Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


Τα σεμινάρια βασίζονται σε τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού προσαρμοσμένες στο εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο», "Μονόλογοι σε καραντίνα" κ.ά), της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί», Σκληρό Καρύδι κ.ά.) και άλλων φορέων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την πολιτειότητα κ.ά. 

Τα σεμινάρια στοχεύουν:

  • στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και θέματα προσφύγων ειδικότερα, 

  • στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, 

  •  στην παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα,

  • στην ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων.


Τα σεμινάρια είναι βιωματικά, έχουν τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνουν ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο

  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Τα σεμινάρια έχουν προσαρμοστεί και για διαδικτυακή εφαρμογή.

Όλα τα σεμινάρια είναι δωρεάν και προσφέρονται από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

World cinema

Πατάμε γερά!

Το σώμα αφηγείται (ή Δεν είναι Τραγωδία)

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

Έχω, έχεις, έχει, έχουμε Δικαιώματα

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Μονόλογοι και αντηχήσεις

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα

Ο ήχος της πέτρας

Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο εκπαιδευτικού δράματος

Τα χέρια

Με λογισμό και μ’ όνειρο

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Σκληρό καρύδι

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Όλα τα σεμινάρια

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

Πάτρα, 8/12/2019, Το πρόγραμμα της ημερίδας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 8/12/2019 9:30 πμ - 3:00 μμ Export event


Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2019:
Διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και
δημοκρατίας μέσα από την θεατρική εμπειρία»

ΠΑΤΡΑ, Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019
ΗΜΕΡΙΔΑ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

25 ο Δημοτικό σχολείο Πάτρας (Μαραγκοπούλου 30, Πάτρα, 2610-271857

9.30πμ- 3μμ

ελεύθερη είσοδος

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου.
Για το 2019, στην Ελλάδα, οι δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση έχουν τον γενικό τίτλο «Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2019: Διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και δημοκρατίας μέσα από την θεατρική εμπειρία».
Mε αφορμή αυτή την ημέρα, καλούμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες σε σχολεία, σε πανεπιστήμια, σε θέατρα και σε δημόσιους χώρους, που θα τονίζουν την πολύμορφη σημασία του Θεάτρου στην Εκπαίδευση για τη δημιουργική, γνωστική, συναισθηματική, αισθητική και κοινωνική ανάπτυξη παιδιών, νέων, ενηλίκων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής μας.
Με τις δράσεις μας καλούμαστε να υπογραμμίσουμε τους τρόπους με τους οποίους το Θέατρο σε κάθε μορφή τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης συμβάλλει στη δημιουργία «κοινοτήτων μάθησης» για την υλοποίηση δράσεων πολιτισμού και συναντήσεων πολιτών που προωθούν βασικές αρχές της
δημοκρατίας και αναγνωρίζουν τις όψεις της διαφορετικότητάς μας.

Στην Πάτρα το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, διοργανώνει ημερίδα που περιλαμβάνει παρουσιάσεις προγραμμάτων, καλών πρακτικών, μουσικοθεατρικού δρώμενου και βιωματικά επιμορφωτικά εργαστήρια, την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019, από τις 09.30 π.μ. έως 15.00 μ.μ., στο 25ο Δημοτικό σχολείο Πάτρας, Μαραγκοπούλου 30, Πάτρα.


Πρόγραμμα

9.30 – 9.45: Εγγραφές  - Δηλώσεις εργαστηρίων

9.45 – 11.00: Έναρξη -Παρουσιάσεις

  • Παρουσίαση των δράσεων του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του εκπαιδευτικού προγράμματος ευαισθητοποίησης γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;»
  • Παρουσίαση καλών πρακτικών. Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Σταυρούλα Καρτέρη, Ανδριάνα Κολλύρου, Θανάσης Μπακαστάθης και Σοφία Σιδέρη) παρουσιάζουν εργασίες και δράσεις τους στο πλαίσιο προγραμμάτων ή μαθημάτων, στις οποίες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου και παραστατικών τεχνών)

11.00 – 11.15: Μουσικοθεατρικό δρώμενο από το εφηβικό τμήμα του Murmur (Εργαστήρι Μουσικής Εμπειρίας & Αυτοσχεδιασμού ), εμψύχωση ομάδας: Γιώτα Ανδρεοπούλου

11.15 – 11.30: Διάλειμμα

11.30 – 14.45: Τρία παράλληλα εργαστήρια με ενδιάμεσο 15’ διάλειμμα διαφορετικό για κάθε εργαστήριο

Εργαστήριο 1ο Τίτλος: Γέφυρες με το μαγικό ¨αν¨,
Εμψυχώτρια: Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός

Εργαστήριο 2ο Τίτλος: Ιστορίες σε προφορική αφήγηση 
Εμψυχώτριες: Άσπα Παπαδοπούλου, Άρτεμις Θεολόγη, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Εργαστήριο 3ο Τίτλος: «Μια σχολική γιορτή… αλλιώς»
Εμψυχώτριες: Μαρία Αλεξανδροπούλου, Γεωργία Ζαχαροπούλου και Κατερίνα Στεφάνου, μέλη της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ

14.45 – 15.00:  Συζήτηση, κλείσιμο εργασιών- παραλαβή βεβαιώσεων.


ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Εργαστήριο 1ο Τίτλος: Γέφυρες με το μαγικό ¨αν¨ - εμψυχώτρια: Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Πόσο ¨παράλογοι¨ φαντάζουν οι έφηβοι στα μάτια μας; Πόσο ¨παράλογοι¨ φαντάζουμε εμείς στα δικά τους; Πώς λειτουργεί το ψυχρό πάθος στην μεταξύ μας σχέση; Πώς αντιλαμβανόμαστε την επιθετική συμπεριφορά που απαντάται τόσο συχνά στους εφήβους;
Γνωρίζουμε πως η επιθετικότητα είναι ένα μέσο διασφάλισης των προσωπικών ορίων του εφήβου, καθώς έτσι βρίσκει τρόπο να αντιμετωπίσει υπαρξιακά άγχη και να εκφράσει τη νέα του ταυτότητα. Συνεπώς χαρακτηρίζεται ως φυσιολογική και, σε κάποιες περιπτώσεις, αναγκαία αφού είναι συνυφασμένη με την προσπάθειά του να νιώσει ανεξαρτησία και επάρκεια.
Μπορεί το μαγικό ¨αν¨ να λυάνει τις εντάσεις και να ενισχύσει τον σύνδεσμο; Αποτελεί η ενσυναίσθηση δεξιότητα χρήσιμη σε αυτή την περίπτωση;
Σας καλούμε να χτίσουμε παρέα «Γέφυρες με το μαγικό ¨αν¨» σε ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήρι με εργαλεία ασκήσεις ενεργοποίησης, σωματικής έκφρασης, παιχνίδια ρόλων, τεχνικές θεάτρου Φόρουμ και δημιουργικής γραφής με στόχο το ¨αν…¨ να γεφυρώσει με το ¨ας...¨ !

Εργαστήριο 2ο Τίτλος: Ιστορίες σε προφορική αφήγηση - εμψυχώτριες Άσπα Παπαδοπούλου, Άρτεμις Θεολόγη, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να εντάσσουν ιστορίες από ποικίλες πηγές στα μαθήματά τους ,με ζωντανό προφορικό λόγο.
Θα προταθούν αφηγηματικές τεχνικές και τρόποι διαχείρισης κειμένων, ώστε αυτά να μπορούν σε ένα πρώτο επίπεδο να παρουσιαστούν προφορικά σε ένα κοινό μαθητών-ακροατών. Οι συμμετέχοντες θα προσεγγίσουν βιωματικά τόσο τη διαδικασία επεξεργασίας ενός κειμένου όσο και την εμπειρία της αφήγησης.

Εργαστήριο 3ο Τίτλος: «Μια σχολική γιορτή… αλλιώς» - εμψυχώτριες: Μαρία Αλεξανδροπούλου, Γεωργία Ζαχαροπούλου και Κατερίνα Στεφάνου, μέλη της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ
Είναι ένα θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στόχος του εργαστηρίου είναι η χρήση εναλλακτικών εργαλείων και τεχνικών  για την πραγματοποίηση διάφορων εκδηλώσεων στο σχολείο. Θα προσεγγίσουμε τη δημιουργία μιας σχολικής γιορτής για την Εθνική επέτειο του "ΟΧΙ" εναλλακτικά, με τη χρήση θεατρικών εργαλείων και τεχνικών. Με κεντρικό θέμα «Το Παιδί στην Κατοχή» θα ξεκινήσουμε με τη γνωριμία της ομάδας, θα τροφοδοτήσουμε μέσα από παιχνίδια την επικοινωνία των μελών,  θα αξιοποιήσουμε μια σειρά από θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές (δυναμικές εικόνες, θέατρο ντοκουμέντο) και θα επιχειρήσουμε το πέρασμα από το κείμενο, τη φωτογραφία, το αντικείμενο, το τραγούδι... στη δράση, στο σκηνικό δρώμενο.
Το εργαστήριο σχεδιάστηκε από μέλη της θεατροπαιδαγωγικής ομάδας ΠΑιΘέΑ. Ομάδα εργασίας: Μαρία Αλεξανδροπούλου, Καλλιόπη Βούλγαρη, Βασίλης Βραχόπουλος, Γεωργία Ζαχαροπούλου, Άρτεμις Θεολόγη,  Νατάσα Κατσουλιέρη, Χρυσαυγή Κωστοπούλου, Μαριάννα Ξυνή, Γεωργία Παρασκευοπούλου, Κατερίνα Στεφάνου, Κωνσταντίνα Τσιράκη


Τα εργαστήρια είναι δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών και δηλώνονται κατά τη διάρκεια της εγγραφής των συμμετεχόντων στη γραμματεία. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση και ασκήσεις στον χώρο. Παρέχονται βεβαιώσεις συμμετοχής κατά το κλείσιμο των εργασιών της ημερίδας.

Η ημερίδα οργανώνεται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (γραφείο Αχαΐας) και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες (εκπαιδευτικό πρόγραμμα Κι αν ήσουν εσύ;) με τη συνδρομή του 25ου Δημοτικού σχολείου Πάτρας, των τμημάτων Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών
Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας
, του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, του Εργαστηρίου μουσικής εμπειρίας και αυτοσχεδιασμού Murmur.

Γραμματεία/Πληροφορίες: Γιάννα Παπαδοπούλου humanrights@theatroedu.gr, 210-6541600 και 6972267716.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Η Μαρία Αλεξανδροπούλου είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας και του μεταπτυχιακού «Arts & Heritage:Policy, Management & Education» του Πανεπιστημίου του Maastricht της Ολλανδίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεάτρου και χοροθεάτρου και έχει εμψυχώσει εργαστήρια για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Διδάσκει θεατρική αγωγή σε σχολεία της Α/βαθμιας Εκπαίδευσης. Είναι μέλος της ομάδας Παιθέα.

Η Γιούλη Δούβου γεννήθηκε και ζει στην Πάτρα. Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών με παιδαγωγική κατάρτιση. Απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχολής Καλών Τεχνών, τμήματος Θεατρικών Σπουδών με τίτλο ¨Η δραματική τέχνη και οι παρασταστικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨ (MA in Drama and Performing Arts in Education and Lifelong Learning). Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά και Εφήβους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το 2011. Εμψυχώτρια θεάτρου στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών. Συνδημιούργησε το 2006 το θεατρικό εργαστήρι ¨Επί Δράσει¨ για παιδιά και ενήλικες. Εργάζεται στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εδώ και 16 χρόνια. Έχει εμψυχώσει θεατρικά εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών εκπροσωπώντας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, το Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Πανεπιστήμιο Πατρών κ.α. Έχει δημιουργήσει το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα ¨Ακολουθώντας το Αγόρι με τη βαλίτσα¨, που εντάσσεται στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» και το πρόγραμμα ¨ Σπόροι Σοφίας για Πόρτες Ανοιχτές¨ για το Δημοτικό Μουσείο Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης ομάδων, διδακτικής θεάτρου, δραματουργίας, δραματοθεραπείας και master- classes. Έχει σκηνοθετήσει και συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και έχει επιμελείται τα
θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα παραστάσεων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

Η Γεωργία Ζαχαροπούλου είναι δασκάλα. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεάτρου, χοροθεάτρου και κινηματογράφου.
Υπήρξε εισηγήτρια σε σεμινάρια καινοτόμων δράσεων για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και επιμορφώτρια σε εργαστήρια θεατρικής – βιωματικής έκφρασης για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει σκηνοθετήσει έξι ταινίες μικρού μήκους μία εκ των οποίων έχει βραβευτεί στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους Artfools Λάρισας. Είναι μέλος των θεατρικών ομάδων εκπαιδευτικών «ΠΑι.θέ.Α.» και «ΠαιΖωΔρώμιο». Έχει συμμετέχει ως ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις για παιδιά και ενήλικες και ταινίες μικρού μήκους για παιδιά.

Η Άσπα Παπαδοπούλου και η Άρτεμις Θεολόγη είναι δασκάλες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και απόφοιτες της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης. Εδώ και κάποια χρόνια δραστηριοποιούνται στον χώρο της αφήγησης συμμετέχοντας και οργανώνοντας αφηγηματικές παραστάσεις.

Η Κατερίνα Στεφάνου είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφικής  Σχολής, Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Μεταπτυχιακού Τμήματος του ίδιου Πανεπιστημίου με θέμα: «Λογοθεραπεία: αντιμετώπιση δυσκολιών  προφορικού και γραπτού λόγου (μαθησιακές δυσκολίες)».  Έχει παρακολουθήσει βιωματικά σεμινάρια θεατρικών τεχνικών. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετείχε στο θεατρικό εργαστήρι θεάτρου φόρουμ της ομάδας Ώσμωσης σε συνεργασία με την Ένωση Αφρικανών Γυναικών υπό το συντονισμό της Χριστίνας Ζώνιου. Συμμετέχει ως εμψυχώτρια στο πρόγραμμα «Σκληρό καρύδι» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


 

Print

Number of views (3673)/Σχόλια (0)