«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»
«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»
Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)
Διαδικτυακά, Κυριακή 14 Μαρτίου 2021, 10:00-14.00
Διάρκεια 4 ώρες
Δωρεάν περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος” σε συνεργασία με το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και τα Τμήματα Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό θεατρικό σεμινάριο διάρκειας 4 ωρών με τίτλο: «Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων: «Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε δύο μέρη με διάλειμμα.
Σχεδιασμός: Τζένη Καραβίτου,
Διαδικτυακός Σχεδιασμός-Προσαρμογή: Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Επιμορφώτρια: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Τεχνική στήριξη: Χριστίνα-Μαρία Αμανατιάδου
Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου
Τι υπάρχει μέσα σε ένα όνομα; Ποιες ιστορίες και ποια πολιτισμικά στοιχεία συνδέονται με το όνομά μας; Πώς μπορεί να γίνει το όνομά μας αφορμή να αφηγηθούμε αυτές τις ιστορίες και να τις μοιραστούμε με την ομάδα, για να γνωριστούμε καλύτερα και να ανακαλύψουμε τα νήματα που μας συνδέουν; Πώς μπορούμε να εκφράσουμε τη δημιουργικότητά μας «παίζοντας» με το όνομά μας; Με αφετηρία ένα ποίημα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς, το εργαστήριο χρησιμοποιεί δραστηριότητες γραφής και θεατρικές τεχνικές, μέσα από τα οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιουργούν δικό τους, πρωτότυπο υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους στην τάξη. Μπορεί, μεταξύ άλλων, να συνδυαστεί με το υλικό του βιβλίου «Μονόλογοι σε καραντίνα», που περιλαμβάνει 24 κείμενα που έγραψαν έφηβοι και έφηβες πρόσφυγες που ζουν σε διαφορετικά κέντρα στη χώρα (Δείτε περισσότερα για τη δράση και την έκδοση «Μονόλογοι σε καραντίνα» εδώ).
Στόχος του σεμιναρίου είναι να προσφέρει εργαλεία στους εκπαιδευτικούς της τάξης ή/και στους εμψυχωτές ομάδων νέων, τα οποία συντελούν στη δημιουργία ευχάριστου κλίματος, ενισχύουν τη διάθεση για επικοινωνία και αλληλοκατανόηση και ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα.
Το σεμινάριο θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM
Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέχρι την Πέμπτη 11/3/2021 στη φόρμα αίτησης εδώ και θα ειδοποιηθούν την Παρασκευή 12/3/2021, όταν και θα τους σταλεί η ηλεκτρονική διεύθυνση συμμετοχής στην πλατφόρμα ZOOM.
Θέσεις περιορισμένες
Προσοχή: Το σεμινάριο είναι διαδικτυακό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου και περιλαμβάνει παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς.
Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
• να παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου
• να έχουν διασφαλίσει έναν χώρο στον οποίο θα μπορούν να συγκεντρωθούν χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους
• να έχουν μαζί τους χαρτιά, στιλό, μαρκαδόρους, κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
Βιογραφικά Σημειώματα
Η Τζένη Καραβίτου είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο στο University of Essex και στο Royal Holloway University of London. Ιδρυτικό και ενεργό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ). Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων του, συμμετείχε από το 2015 στο «κι αν ήσουν εσύ;»: ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων», ως εμψυχώτρια μαθητικών ομάδων, επιμορφώτρια, περιφερειακή συντονίστρια Β. Ελλάδος και σύμβουλος επιμορφωτικών δράσεων. Μέλος της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης, η οποία δημιούργησε εθελοντικά το ψηφιακό έργο «Πολύτροπη Γλώσσα», για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (2011 –σήμερα). Έχει γράψει μεταξύ άλλων: Young Theatre Voices 2007: Ancient myths and contemporary life, Το Πορτοκάλι με την Περόνη-Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (μέλος της συγγραφικής ομάδας), «… κι εμείς καλύτερα: 33 «Καλλιτεχνικά» παραμύθια» (επιμέλεια) . Μεταφράσεις: Καφέ Σωκράτης: Νέα Γεύση φιλοσοφίας του Κρίστοφερ Φίλιπς (Κέδρος), Να σκέφτεσαι τους άλλους: δώδεκα ποιήματα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς (Νήσος και ΠΔΘΕ) κ.ά.
Η Ειρήνη Μαρνά είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999) με Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο βασίλειο, University of Exeter (2000-2001), MA in Applied Drama και στη Γαλλία, DEA, Etudes Theatrales (2003-2004) Universite de la Sorbonne Nouvelle-Paris III. Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης), έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις (Αμφιροές, Οι Ρίζες μας, Ανω Θρώσκω). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και στη Γαλλία. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Από το 2012 υπηρετεί, σε θέση προϊσταμένης, στο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης, του νομού Σερρών. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα και διετέλεσε τοπική Συντονίστρια του προγράμματος στο νομό Δράμας (2017-2020).
Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ και της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και ειδίκευση στη Διδακτική της Γλώσσας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα θεάτρου στο διετές Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Συνεργασία: Τμήμα Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας - Τμήματα Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας
Περιφερειακός Συντονισμός Δυτικής Ελλάδας: Γιώργος Μπεκιάρης (mail: gbeki68@yahoo.gr)
Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Προγράμματα | |
Σ4/Σ20κλπ | |
Σεμινάρια εκπαιδευτικών | - Το όνομά μου είναι δικό μου
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |
Συνεργαζόμενοι | |