Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


Τα σεμινάρια βασίζονται σε τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού προσαρμοσμένες στο εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο», "Μονόλογοι σε καραντίνα" κ.ά), της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί», Σκληρό Καρύδι κ.ά.) και άλλων φορέων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την πολιτειότητα κ.ά. 

Τα σεμινάρια στοχεύουν:

  • στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και θέματα προσφύγων ειδικότερα, 

  • στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, 

  •  στην παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα,

  • στην ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων.


Τα σεμινάρια είναι βιωματικά, έχουν τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνουν ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο

  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Τα σεμινάρια έχουν προσαρμοστεί και για διαδικτυακή εφαρμογή.

Όλα τα σεμινάρια είναι δωρεάν και προσφέρονται από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

World cinema

Πατάμε γερά!

Το σώμα αφηγείται (ή Δεν είναι Τραγωδία)

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

Έχω, έχεις, έχει, έχουμε Δικαιώματα

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Μονόλογοι και αντηχήσεις

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα

Ο ήχος της πέτρας

Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο εκπαιδευτικού δράματος

Τα χέρια

Με λογισμό και μ’ όνειρο

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Σκληρό καρύδι

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Όλα τα σεμινάρια

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

Αθήνα, 5/12/2024, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2024 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event


"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του «Άλλου»"

ΑΘΗΝΑ  5/12/2024, 5μμ-8μμ

Εργαστηριο για εκπαιδευτικούς

Εμψυχωτές: Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αττικής  και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός  «’Κι αν ήσουν εσύ;’ - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», προσφέρουν το επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο «Εγώ - εσύ - εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του "Άλλου"», που απευθύνεται σε νηπιαγωγούς της Δ' ΔΠΕ Αθήνας.

Στόχοι και σύντομη περιγραφή του σεμιναρίου: Στόχος του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στο εργαστήριο «Εγώ - εσύ - εμείς… μαζί: απόπειρες προσέγγισης του "Άλλου"», το οποίο έχει σχεδιαστεί στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού. Το εργαστήριο διαπραγματεύεται το θέμα της ενότητας, της επικοινωνίας, της αποδοχής και της σημασίας του «Εμείς-Μαζί» και ειδικότερους στόχους έχει: α) να προσεγγίσει εναλλακτικούς κώδικες επικοινωνίας, β) να προκαλέσει τα παιδιά να προβούν σε πολλαπλές ταξινομήσεις, γ) να ενισχύσει πολύπλευρα το συντονισμό που αποτελεί προϋπόθεση οργάνωσης της σκέψης, δ) να εμπλέξει τα παιδιά στην παραγωγή «μύθου», ε) να παροτρύνει, μέσα από διαφορετικά ερεθίσματα, τα παιδιά να ενεργοποιήσουν τη συμβολική τους σκέψη ώστε να ενισχυθεί η δημιουργική φαντασία, στ) να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την αποδοχή.

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, το θέμα δίνεται συμβολικά στα παιδιά. Θεωρούμε ότι τις έννοιες  που θέλουμε να αντιληφθούν, συναισθανθούν και βιώσουν είναι προτιμότερο να τις αντλήσουμε από τη «φύση» Έτσι επιλέγουμε το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ως ένα φαινόμενο αρμονικής σύνθεσης των χρωμάτων που «αγκαλιάζει» το τοπίο μετά την βροχή. Αρχικά, στήνουμε ένα «μύθο» για τις χώρες των χρωμάτων. Το παιχνίδι ξεκινά με αυτοσχεδιασμό από τους θεατροπαιδαγωγούς. Εμφανίζονται τα τρία βασικά χρώματα και είναι βυθισμένα στο «εγώ» τους αφού το καθένα θεωρεί τον εαυτό του σπουδαιότερο από τους άλλους. Η δράση εξελίσσεται καθώς τυχαία συγκρούονται και από αυτή την «επαφή» τους προκύπτουν κάθε φορά νέα χρώματα (τα συμπληρωματικά τους). Καταλαβαίνουν τότε ότι δεν υπάρχει μόνο το «Εγώ». Το παιχνίδι αρχίζει…

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
  • να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Το σεμινάριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων»  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 200 ωρών.  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)

Βιογραφικά σημειώματα εμψυχωτών

Ο Στέλιος Βγαγκές είναι δάσκαλος και εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού που εφαρμόζει τη μέθοδο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιμορφωτής σε σεμινάρια που οργανώνουν Πανεπιστήμια, Συντονιστές Εκπ/κού Έργου, Δημόσιοι, Δημοτικοί και Πολιτιστικοί φορείς. Συμμετείχε στην επιμόρφωση και στο σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ». Μέλος της ομάδας σχεδιασμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αισθητικής αγωγής στα 800 Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ (ΟΕΠΕΚ) και εισηγητής του εισαγωγικού σεμιναρίου επιμορφωτών της Θεατρικής Αγωγής. Στο Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του ΦΠΨ του Ε.Κ.Π.Α υπήρξε επιμορφωτής της Θεατρικής Αγωγής Εκπαιδευτικών στα προγράμματα «Εκπαίδευση παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών» και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά». Υπήρξε εισηγητής σεμιναρίων κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή στη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Ε.Κ.Π.Α. Συμμετείχε στους κύκλους επιμορφωτικών σεμιναρίων και βιωματικών εργαστηρίων στον άξονα Εκπαίδευση – Τέχνη – Πολιτισμός «ΕΥΜΑΘΕΙΑ» (Πολυτεχνείο Κρήτης & Δήμος Αθηναίων ). Συγγραφέας Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού του Ι.Ε.Π., με «δραστηριότητες αποδοχής της διαφορετικότητας για μαθητές και ενήλικες καθώς και για την ανάπτυξη συμπεριληπτικής εκπαίδευσης μέσω της τέχνης του Θεάτρου». Συγγραφέας σε συλλογικούς τόμους περιοδικών και βιβλίων σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και εισηγητής σε διοργανώσεις του φορέα. Τέλος, είναι ιδρυτικό στέλεχος του Εργαστηρίου Πολιτιστικής Εκπαίδευσης «Σχολείο Παιχνιδιού»

Η Χριστίνα Στουραΐτη είναι παιδαγωγός εφαρμοσμένου θεάτρου, εμψυχώτρια και περφόρμερ, με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο εφαρμοσμένο θέατρο (ΜΑ Applied Theatre- C.S.S.D., Λονδίνο) με πλούσια εμπειρία στο θέατρο στην εκπαίδευση και την κοινότητα. Είναι ενεργό μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του Ελληνικού κέντρου Κουκλοθεάτρου (unima). Σχεδιάζει και συντονίζει εκπαιδευτικά προγράμματα & εργαστήρια με έμφαση στο θέατρο στην εκπαίδευση, τη θεατροπαιδαγωγική & το εφαρμοσμένο θέατρο, σε διαφορετικά πλαίσια, όπως φεστιβάλ, εκπαιδευτικά & πολιτιστικά ιδρύματα, θεατρικούς, κοινωνικούς & θεραπευτικούς χώρους, κ.ά. Έχει παρατηρήσει και ερευνά τις δυνατότητες του αισθητηριακού & ανοιχτού τύπου υλικού σε εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό πλαίσιο. Η μουσική & το τραγούδι είναι κεντρικά εργαλεία στην παιδαγωγική της, όπως και με την ομάδα κουκλοθεάτρου Καραμπόλα, που εμπνέεται & δημιουργεί διαδραστικές μουσικές παραστάσεις για παιδιά. Ασχολείται σταθερά με το αυτοσχεδιαστικό διαδραστικό θέατρο Playback, ένα ισχυρό κοινωνικό εργαλείο, όπου οι παραστάσεις συνδιαμορφώνονται από τους παίκτες και το κοινό, ενδυναμώνοντας την κοινότητα.

 

Print

Number of views (46)/Σχόλια (0)