Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/1/2020 10:00 πμ - 3:00 μμ Export event
Ημέρα δράσης - Κι αν ήσουν εσύ; - Δράση Ευαισθητοποίησης για την Ημέρα Braille

Ημέρα δράσης - Κι αν ήσουν εσύ; - Δράση Ευαισθητοποίησης για την Ημέρα Braille

Αγία Παρασκευή Λέσβου, 29/1/2020, Ημέρα δράσης "κι αν ήσουν εσύ;"

Ημέρα δράσης «Κι αν ήσουν εσύ;»

Δράση Ευαισθητοποίησης για την Ημέρα Braille

Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Αγ. Παρασκευής Λέσβου

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας Braille και σε συνεργασία με το ΠΙΟΠ διοργανώσαμε στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Αγ. Παρασκευής Λέσβου δράση ευαισθητοποίησης σε θέματα αναπηρίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πήραν μέρος σε βιωματικές δράσεις με θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές με σκοπό την ανάπτυξη ενσυναίσθησης και την ισότιμη ένταξη των ατόμων με προβλήματα όρασης στη σχολική κοινότητα. Τα παιδιά μέσα από ασκήσεις και παιχνίδια αντιλήφθηκαν τις καταστάσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης και διερεύνησαν εναλλακτικές δυνατότητες και κοινές δράσεις.

Συμμετείχαν οι σχολικές ομάδες του Δημοτικού Σχολείου Πηγής, του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Τρίτους και του 9ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης με 80 μαθητές και μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί: Μαρία Νάκκα, Βαγγελιώ Τσολάκη, Βάσω Καλαμιδιώτου, Μαριάντα Παπαδάκη, Μυρτώ Κοττικάκη, Βαγγέλης Λυριτζής, Ελένη Βλαχοπούλου, Διονύσης Παύλου, Δέσποινα Θεοδωρίδου.

Μας συνόδευαν η Γεωργία Χαλκουτσάκη και ο Μάριος Ανδριώτης από το γραφείο Λέσβου της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Ξεκινήσαμε όλοι μαζί στην αυλή του Μουσείου με ασκήσεις γνωριμίας ανά σχολείο και την άσκηση «Λιώνει ο Χιονάνθρωπος» που εμψύχωσαν ο Διονύσης Παύλου και η Ελένη Βλαχοπούλου.

Μετά χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και κυκλικά περάσαμε από τέσσερις σταθμούς, τη Χώρα των ‘Ήχων, τη Χώρα των Εμποδίων, τη Χώρα των Ηχοχρωμάτων, τη Χώρα των Δικαιωμάτων. Τέσσερις εκπαιδευτικοί συνόδευαν τις τέσσερις ομάδες στις τέσσερις χώρες κυκλικά και άλλοι τέσσερις εκπαιδευτικοί εμψύχωναν τις ασκήσεις της κάθε Χώρας. Έτσι η κάθε ομάδα έκανε ένα ταξίδι σε τέσσερις Χώρες όπου έκανε δράσεις που είχαν σχέση με την ευαισθητοποίηση στα προβλήματα όρασης. Στη Χώρα των Ηχοχρωμάτων ο Βαγγέλης Λυριτζής έπαιζε στη κιθάρα του ένα κλασσικό κομμάτι και τα παιδιά ζωγράφιζαν τη μουσική μια φορά με κλειστά μάτια και μια με ανοιχτά. Στη Χώρα των εμποδίων η Μυρτώ Κοττικάκη εμψύχωνε μια εξελιγμένη μορφή της άσκησης «οδηγώ τον τυφλό», βάζοντας και κάποια παιδιά σαν εμπόδια. Στη Χώρα των Ήχων η Βαγγελιώ Τσολάκη εμψύχωνε την άσκηση «πομπός και δέκτης» δηλαδή δημιούργησε ζευγάρια παιδιών που έλκονταν μόνο από τους όμοιους ήχους που έκαναν έχοντας κλείσει τα μάτια τους και στη Χώρα των Δικαιωμάτων ο Διονύσης Παύλου εμψύχωνε την άσκηση «ένα βήμα μπροστά» κατάλληλα προσαρμοσμένη για το θέμα μας με κάποια από τα παιδιά με κλειστά μάτια.

Όπου χρειάστηκε τα παιδιά έκλειναν τα μάτια τους με μαντήλια.

Στο κλείσιμο, ενώ είμαστε όλοι μαζί σε κύκλο η Ελένη Βλαχοπούλου διηγήθηκε την καθημερινή περιπέτεια του κυρίου Κ. και έκαναν όλοι μαζί ήχους έχοντας κλείσει τα μάτια τους με τα μαντήλια. Η γενική ιδέα ήταν πως δεν θυματοποιήσαμε τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης, αλλά η δράση μας καλλιέργησε από τη μια την ενσυναίσθηση και από την άλλη προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τις δικές τους ιδιαίτερες ικανότητες που έχουν αναπτύξει για να ανταποκριθούν επάξια στις ανάγκες τους.

Διονύσης Παύλου
Τοπικός Συντονιστής στη Λέσβο


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Πληροφορίες.: 210-6541600 / www.Theatroedu.gr

Print