Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/11/2014 1:30 μμ - 4:30 μμ Export event
Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση

Θεσσαλονίκη, 29/11/2014, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Μάρθα Κατσαρίδου, Koldobika G. Vío

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΔιΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 28-29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΔΡΩΜΕΝΑ

"Εκπαίδευση και Θέατρο: Βιωματικές Δράσεις μέσω του θεάτρου"
στο 1ο Λύκειο Συκεών

Είσοδος ελεύθερη


Β΄ ΚΥΚΛΟΣ 13.30 -16.30

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση, Μάρθα Κατσαρίδου, δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ., Koldobika GVíoπαιδαγωγός θεάτρου-σκηνοθέτης
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα προσεγγίσουμε το Θέατρο-Εικόνα του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Augusto Boal ως αυτόνομη θεατρική τεχνική. Το Θέατρο-Εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τρεις μορφές: ως εκπαιδευτικό μέσο, ως εργαλείο έρευνας και κοινωνικής παρέμβασης και ως θεατρική παράσταση. Πιο συγκεκριμένα, θα εφαρμόσουμε τεχνικές του Θεάτρου-Εικόνα και με τις τρεις παραπάνω μορφές, προκειμένου να διερευνήσουμε το θέμα της μετανάστευσης. Υλικό του εργαστηρίου θα αποτελέσουν σχετικά ποιήματα, καθώς και οι προβληματισμοί και οι εμπειρίες των συμμετεχόντων. Θα ακολουθήσουμε το σχήμα «δράση-σκέψη-δράση», όπου η σκέψη προκύπτει από τη θεατρική δράση πάνω στο θέμα. Σε ένα πρώτο επίπεδο, αναπτύσσεται ένας εκπαιδευτικός - θεατρικός διάλογος, όπου οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν, να εκφραστούν, να διερευνήσουν το θέμα από άλλες οπτικές και να καταλήξουν σε προτάσεις και δράσεις. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, οι επιλογές των συμμετεχόντων μπορούν να μετατραπούν σε θεατρικό υλικό και συγκεκριμένα στη δραματουργία για το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης.

Koldobika G. Vío, Παιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης.  Μαθητής του Georges La Ferriere (Καναδάς), o Koldobika G. Vío είναι ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα και σεμινάρια. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις με επαγγελματικούς θιάσους και παιδιά. Έχει εργαστεί σε διάφορες χώρες: Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία, Νότιο-Αφρική. Δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε.. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου-Παντομίμας του Κιλκίς. Έχει συνεργαστεί με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε διαφορετικά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (σχεδιασμός-εμψύχωση). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Μάρθα Κατσαρίδου, Δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ.. Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι δασκάλα σε σχολείο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος Σ.Ε.Π. στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου και διδάσκει το μάθημα «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Σπούδασε παιδαγωγικά στο Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. και υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας. Υπότροφος του Ωνασείου Ιδρύματος, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο και Εκπαίδευση στο Goldsmith’s College, University of London. Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. το 2011. Έχει σχεδιάσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια. Έχει συνεργαστεί ως εμψυχώτρια με τα National Theatre και Tricycle Theatre (Λονδίνο). Είναι συγγραφέας της μονογραφίας με τίτλο Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος. Μια πρόταση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμική τάξη (Σταμούλης, 2014). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά.


 

Print