Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2017


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999 οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007. Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2017 ΕΔΩ


Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017 - Αθήνα

«Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος να ΄ν’ ήμερος να ΄ναι άκακος» (Οδυσσέας  Ελύτης)

«Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος να ΄ν’ ήμερος να ΄ναι άκακος» (Οδυσσέας Ελύτης)

Αθήνα, 2/12/2017, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/12/2017 9:30 πμ - 1:30 μμ Export event


2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017»
Ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη

Αθήνα, Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5:
«Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος να ΄ν’ ήμερος να ΄ναι άκακος» (Οδυσσέας  Ελύτης)

Ώρες: 9:30 - 13:30 

Στέλιος Βγαγκές, εμψυχωτής  θεατρικού παιχνιδιού 

Περιγραφή: Ένα  εργαστήρι  αξιακής ευαισθητοποίησης μέσα από παιχνίδια, αντικείμενα, προβολές,  κείμενα, σκηνικούς αυτοσχεδιασμούς ,παραγωγή γραπτού λόγου. Για να αναλογιστούμε ποιες είναι οι πιο σημαντικές έννοιες στη ζωή μας, οι πιο  σημαντικές αξίες στη ζωή μας  που έχουν τις ρίζες τους στην ανθρώπινη φύση. Σεβασμός , ελευθερία, δικαιοσύνη αξίες που συνδέονται και αλληλοσυμπληρώνονται για να μας οδηγήσουν στην αρμονική συμβίωση, δηλαδή στην Ειρήνη. Ειρήνη δεν είναι μόνο η απουσία πολέμου ή συγκρούσεων. Η ειρήνη είναι η βάση μιας πολιτισμένης κοινωνίας. Αν όλοι στον κόσμο ήταν ειρηνικοί, αυτός θα ήταν ένας ειρηνικός κόσμος. Ειρήνη είναι η εσωτερική γαλήνη. Η ειρήνη ξεκινά από μέσα μας. Η ειρήνη αποτελείται από θετικές σκέψεις, αγνά συναισθήματα και καλές ευχές.

Ο Στέλιος  Βγαγκές είναι δάσκαλος - εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού. Υπηρετεί στο 15ο Δημ.Σχ. Καλλιθέας και εφαρμόζει το Θεατρικό Παιχνίδι στη εκπαιδευτική διαδικασία. Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε σεμινάρια που οργανώνουν Πανεπιστήμια, Σχολικοί σύμβουλοι, ,Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Δημοτικοί και Πολιτιστικοί φορείς. Συμμετείχε στην επιμόρφωση δασκάλων και στο σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» (1995 – 2003). Είναι μέλος του «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» και εισηγητής σε διοργανώσεις του  φορέα. Έχει συγγραφικό έργο σε εκπαιδευτικά περιοδικά και βιβλία. Ήταν μέλος της ομάδας σχεδιασμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αισθητικής αγωγής στα 800 Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο πρόγραμμα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΟΕΠΕΚ)- Στο πρόγραμμα αυτό, ήταν επίσης και ο βασικός εισηγητής  του εισαγωγικού σεμιναρίου επιμορφωτών της Θεατρικής Αγωγής. Ως εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕ.Δ.Α) της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α υπήρξε Επιμορφωτής της Θεατρικής Αγωγής Εκπαιδευτικών στα προγράμματα «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο – για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση» και «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά».Είναι ιδρυτικό στέλεχος του Εργαστηρίου Πολιτιστικής Εκπαίδευσης «ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ»  όπου εμψυχώνει ομάδες παιδιών και ενηλίκων.  


Συνεργασία: 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Αθήνας

 

Print

Number of views (1106)/Σχόλια (0)