Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Οι δράσεις του "Κι αν ήσουν εσύ;"

 


 


Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Διάλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι σε καραντίνα

Μαθητικά φεστιβάλ

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Πώς μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να πάρουν μέρος​

  1. Για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των άλλων επιμορφούμενων στα σεμινάρια οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να βλέπουν τις κατά περίπτωση οδηγίες-ανακοινώσεις στις επιμέρους σελίδες των δράσεων καθώς σε διαφορετικές πόλεις η διαδικασία εγγραφής και συμμετοχής ενδέχεται να διαφέρει.
     
  2. Η επιλογή σχολείων για τα Δίκτυα Σχολείων «κι αν ήσουν εσύ;» γίνεται με τη συνεργασία των Περιφερειακών και των Τοπικών ανά πόλη Συντονιστών του προγράμματος με τα κατά τόπους στελέχη της Εκπαίδευσης (Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις Πρωτοβάθμας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων, Πολιτιστικών Θεμάτων, Περιβαλλοντικής, Αγωγής Υγείας, Συντονιστές Εκπαίδευσης στα ΠΕΚΕΣ, Υπεύθυνους ΚΠΕ κ.ά.). Τα ενδιαφερόμενα σχολεία υποβάλουν αίτημα ένταξης στο πρόγραμμα.
     
  3. Για τα αυτοτελή εργαστήρια σε μαθητές, το ενδιαφερόμενο σχολείο θα πρέπει να συμπληρώνει τη σχετική φόρμα αίτησης.
     
  4. Οι δράσεις «Μαζί» είναι ανοιχτές στην εκπαιδευτική αλλά και την ευρύτερη τοπική κοινότητα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται με σχετικές ανακοινώσεις για τον τρόπο συμμετοχής και επικοινωνίας από την ιστοσελίδα του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

     

 

Χρονολογική λίστα των δράσεων του "Κι αν ήσουν εσύ;"

Εκπαίδευση στελεχών

Εκπαίδευση στελεχών

Διαδικτυακά, 9/4/2021 (Βόρεια), Εκπαίδευση στελεχών - «Ο ήχος της πέτρας», Ιωάννα Λιούτσια

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/4/2021 6:00 μμ - 9:00 μμ Export event

Εκπαίδευση στελεχών

Διαδικτυακό σεμινάριο δημιουργίας πρωτότυπου ηχητικού έργου :
«Ο ήχος της πέτρας»

Διαδικτυακά, Παρασκευή 9 Απριλίου 2021,
Ώρες: 18:00-21:00
Διάρκεια 3 ώρες

Σχεδιασμός-Εμψύχωση: Ιωάννα Λιούτσια

Με αφορμή τα εικαστικά έργα με πέτρες που δημιουργεί ο Σύριος Nizar Ali Badr κι έχουν θέμα το προσφυγικό (βλ. https://en.syriaartasso.com/artists/nizar-ali-badr/), οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν τα δικά τους πρωτότυπα κείμενα με χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος. Σκοπός του εργαστηρίου είναι μέσα από την αξιοποίηση της παιδαγωγικής διάστασης του ηχητικού θεάτρου, τα κείμενα να μετατραπούν σε ηχητικά έργα με την παραγωγή μουσικής, ηχοτοπίων και τεχνικής μείξης όλων των επιμέρους στοιχείων.
Μέσα από το εκπαιδευτικό αυτό δράμα στοχεύουμε στην ευαισθητοποίηση και την ενσυναίσθηση των συμμετεχόντων σε σχέση με το προσφυγικό ζήτημα, στην αφύπνιση του ενδιαφέροντος τους σχετικά με το ζήτημα αλλά και στην ανάπτυξη τόσο της κριτικής τους σκέψης όσο και της καλλιτεχνικής διάθεσης και της δημιουργικότητάς τους. Γενικότερα, μέσα από την εμβάθυνση σε έννοιες που αφορούν την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα και την αποδοχή του διαφορετικού στοχεύουμε στην προσωπική ενδυνάμωση των συμμετεχόντων και στην ανάληψη πρωτοβουλιών (καλλιτεχνικών και μη) στο πλαίσιο της κοινωνικής και ομαδικής τους ευαισθησίας.

Βιογραφικό Σημείωμα
Η Ιωάννα Λιούτσια είναι υποψήφια διδάκτορας του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου. Απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΑΠΘ, του τμήματος Θεάτρου
ΑΠΘ και της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής “Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος”. Έχει ολοκληρώσει το εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» (ΚΕΔΙΒΙΜ, 2020) & «Museum teaching Strategies for your classroom» (MOMA, 2013). Ως θεατροπαιδαγωγός έχει συνεργαστεί με το ΚΘΒΕ (2019 – 2021) στον σχεδιασμό και την εκτέλεση των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων Α’ βάθμιας εκπαίδευσης Προς την Ελευθερία και Στη Γη της Ελευθερίας. Στο πλαίσιο αυτών των εκπαιδευτικών προγραμμάτων υπό τον τίτλο «ΤΟ ΚΘΒΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» έχει συγγράψει δύο booklets με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικές ασκήσεις, τα οποία διανέμονταν στα σχολεία. Σχεδίασε τις θεατρικές δραστηριότητες για την παράσταση Παραμύθι για δύο (σκην. Αλέξανδρος Ράπτης) για τη νεανική σκηνή του ΚΘΒΕ, ενώ σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Βασίλη Κουκαλάνι και τον συγγραφέα Volker Ludwig πραγματοποίησαν το εργαστήριο «Παιδιά της ίδιας γης: Υπάρχει τρόπος, τόπος και χρόνος γέννησης του ρατσισμού;» , στο πλαίσιο της παράστασης Μια γιορτή στου Αλ Νουρί.
Εκτός ΚΘΒΕ, έχει συνεργαστεί σχεδιάζοντας κι εμψυχώνοντας θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και δραστηριότητες με φορείς όπως το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (πρόγραμμα FUTURE LIBRARY), ο δήμος Θεσσαλονίκης, το φεστιβάλ elefantastico, καθώς και δημόσια κι ιδιωτικά ΚΔΑΠ.
Από τις εκδόσεις Σοφία κυκλοφορεί η συλλογή σύντομων θεατρικών έργων για παιδιά δημοτικού με τίτλο 12 σκετς για 19 παγκόσμιες ημέρες.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Περιφερειακός Συντονισμός Βορείου Ελλάδας: Τσαρμποπούλου Αντιγόνη, mail: antitsarb@gmail.com Αμανατιάδου Χριστίνα, mail: amana240790@gmail.com

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Κατηγορία Δράσης
  • Εκπαίδευση στελεχών
Προγράμματα
  • κι αν ήσουν εσύ;
Έτος
  • 2021 β' τρίμηνο
Πόλεις
  • Διαδικτυακά
Εμψυχωτές
  • Λιούτσια Ιωάννα
Print

Number of views (1782)/Σχόλια (0)