Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/8/2019 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event
Διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στον χώρο του σχολείου: χρήσιμα εργαλεία για τη διερεύνηση και την αντιμετώπισή τους

Διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στον χώρο του σχολείου: χρήσιμα εργαλεία για τη διερεύνηση και την αντιμετώπισή τους

Πήλιο 26/8/2019, Συμπληρωματικό εργαστήριο, Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

«ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΠΗΛΙΟ 2019»

 Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 25-30 Αυγούστου 2019

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στον χώρο του σχολείου: χρήσιμα εργαλεία για τη διερεύνηση και την αντιμετώπισή τους

Γιώργος Μόσχος, νομικός,
Όλγα Ορφανίδου, εκπαιδευτικός

 

Το εργαστήριο θα συνδυάσει θεωρητική και βιωματική προσέγγιση με στόχο να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να διερευνούν και να αντιμετωπίζουν φαινόμενα εκδήλωσης διακρίσεων και ρατσιστικών συμπεριφορών στον χώρο του σχολείου. Θα δοθεί έμφαση στην αξιοποίηση θεσμών της σχολικής κοινότητας, όπως ο σχολικός κανονισμός και τα συμβούλια/συνελεύσεις τάξης για την καλλιέργεια και την εμπέδωση δημοκρατικής συνείδησης στα μέλη της.

Αναλυτικότερα, στο θεωρητικό μέρος θα γίνει αναφορά στη θεωρία και στη νομοθεσία σχετικά με τις διακρίσεις και τις ρατσιστικές συμπεριφορές. Στο βιωματικό μέρος, θα αξιοποιηθούν τεχνικές θεάτρου και θα γίνουν ασκήσεις προσομοίωσης σχετικά με την εκδήλωση, την αντιμετώπιση και την πρόληψη σχετικών στάσεων στον χώρο του σχολείου.

Το εργαστήριο εντάσσεται στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες


Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.


Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12
(ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο
πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius.

Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Τηλ 2106541600 / www.TheatroEdu.gr/ info@theatroedu.gr

Print