Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/4/2024 9:00 πμ - 5:00 μμ Export event
"Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα" - “Τα χέρια έχουν φωνή”

"Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα" - “Τα χέρια έχουν φωνή”

Σάμος (Πυθαγόρειο) 14/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Γιούλη Δούβου

ΣΑΜΟΣ (ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ),   14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ώρες: 09.00- 17.00
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ/ΕΜΨΥΧΩΤΡΙΕΣ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Α) 
"Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα" - Β)“Τα χέρια έχουν φωνή”​​​​
Χώρος: Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο Πυθαγορείου-Γυάλινο

Εμψύχωση: Γιούλη Δούβου

Δωρεάν. Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων καθώς και σε εμψυχωτές/εμψυχώτριες ομάδων νέων ατόμων με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές 
 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ) και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.)  στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ;» - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, διοργανώνει  8ωρο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο υλοποιείται σε συνεργασία με τις Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων Σάμου

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων καθώς και σε εμψυχωτές ομάδων νέων με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές. Εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «κι αν ήσουν εσύ;» - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 190 ωρών.  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Το πρώτο μέρος του σεμιναρίου περιλαμβάνει το εργαστήριο  «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα" ενώ το δεύτερο μέρος το εργαστήριο “Τα χέρια έχουν φωνή” Και τα δύο εργαστήρια ανήκουν στην Ενότητα Β των πιστοποιημένων εργαστηρίων του προγράμματος (περισσότερα ΕΔΩ)

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα. Η ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου: Το σεμινάριο καλύπτει δύο εργαστήρια του επιμορφωτικού κύκλου του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (βλ, όλες τις θεματικές εδώ). Συγκεκριμένα:

Α) Εργαστήριο: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα!» : Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ “Το αγόρι με τη βαλίτσα”, φτιάχνουμε ένα θεατρικό εργαστήρι, που στόχο έχει οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων μέσα από την αλληλεπίδραση, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες. Επιθυμούμε να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, να αναπτύξουμε τη φαντασία και να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς, με τέτοιο τρόπο ώστε να μας αφορά. Ευελπιστούμε στη συναισθηματική εμπλοκή και την συν- κίνηση! Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις status, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις και τεχνικές θεάτρου forum.

Β) Εργαστήριο: «Τα χέρια έχουν φωνή». Τα χέρια μας εκφράζουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις πράξεις μας αλλά και την κουλτούρα μας. Τα χέρια έχουν φωνή και θέλουμε να την ακούσουμε!  Στο  εργαστήριο  θα τα τιμήσουμε παρατηρώντας τα και δημιουργώντας δράσεις με εκείνα να πρωταγωνιστούν! Μέσα από παιχνίδια, ασκήσεις,  τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος αλλά και δημιουργική γραφή  θα αναπτύξουμε την ενσυναίσθησή μας προσεγγίζοντας ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων,  ετερότητας και  το προσφυγικό ζήτημα. Θα αξιοποιηθούν φωτογραφίες, μουσικές και κείμενα. Οι συμμετέχοντες/ -ουσες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν ιδέες θεατρικής αξιοποίησης των ερεθισμάτων αυτών ώστε να ενδυναμωθούν και  να σχεδιάσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά προγράμματα με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο δραστηριοποιούνται.  Μέσα από την ενέργεια και τη σοφία της ομάδας θα προκύψει αλληλεπίδραση, ανταλλαγή ιδεών και έμπνευσης, με απώτερο στόχο την έκφραση και τη δημιουργία μέσα από τη θεατρική δράση.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:

να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ), Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Συντονισμός: οι Τοπικοί Σύνδεσμοι Σάμου του ΠΔΘΕ & οι Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων Σάμου

Τοπικός συντονισμός: Σοφία Μπουτμπάρα

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600

Βιογραφικό σημείωμα εμψυχώτριας

 Η Γιούλη Δούβου γεννήθηκε και ζει στην Πάτρα. Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών με παιδαγωγική κατάρτιση. Απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχολής Καλών Τεχνών, τμήματος Θεατρικών Σπουδών με τίτλο ¨Η δραματική τέχνη και οι παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨  (MA in Drama  and Performing Arts in Education and Lifelong Learning). Υποψήφια διδάκτωρ του Τ.Ε.Π.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών. Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το 2011. Εμψυχώτρια θεάτρου στη Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση  εδώ και 17 χρόνια. Συνεργάζεται ως διδάσκουσα με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του  με τίτλο ¨Ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων, εξαρτήσεις και νέες τεχνολογίες ¨του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει εμψυχώσει θεατρικά εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών εκπροσωπώντας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, το Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Πανεπιστήμιο Πατρών κ.α.   Έχει εμψυχώσει Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες (ασυνόδευτους εφήβους πρόσφυγες, ψυχικά ασθενείς, κρατούμενους, Ρομά) και έχει δημιουργήσει πολλά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης ομάδων, διδακτικής θεάτρου, δραματουργίας, δραματοθεραπείας και master- classes. Έχει σκηνοθετήσει, έχει αναλάβει τη δραματουργία και έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις.

 

 

 

Print