τη θεωρία με την εφαρμογή, προσφέρει ένα ενδεικτικό παράδειγμα για την εφαρμογή της τεχνικής Δάσκαλος σε Ρόλο (ΔσΡ) σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού, καθώς και σε μαθητές γυμνασίου. Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι να αναδείξει την παιδαγωγική αξία της τεχνικής ΔσΡ και να παρουσιάσει συγκεκριμένο παράδειγμα για τη χρήση της, στο πλαίσιο της μεθόδου του Εκπαιδευτικού Δράματος (DramainEducation/ ProcessDrama). Στο εργαστήριο παρουσιάζεται συνοπτικά η θεωρία στην οποία βασίζεται η τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο, η οποία αποτελεί βασική τεχνική του Εκπαιδευτικού Δράματος, και προτείνεται ως παράδειγμα το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Άρλ». Το δράμα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από ομάδα φοιτητών, στο πλαίσιο του μαθήματος «Το θέατρο στο σχολείο» το οποίο δίδαξαν η Α. Αυδή και η Μ. Χατζηγεωργίου στο Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ.  Η Αρετή Κονδυλίδου που συμμετέχει στην εμψύχωση του εργαστηρίου υπήρξε μέλος της ομάδας των φοιτητών. Το δράμα βασίζεται στην επίσκεψη του Βαν Γκογκ στην Αρλ το 1888. Με αφόρμηση αυτό το γεγονός, πλάθεται μία ιστορία με θέμα τη διαφορετικότητα του ξένου και ειδικότερα του ξένου καλλιτέχνη τον οποίο η κλειστή κοινωνία της επαρχίας αντιμετωπίζει με καχυποψία. Με τη χρήση της τεχνικής ΔσΡ δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να βιώσουν «στο εδώ και τώρα» την ιστορία, καθώς υποδύονται διάφορους ρόλους σε αυτοσχεδιασμούς με τον εμψυχωτή.  Επιπλέον, τους δίνεται η δυνατότητα να διερευνήσουν, εντός και εκτός ρόλου, ερωτήματα όπως: Τι σημαίνει διαφορετικότητα; Πώς αντιδρούμε στο διαφορετικό και γιατί; Πώς αντιμετωπίζει η κοινωνία τους καλλιτέχνες και γιατί; Τι προσφέρει η τέχνη;  


Image

Η Άβρα Αυδή είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών (1982-2011). Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016), στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα και με το σχολικό θέατρο, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε από μεταπτυχιακές σπουδές και σχετική έρευνα. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια και δημοσίευσε ποικίλα άρθρα σχετικά με τη θεατρική παιδεία. Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο»  (Μεταίχμιο 2018). Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επίσης διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλα, στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο (1985-89), Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (2017).


Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι δασκάλα και θεατροπαιδαγωγός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα (Μ.Α. DramainEducation). Δίδαξε επί 15 έτη στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο».  Έχει εργαστεί ως δασκάλα Δράματος σε σχολεία, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για το Εκπαιδευτικό Δράμα που οργανώθηκαν από πανεπιστήμια και ποικίλους φορείς όπως το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, το FutureLibrary, κ.α. Επιπλέον, σχεδίασε και συντόνισε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε μουσεία και άλλους φορείς.  Συνέγραψε με την ΆβραΑυδή το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο» (Μεταίχμιο 2018) . 

Image


Η Αρετή Κονδυλίδου σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία στο Α.Π.Θ. και Κοινωνική Ανθρωπολογία στην E.H.E.S.S., στο Παρίσι. Από το 2006 εργάζεται στο Υπουργείο Πολιτισμού, στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων & Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη. Ολοκληρώνει τις σπουδές της στo Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Έχει ασχοληθεί με την εμψύχωση ομάδων και με θεατρο-εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο των σπουδών αλλά και του χώρου εργασίας της. 
 

Print