Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


Τα σεμινάρια βασίζονται σε τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού προσαρμοσμένες στο εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο», "Μονόλογοι σε καραντίνα" κ.ά), της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί», Σκληρό Καρύδι κ.ά.) και άλλων φορέων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την πολιτειότητα κ.ά. 

Τα σεμινάρια στοχεύουν:

  • στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και θέματα προσφύγων ειδικότερα, 

  • στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, 

  •  στην παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα,

  • στην ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων.


Τα σεμινάρια είναι βιωματικά, έχουν τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνουν ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο

  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Τα σεμινάρια έχουν προσαρμοστεί και για διαδικτυακή εφαρμογή.

Όλα τα σεμινάρια είναι δωρεάν και προσφέρονται από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

World cinema

Πατάμε γερά!

Το σώμα αφηγείται (ή Δεν είναι Τραγωδία)

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

Έχω, έχεις, έχει, έχουμε Δικαιώματα

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Μονόλογοι και αντηχήσεις

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα

Ο ήχος της πέτρας

Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο εκπαιδευτικού δράματος

Τα χέρια

Με λογισμό και μ’ όνειρο

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Σκληρό καρύδι

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Όλα τα σεμινάρια

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 13/12/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 13/12/2024 5:00 μμ - 9:00 μμ Export event


Σεμινάριο-Εργαστήριο: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο»-«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Δωρεάν για εκπαιδευτικούςκαι εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων. Θέσεις περιορισμένες, Διάρκεια 4 ώρες

Διαδικτυακά (ΖΟΟΜ), 13/12/2024, Ώρες: 17:00-21:00

Επιμορφωτές: Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεγασία με το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος” διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο με τίτλο «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» για την υποστήριξη εκπαιδευτικών και εμψυχωτών/εμψυχωτριών νεανικών ομάδων που υλοποιούν ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο/εργαστήριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο ΄κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 200 ωρών.  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. 
Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Το εργαστηριο «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» ανήκει στην Ενότητα Β του επιμορφωτικού κύκλου του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" 

 Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)
 

Αιτήσεις συμμετοχής: Θέσεις περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση  στη ΦΟΡΜΑ ΕΔΩ  και θα λάβουν στο ιμειλ τους τον σύνδεσμο ΖΟΟΜ για το εργαστήριο την παραμονή του σεμιναρίου.

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ-ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΠΔΘΕ 

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου    
Τι συμβαίνει όταν οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με ρατσιστικές στάσεις και συμπεριφορές μέσα στο σχολείο; Πώς μπορεί να αντιμετωπίσουν φαινόμενα θυμού και έντασης μεταξύ των μαθητών τους; Τι μπορούν να κάνουν και πώς να συνεννοηθούν με τα παιδιά και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς; 
Το σεμινάριο αναφέρεται στα ζητήματα των διακρίσεων και του ρατσισμού, των μορφών που αυτά μπορεί να πάρουν στο σχολείο και του ρόλου των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και αντιμετώπισή τους και κινείται σε δύο επίπεδα. Σε θεωρητικό επίπεδο, αποσαφηνίζονται οι σχετικοί όροι και γίνεται αναφορά στη σχετική νομοθεσία και στον τρόπο με τον οποίο τα παραπάνω μπορεί να εμφανίζονται και να επηρεάζουν τη ζωή στο σχολείο. Και σε πρακτικό επίπεδο, επιχειρείται προσομοίωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και των προκλήσεων που οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν, μέσα από τη διαπραγμάτευση μιας καθημερινής ιστορίας από το χώρο του σχολείου. Με τη βιωματική εμπλοκή των συμμετεχόντων και μέσα από τεχνικές του θεάτρου φόρουμ επιδιώκεται η επεξεργασία προκλητικών καταστάσεων που οι εκπαιδευτικοί ενδέχεται να συναντήσουν. 
Το σεμινάριο στοχεύει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και την εξοικείωσή τους με θεωρητικά και πρακτικά εργαλεία για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.

 

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα εισηγητών

Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, καθώς και τον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (517)/Σχόλια (0)