18η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2019"

ΑΓ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΗΛΙΟΥ 25-31 Αυγούστου 2019


 

 
Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2016 9:00 πμ - 30/8/2016 3:00 μμ Export event

Συνδυάζοντας θεατρικές τέχνες για την αντιμετώπιση νέων τραγωδιών

Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 24-30/8/2016, Κύριο εργαστήριο Πήλιο 2016, Ziad Adwan


 


15η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση 
Πήλιο 24-30/8/2016 Αγ Ιωάννης 
"Όνειρα και Πραγματικότητες - ένα θεατρικό ταξίδι"
και η 7η κατασκήνωση "Νεανικές Θεατρικές Φωνές"


Συνδυάζοντας θεατρικές τέχνες για την αντιμετώπιση νέων τραγωδιών
Ziad Adwan, ηθοποιός, σκηνοθέτης, μουσικός

Γλώσσα εργαστηρίου: Αγγλικά με βοήθεια στη μετάφραση στα ελληνικά

Εικόνες και βίντεο στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, δείχνουν ότι τα γεγονότα έχουν ξεπεράσει κάθε φαντασία. Σε μερικές περιπτώσεις μεταφορές όπως , «οι πρόσφυγες σέρνονται προς την Ευρώπη σε βάρκες θανάτου» έχουν γίνει η αληθινή περιγραφή, πραγματικών γεγονότων.
Πως μπορούν οι θεατρικοί δημιουργοί και οι κοινωνικοί ακτιβιστές να ανταποκριθούν στην κλιμάκωση των παγκόσμιων τραγωδιών; Μήπως είμαστε ελλιπείς σε νέα λεξιλόγια; Είμαστε ακόμη εξαρτημένοι στις ίδεις, παλιές τεχνικές και μεθοδολογίες του εικοστού αιώνα; 

Το εργαστήριο επικεντρώνεται στον ρόλο των θεατρικών δημιουργών και ακτιβιστών, σε έναν κόσμο με ακατάπαυστες τραγωδίες. Πως μπορούν οι θεατρικοί δημιουργοί να πάρουν θέση στα γεγονότα, χωρίς  αντιδραστικές πρακτικές στα κλιμακούμενα συμβάντα;
Όταν οι πρόσφυγες και οι πολίτες των τοπικών κοινωνιών συναντώνται, οι αντιδράσεις περιορίζονται είτε στο καλωσόρισμα των προσφύγων, είτε στον εμπρησμό των κατασκηνώσεών τους. Από την άλλη μεριά, η συμπεριφορά των προσφύγων έχει στερεοτυποποιηθεί από τις Ευρωπαϊκές Αρχές , σε όρια τα οποία κυμαίνονται από τον φόβο και φθάνουν στον ισχυρισμό για παρενόχληση της «Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Ελευθερίας». Αυτές μπορεί να είναι μερικές, αναμενόμενες αντιδράσεις και στάσεις, αλλά, ας αναρωτηθούμε, τι ακολουθεί;

Χρησιμοποιώντας θεατρικές τεχνικές, εμπνευσμένες από τον αυτοσχεδιασμό και το Θέατρο του Καταπιεσμένου, το εργαστήριο στοχεύει στο να δώσει πρωτογενές υλικό για την αντιμετώπιση των εν εξελίξει τραγωδιών. Προτείνει τεχνικές, που χρησιμοποιούν με ασφάλεια θεατρικές μεθόδους και άλλες μορφές της τέχνης, για την δημιουργία περαιτέρω εργαστηρίων. Επιπλέον, το εργαστήριο επιχειρεί να διερευνήσει κι’ άλλα, πιο ανορθόδοξα μέσα έκφρασης, προκειμένου να «αγγίξει» ευγενείς αξίες, που ανταποκρίνονται στις καλές προθέσεις.

Το εργαστήριο δίνει στους συμμετέχοντες την ευκαιρία, να τοποθετήσουν την οπτική τους και τις ιδέες τους, σε διαφορετικά πλαίσια, έτσι ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστούν κάποια κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα με έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης.
Στο τέλος του εργαστηρίου ίσως πραγματοποιηθεί μια σύντομη παρουσίαση.

Ο Ziad Adwan είναι Theatre Practitioner. Έχει κάνει σπουδές στην Βασιλική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών (RADA) και στο King College του Λονδίνου στην ειδικότητα απόδοση κειμένου. Έπειτα, πήρε διδακτορικό στις θεατρικές σπουδές από το Royal Holloway όπου το θέμα της διπλωματικής του ήταν «Λάθη στο Θέατρο». Δίδαξε Θεωρία της Παράστασης, Σύστημα Προβών και Τεχνικές Μάσκας στο Ανώτατο Ινστιτούτο Δραματικής Τέχνης της Δαμασκού στη Συρία. Ο Ziad έχει παίξει σε αρκετά θεατρικά έργα και ταινίες (συμπεριλαμβανομένων και ρόλων στις ταινίες του Στίβεν Σπίλμπερκ «Μοναχό» και «Το κελί του Αμβούργου») και έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις. Ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του «Invisible stories», μια σειρά από θεατρικά δρώμενα στον δρόμο, που λάμβαναν χώρα σε διαφορετικά μέρη στην Δαμασκό. Επί του παρόντος ο Ziad, στρέφεται προς τη Γερμανία και έχει «τρέξει» αρκετά εργαστήρια με πρόσφυγες και νέους καλλιτέχνες. Σήμερα συνεργάζεται με το ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου του Μονάχου «Ιστορίες Παγκόσμιου Θεάτρου». Ο Ziad είναι συνεργάτης του «Tanween Theatre and Dance Company».