Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


Τα σεμινάρια βασίζονται σε τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού προσαρμοσμένες στο εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο», "Μονόλογοι σε καραντίνα" κ.ά), της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί», Σκληρό Καρύδι κ.ά.) και άλλων φορέων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την πολιτειότητα κ.ά. 

Τα σεμινάρια στοχεύουν:

  • στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και θέματα προσφύγων ειδικότερα, 

  • στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, 

  •  στην παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα,

  • στην ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων.


Τα σεμινάρια είναι βιωματικά, έχουν τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνουν ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο

  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Τα σεμινάρια έχουν προσαρμοστεί και για διαδικτυακή εφαρμογή.

Όλα τα σεμινάρια είναι δωρεάν και προσφέρονται από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

World cinema

Πατάμε γερά!

Το σώμα αφηγείται (ή Δεν είναι Τραγωδία)

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

Έχω, έχεις, έχει, έχουμε Δικαιώματα

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Μονόλογοι και αντηχήσεις

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα

Ο ήχος της πέτρας

Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο εκπαιδευτικού δράματος

Τα χέρια

Με λογισμό και μ’ όνειρο

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Σκληρό καρύδι

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Όλα τα σεμινάρια

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

«Παγκόσμιος Πολίτης & Παγκόσμια Εκπαίδευση»

«Παγκόσμιος Πολίτης & Παγκόσμια Εκπαίδευση»

Διαδικτυακά, 18/12/2024 παρουσίαση-συζήτηση, Γλυκερία Αράπη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/12/2024 7:00 μμ - 9:00 μμ Export event


«Παγκόσμιος Πολίτης & Παγκόσμια Εκπαίδευση:
για την κατανόηση της σχέσης ενός παιδιού που ζει σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα και ενός παιδιού που ζει στην επαρχία του Μπαγκλαντές»

Διαδικτυακό εργαστήριο/συζήτηση για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές ομάδων

Διαδικτυακά, στο ΖΟΟΜ 18/12/2024, 7.00μμ-9.00μμ
Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων

Εισηγήτρια: Γλυκερία Αράπη, διαπολιτισμική εκπαιδεύτρια
Συντονισμός: Χριστίνα Ζώνιου, μέλος του ΕΕΠ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Σύμβουλος επιμορφωτικών δράσεων προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ»

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεγασία με το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος” διοργανώνει σεμινάριο-συζήτηση με τίτλο "Παγκόσμιος Πολίτης & Παγκόσμια Εκπαίδευση:." για την υποστήριξη εκπαιδευτικών και εμψυχωτών/εμψυχωτριών νεανικών ομάδων που υλοποιούν ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο/εργαστήριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο ΄κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 200 ωρών.  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). Το εργαστηριο-συζήτηση «Εγώ κι ο άλλος…» ανήκει στην Ενότητα Γ του επιμορφωτικού κύκλου του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" 
Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)

Σύντομη περιγραφή: Ποιος είναι ο Παγκόσμιος Πολίτης; Πώς μία απλή καθημερινή μας πράξη (όπως το να κλείνουμε το φως ή το να προσέχουμε τι μάρκα ζάχαρη αγοράζουμε) στηρίζει τον συνάνθρωπό μας στην άλλη άκρη της γης; Πώς το τοπικό συνδέεται με το παγκόσμιο; Πώς μπορούμε να ανοίξουμε το βλέμμα των παιδιών προς τον κόσμο χωρίς να περιμένουμε το προσφυγόπουλο να μπει στην τάξη μας για να αρχίσουμε να καλλιεργούμε την αλληλεγγύη και την παγκόσμια συνείδηση;   

Στη «συνάντηση» αυτή θα δούμε τι σημαίνει Παγκόσμια Εκπαίδευση και πώς συνδέεται με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ή την Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.  Θα ορίσουμε τον Παγκόσμιο Ενεργό Πολίτη και θα διερευνήσουμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση της παγκόσμιας ταυτότητας των μαθητών. Θα δούμε μεθόδους, παραδείγματα και πηγές για ιδέες μέσα στην τάξη και στην ομάδα.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ και θα τους αποσταλεί ο σύνδεσμος ΖΟΟΜ δύο ημέρες πριν την εκδήλωση. Σε περίπτωση μεγαλου αριθμού αιτήσεων θα γίνει κλήρωση. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Σύντομο βιογραφικό καλεσμένης εισηγήτριαςΗ Γλυκερία Αράπη είναι υπεύθυνη στρατηγικού σχεδιασμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης έργου και υπεύθυνη προγραμμάτων (σχεδιασμός, υλοποίηση, αξιολόγηση) στη δια βίου εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκωνΈχει διανύσει παραπάνω από 20 χρόνια στον χώρο της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της παγκόσμιας ανάπτυξης, της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων, σε συνεργασία με διαφορετικούς φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών, πανεπιστημιακά ιδρύματα, εταιρείες και (δια)κρατικούς φορείς σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Το 2021-2023 διετέλεσε Διευθύντρια του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας. Από το 2008 έως το 2020 εργάστηκε για την ActionAid Ελλάς ως επικεφαλής των τμημάτων Τοπικών Προγραμμάτων για ευπαθείς ομάδες, Παρακολούθησης & Αξιολόγησης Έργου, Λογοδοσίας, Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. Έχει διατελέσει επικεφαλής του διεθνούς τμήματος Παρακολούθησης & Αξιολόγησης Έργου της ActionAid International. Υπήρξε Πρόεδρος της Ελληνικής Πλατφόρμας για την Ανάπτυξη και ιδρυτικό μέλος της Ώσμωσης – Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής. Απόφοιτος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Ethnic & Racial Studies από το Trinity College της Ιρλανδίας

 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (479)/Σχόλια (0)