Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/11/2014 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event
Ο Παιδαγωγικός Αυτοσχεδιασμός

Ο Παιδαγωγικός Αυτοσχεδιασμός

Θεσσαλονίκη, 29/11/2014, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Koldobika G. Vío, Μάρθα Κατσαρίδου

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΔιΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 28-29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΔΡΩΜΕΝΑ

"Εκπαίδευση και Θέατρο: Βιωματικές Δράσεις μέσω του θεάτρου"
στο 1ο Λύκειο Συκεών

Είσοδος ελεύθερη


Α΄ ΚΥΚΛΟΣ 9.30 – 12.30 

Ο Παιδαγωγικός Αυτοσχεδιασμός, Koldobika GVíoπαιδαγωγός θεάτρου-σκηνοθέτης, Μάρθα Κατσαρίδου, δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ.
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα προτείνουμε μια ολοκληρωμένη μορφή του παιδαγωγικού αυτοσχεδιασμού: ξεκινώντας από απλά βιωματικά παιχνίδια, θα οδηγηθούμε σε θεατρικές τεχνικές που στόχο έχουν την προώθησή του ατομικά, σε ζευγάρια, σε ομάδες και συνολικά στην τάξη. Στόχος είναι η καλλιέργεια της επικοινωνίας, της έκφρασης, του προφορικού και του γραπτού λόγου και της κριτικής σκέψης των συμμετεχόντων. Μέσα από διαφορετικές μορφές και τεχνικές, θα προσεγγίσουμε τον παιδαγωγικό αυτοσχεδιασμό ως εκπαιδευτικό εργαλείο και ως μέσο για την παρουσίαση μιας θεατρικής παράστασης. Μέσα από τη διαδικασία του παιδαγωγικού αυτοσχεδιασμού, οι μαθητές ενεργοποιούν παλιές και νέες εμπειρίες τους, αφουγκράζονται τις ανάγκες της ομάδας, ακούν ενεργητικά, αφηγούνται μοναδικές ιστορίες, μοιράζονται σκέψεις και προβληματισμούς και καταλήγουν –σεβόμενοι την ομάδα– σε από κοινού αποφάσεις που στοχεύουν στην κατανόηση του εαυτού και του κόσμου, στην αλλαγή στάσεων, στη βελτίωση της αυτοεκτίμησης και της συμπεριφοράς τους. 

Koldobika G. Vío, Παιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης.  Μαθητής του Georges La Ferriere (Καναδάς), o Koldobika G. Vío είναι ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα και σεμινάρια. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις με επαγγελματικούς θιάσους και παιδιά. Έχει εργαστεί σε διάφορες χώρες: Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία, Νότιο-Αφρική. Δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε.. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου-Παντομίμας του Κιλκίς. Έχει συνεργαστεί με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε διαφορετικά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (σχεδιασμός-εμψύχωση). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Μάρθα Κατσαρίδου, Δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ.. Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι δασκάλα σε σχολείο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος Σ.Ε.Π. στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου και διδάσκει το μάθημα «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Σπούδασε παιδαγωγικά στο Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. και υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας. Υπότροφος του Ωνασείου Ιδρύματος, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο και Εκπαίδευση στο Goldsmith’s College, University of London. Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. το 2011. Έχει σχεδιάσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια. Έχει συνεργαστεί ως εμψυχώτρια με τα National Theatre και Tricycle Theatre (Λονδίνο). Είναι συγγραφέας της μονογραφίας με τίτλο Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος. Μια πρόταση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμική τάξη (Σταμούλης, 2014). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά.


 

Print