Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/11/2019 12:00 μμ - 3:00 μμ Export event
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων - «Τ’όνομα μου είναι δικό μου...»

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων - «Τ’όνομα μου είναι δικό μου...»

Δράμα, 30/11/2019, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου,

Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2019:
Διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και
δημοκρατίας μέσα από την θεατρική εμπειρία»

ΔΡΑΜΑ
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019
ΗΜΕΡΙΔΑ 

6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, (Αρκαδίου 1)
Δωρεάν 

12.00-15.00: Παράλληλα Εργαστήρια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: «Τ’όνομα μου είναι δικό μου...» Τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου της επινόησης για τη δημιουργία θεατρικών δρώμενων μέσα στην τάξη.
Εμψυχώτριες
: Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλολογος
Διάρκεια: 3 ώρες
Το άτομο στην πορεία της κοινωνικοποίησής του δομεί την ταυτότητα του. Η κατασκευή αυτή  ξεκινά από τη γέννηση και συνεχίζεται έως την ενηλικίωση του. Είναι μια μακρά πορεία που επιτρέπει στο άτομο να λειτουργήσει στο κοινωνικό πλαίσιο και να συνδιαλέγεται με τους άλλους και αποτελει θεμελειώδη ψυχική διεργασία. Η εικόνα του εαυτού διαμορφώνεται απο τις εμπειρίες, είναι ρευστή και πολυδιάστατη και επιτρέπει τις κοινωνικές συναλλαγες με τα άλλα άτομα. Σημαντικό μέρος της ατομικής μας ταυτότητας, της προσωπικής αλλά και οικογενειακής ιστορίας του ατόμου αποτελεί το όνομα του.
Με αφετηρία το ποίημα του παλαιστίνιου ποιητή Mahmoud Darwish που ξεκινάει με τον στίχο: “Τ’όνομά μου με τα πέντε οριζόντια γράμματα του και λάθος ειπωμένο, τ’όνομά μου…είναι δικό μου…” οι συμμετέχοντες, με τη χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος, θεάτρου της επινόησης και δημιουργικής γραφής θα δημιουργήσουν θεατρικά δρώμενα.  Με αφορμή αυτό το εργαστήριο τα διαφορετικά στοιχεία της ατομικής ταυτότητας των συμμετεχόντων θα αποτελέσουν αφετηρία για την καλλιτεχνική έκφραση της ομάδας διαμορφώνοντας μια κοινότητα μάθησης
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θεατρολόγους και εμψυχωτές.
Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 20 άτομα. Προτείνουμε άνετα ρούχα και παπούτσια.
Το εργαστήριο εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιείται από το Πανελλήνιο δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Συμμετείχαν: 22 ενήλικες


Η ημερίδα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε εμψυχωτές ομάδων παιδιών και νέων.

Είναι δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και εκπαιδευτικοί που υλοποιούν σχετικά προγράμματα.
Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις συμμετοχής θα γίνει κλήρωση.

Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση και ασκήσεις στον χώρο.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι την 22-11-2019 στην ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ και θα ειδοποιηθούν στο προσωπικό email τους για τη συμμετοχή τους μέχρι τις 26-11-2019.

Το σεμινάριο είναι δωρεάν και παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής στους συμμετέχοντες που θα παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Β.Ελλάδας
Συνεργασία: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας και Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας.
Γραμματεία/Πληροφορίες: Γιάννα Παπαδοπούλου humanrights@theatroedu.gr, 210-6541600


Βιογραφικά Εμψυχωτριών:

Ειρήνη Μαρνά
Είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999) με Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο βασίλειο, University of Exeter (2000-2001), MA in Applied Drama και στη Γαλλία, DEA, Etudes Theatrales (2003-2004) Universite de la Sorbonne Nouvelle-Paris III. Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης), έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις (Αμφιροές, Οι Ρίζες μας, Ανω Θρώσκω). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και στη Γαλλία. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Από το 2012 υπηρετεί, σε θέση προϊσταμένης, στο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης, του νομού Σερρών. Από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι μέλος του Γραφείου Β. Ελλάδας (2017-2020) του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής, Κατεύθυνση Διδακτικής της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης στο διετές εργαστήριο της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» στη Θεσσαλονίκη. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος και συντονίστρια του Γραφείου Β. Ελλάδας (2017-2020) του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Print