Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

«Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του "Άλλου"» - Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς

Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς

Διάρκεια: 3ώρες

Σχεδιασμός: Μαντώ Κουρετζή, Στέλιος Βγαγκές.  

Εμψυχωτές-επιμορφωτές: Μαντώ Κουρετζή, παιδαγωγός-εμψυχώτρια Θ.Π.-ειδική σε θέματα Αισθητικής Αγωγής & Ελληνικού Πολιτισμού, Στέλιος Βγαγκές δάσκαλος - εμψυχωτής Θ.Π., Βιργινία Κεχαγιά, θεατρολόγος- εμψυχώτρια  Θ.Π.,   Χριστίνα Στουραϊτη νηπιαγωγός, παιδαγωγός Εφαρμοσμένου Θεάτρου, εμψυχώτρια Θ.Π, 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός  «’Κι αν ήσουν εσύ;’ - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», προσφέρουν το επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο «Εγώ - εσύ - εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του "Άλλου"», που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Στόχοι και σύντομη περιγραφή του σεμιναρίου: Στόχος του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στο εργαστήριο «Εγώ - εσύ - εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του "Άλλου"», το οποίο έχει σχεδιαστεί στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού. Το εργαστήριο διαπραγματεύεται το θέμα της ενότητας, της επικοινωνίας, της αποδοχής και της σημασίας του «Εμείς-Μαζί» και ειδικότερους στόχους έχει: α) να προσεγγίσει εναλλακτικούς κώδικες επικοινωνίας, β) να προκαλέσει τα παιδιά να προβούν σε πολλαπλές ταξινομήσεις, γ) να ενισχύσει πολύπλευρα το συντονισμό που αποτελεί προϋπόθεση οργάνωσης της σκέψης, δ) να εμπλέξει τα παιδιά στην παραγωγή «μύθου», ε) να παροτρύνει, μέσα από διαφορετικά ερεθίσματα, τα παιδιά να ενεργοποιήσουν τη συμβολική τους σκέψη ώστε να ενισχυθεί η δημιουργική φαντασία, στ) να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την αποδοχή. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, το θέμα δίνεται συμβολικά στα παιδιά. Θεωρούμε ότι τις έννοιες  που θέλουμε να αντιληφθούν, συναισθανθούν και βιώσουν είναι προτιμότερο να τις αντλήσουμε από τη «φύση» Έτσι επιλέγουμε το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ως ένα φαινόμενο αρμονικής σύνθεσης των χρωμάτων που «αγκαλιάζει» το τοπίο μετά την βροχή. Αρχικά, στήνουμε ένα «μύθο» για τις χώρες των χρωμάτων. Το παιχνίδι ξεκινά με αυτοσχεδιασμό από τους θεατροπαιδαγωγούς. Εμφανίζονται τα τρία βασικά χρώματα και είναι βυθισμένα στο «εγώ» τους αφού το καθένα θεωρεί τον εαυτό του σπουδαιότερο από τους άλλους. Η δράση εξελίσσεται καθώς τυχαία συγκρούονται και από αυτή την «επαφή» τους προκύπτουν κάθε φορά νέα χρώματα (τα συμπληρωματικά τους). Καταλαβαίνουν τότε ότι δεν υπάρχει μόνο το «Εγώ». Το παιχνίδι αρχίζει… 
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο: να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο, να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του, να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς! 

 

Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί - Όλα τα εργαστήρια

Εργαστήριο για μαθητές - "Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

Εργαστήριο για μαθητές - "Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

Αθήνα, 23/3/2017, Εργαστήριο για μαθητές, 70ο ΔΣ Αθήνας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 23/3/2017 9:00 πμ - 11:00 πμ Export event


"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του «Άλλου»"

Αθήνα 23/3/2017

στο 70ο ΔΣ Αθήνας. Τάξη Α’ (Τμήμα 1 και 2) 

Εμψυχώτριες: Μαριλένα Μπεκρή, Χριστίνα Στουραΐτη.

Εκπαιδευτικοί: Ευφροσύνη-Ζωή Γεωργίου. Αικατερίνη Σακκά.

Παίρνουν μέρος: 43.


Λίγα λόγια για το εργαστήριο

Γενικοί στόχοι: Η ενίσχυση και ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας των παιδιών ώστε:
α) να διευρύνουν τους κώδικες επικοινωνίας τους,
β) να παίξουν, να εκφραστούν και να ψυχαγωγηθούν με το Θεατρικό Παιχνίδι το οποίο προσφέρει ένα σταθερό πλαίσιο επικοινωνίας, αποδοχής και συνεργασίας χωρίς ανταγωνισμό και αντιπαλότητα,
γ) να παρουσιάσουν τις δικές τους «ιστορίες» με τη μορφή σκηνικών δρώμενων που θα προκύψουν από την προσπάθεια να συντονιστούν περισσότερα «ΕΓΩ», ώστε από κοινού να φέρουν ένα αποτέλεσμα μέσω μιας διαδικασίας σύνθεσης που εξελίσσεται στο ΕΜΕΙΣ… 

Το πρόγραμμα διαπραγματεύεται το θέμα της ενότητας, της επικοινωνίας, της αποδοχής και της σημασίας του «Εμείς-Μαζί» και ειδικότερους στόχους έχει: 

  • να προσεγγίσει εναλλακτικούς κώδικες επικοινωνίας,
  • να προκαλέσει τα παιδιά να προβούν σε πολλαπλές ταξινομήσεις,
  • να ενισχύσει πολύπλευρα το συντονισμό που αποτελεί προϋπόθεση οργάνωσης της σκέψης,
  • να εμπλέξει τα παιδιά στην παραγωγή «μύθου»,
  • να παροτρύνει, μέσα από διαφορετικά ερεθίσματα, τους παίκτες να ενεργοποιήσουν τη συμβολική τους σκέψη ώστε να ενισχυθεί η δημιουργική φαντασία,
  • να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την αποδοχή.

Ο σχεδιασμός του εργαστηρίου έγινε από τη Μαντώ Κουρετζή και το Στέλιο Βγαγκέ.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1398)/Σχόλια (0)

Είπαν.....

Ήθελα να σε ευχαριστήσω για το υπέροχο πρόγραμμα που μας πρόσφερατε.Τα παιδιά το συζητάνε ακόμα με ενθουσιασμό. Ήταν πολύ σημαντικό για μας να βγούμε από τα μοναχικά όρια της ταξης υποδοχής και να συμμετέχουμε σε κάτι τόσο όμορφο. Να είστε καλά κι εύχομαι να ξανασυνεργαστουμε.

Κηπουρίδου Ξανθίππη δασκάλα, 64ο Δημοτικο Σχολείο Θεσσαλονίκης (Τάξεις Υποδοχής)