Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2015 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event
Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας

Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας

Θεσσαλονίκη, 5/12/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΔΡΩΜΕΝΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 & ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)
Είσοδος ελεύθερη

Α΄ ΚΥΚΛΟΣ 9.30 – 12.30
Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας. Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων στα θέματα προσφύγων, ιδιαίτερα επιτακτική στις μέρες μας με την έντονη όξυνση του προσφυγικού προβλήματος, σκοπό έχει την ανάπτυξη της αλληλεγγύης και της στήριξης των ανθρώπων που μετακινούνται για να γλιτώσουν από διώξεις και πολέμους.
Στο εργαστήρι επιχειρείται η ανίχνευση των διαχρονικών χαρακτηριστικών στις μαρτυρίες και τα λογοτεχνικά έργα για παιδιά και νέους που αφηγούνται τη ζωή και τα προβλήματα των προσφύγων, με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση της καθολικότητας που χαρακτηρίζει την προσφυγική εμπειρία. Η μεθόδευση στοχεύει στη βιωματική διερεύνηση της σχέσης μεταξύ ντοκουμέντου και λογοτεχνικής καταγραφής, ως στοιχείων αποτύπωσης της συλλογικής και προσωπικής μνήμης.

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα Π.Τ.Δ.Ε. Διδακτικής της Λογοτεχνίας. Ιδιαίτερα ερευνητικά ενδιαφέροντα και θέματα ενασχόλησης: Θέατρο και Λογοτεχνία, εφηβική λογοτεχνία, ο ξένος: εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, η διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Δημοτικό σχολείο. Μέλος της Ομάδας έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο σχολείο και του Πανελλήνιου Δικτύου για το θέατρο στην Εκπαίδευση έχει συμμετάσχει ως συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού και εμψυχώτρια ομάδων εκπαιδευτικών σε ποικίλα προγράμματα προώθησης της Λογοτεχνίας και του Θεάτρου στην εκπαίδευση. Εργάζεται από το 1993 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Δημοσιεύσεις: Η χρήση της δραματικής μεθόδου σε ένα σύγχρονο μάθημα της ΛογοτεχνίαςΝεανική πεζογραφία Ι, ΙΙ, Θέατρο: Η κωμική και η τραγική σκηνή, εκδ. Τυπωθήτω, Γ. Δαρδανός, Αθήνα 1999, 2000. Το παιχνίδι στη λογοτεχνία, Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2004, Η περιπέτεια της ενηλικίωσης. Η διδασκαλία του εφηβικού μυθιστορήματος στο Γυμνάσιο, συλλογικό έργο, στον τόμο σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία.εκδ. Πατάκης, Αθήνα 2011.


 

Print