Ημέρα Δράσης - Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"
Κέρκυρα, 23/05/2019, Μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"
Κέρκυρα, 23 Μαΐου 2019
Ημέρα Δράσης "κι αν ήσουν εσύ;"
"Μικρός αλλά ενεργός πολίτης" - Παράσταση Θεάτρου Play Back
Κέρκυρα, 23 Μαΐου 2019
Τόπος: Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Ειδικό Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Άνω Κορακιάνας Κέρκυρας (ΕΝΕΓΥΛ)
Παίρνουν μέρος: 62 μαθητές/τριες και 1 εκπαιδευτικός από 2 σχολεία
Παρακολούθησαν 62 μαθητές/τριες και 12 εκπαιδευτικοί και γονείς
Υπεύθυνη Δράσεων: Μαρία Διβανέ
Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Αθηνά – Αγγελική Γραμμένου, Ελένη Καραφέρη, Μαρίνα Σγούρου
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ», 52 μαθητές και μαθήτριες από το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Κορακιάνας Κέρκυρας και 48 μαθητές και μαθήτριες από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, Άνω Κορακιάνας, Κέρκυρας (ΕΝΕΓΥΛ) υλοποιήσαν δράσεις με τίτλο «Μικρός αλλά ενεργός πολίτης», με σκοπό την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης ανάμεσα στους μικρούς και στους μεγάλους μαθητές των δυο σχολείων. Η φράση που χαρακτήρισε τις δράσεις μας είναι "Δίνω χώρο και χρόνο σε όλα τα μέλη της ομάδας μου".
Παράσταση με τη τεχνική του θεάτρου Play Back.
Η θεατρική ομάδα αποτελείται από τα παιδιά του δημοτικού και η ομάδα αφήγησης των ιστοριών από τα παιδιά του ειδικού σχολείου. Μια ομάδα παιδιών από το δημοτικό εκπαιδεύτηκε σε συγκεκριμένες φόρμες του θεάτρου play back και προσπάθησε με τη βοήθεια της δασκάλας τους να αποδώσει τις ιστορίες των παιδιών θεατών. Μέσα στα παιδιά θεατές υπήρχαν και παιδιά από το δημοτικό τα οποία μπόρεσαν και αυτά να αφηγηθούν ιστορίες σχετικές με το θέμα που επέλεξε η εμψυχώτρια - δασκάλα.
Το Ε3 του Δ.Σ. Κάτω Κορακιάνας επισκέφτηκε το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, Άνω Κορακιάνας - Κέρκυρας (ΕΝΕΓΥΛ). Εκεί τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου με τη τεχνική του θεάτρου Play Back παρουσίασαν τις ιστορίες των παιδιών του Γυμνασίου –Λυκείου. Συντονίστρια ήταν η δασκάλα των παιδιών της Ε΄ τάξης.
- Αρχικά όλα τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας και χαλάρωσης.
- Στη συνέχεια τέθηκαν οι κανόνες και έγινε μια μικρή περιγραφή της δράσης.
- Τα παιδιά του Γυμνασίου – Λυκείου κλήθηκαν να αφηγηθούν ιστορίες με συγκεκριμένα θέματα (εξετάσεις, αδέλφια, καλοκαιρινές διακοπές, ένα δίλημμα, ένας φόβος, συναισθήματα από τη σημερινή ημέρα), ενώ τα παιδιά του δημοτικού παρουσίασαν τις ιστορίες μέσα από φόρμες του θεάτρου Play Back.
Σχόλια - Εντυπώσεις
Τα σχόλια των Σχολικών Συμβούλων ήταν ενθαρρυντικά. Επισημάνθηκε η καλή προετοιμασία των μικρών μαθητών, η καλή διαχείριση του χώρου και του χρόνου του εμψυχωτή αλλά και το ενδιαφέρον που έδειξαν οι μαθητές του σχολείου φιλοξενίας. Επίσης αναφέρθηκε ως πολύ θετικό το ότι ζητήθηκε από τα παιδιά να αξιολογήσουν τη δράση.
Στο τέλος της δράσης δόθηκε αρκετός χρόνος για να αξιολογηθεί η όλη προσπάθεια. Ζητήθηκε από όλα τα παιδιά και του Δημοτικού και του Γυμνασίου - Λυκείου. Να πουν με ένα χρώμα άσπρο, κίτρινο, κόκκινο, μοβ, μαύρο (5βάθμια κλίμακα ) πώς πέρασαν. Τα περισσότερα παιδιά κατανόησαν τη κλίμακα και απάντησαν με φωτεινά χρώματα. ενώ άλλα έδιναν για απάντηση το χρώμα που τους αρέσει περισσότερο. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να περιγράψουν περισσότερο το πώς ένιωσαν και εκεί μίλησαν κυρίως οι μαθητές που είχαν κάτι ενθαρρυντικό να πουν και μας πρότειναν να τους επισκεφτούμε και πάλι.
Υπεύθυνη-Συντονισμός: Μαρία Διβανέ
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Πληρ.:2106541600/www.Theatroedu.gr