Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 8/12/2001 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event
Η δραματική τέχνη ως μέθοδος διδασκαλίας-ιστορία: η δολοφονία του Καποδίστρια

Η δραματική τέχνη ως μέθοδος διδασκαλίας-ιστορία: η δολοφονία του Καποδίστρια

Αθήνα, 8/12/2001, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2001, Λία Δαμιανάκη

2η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

7-8-9 Δεκεμβρίου 2001, Αθήνα

 

Η δραματική τέχνη ως μέθοδος διδασκαλίας-ιστορία: η δολοφονία του Καποδίστρια

Λία Δαμιανάκη, φιλόλογος, δασκάλα Δράματος
2.5 ώρες, Σάββατο, Ελληνικά

Μέσα από τις θεατρικές συμβάσεις και τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν oι συμμετέχοντες βιώνουν το ιστορικό γεγονός στο χώρο και το χρόνο του. Ξεπερνώντας το επίπεδο μιας απλής δραματοποίησης, η φιλοσοφία και λειτουργία του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education) επιδιώκει μέσα από τη δημιουργική φαντασία που σέβεται, όμως, την ιστορική αλήθεια να οδηγήσει στη βαθύτερη κατανόηση του γεγονότος και των αιτιών του. Η εφαρμογή της τεχνικής των εναλλασσόμενων οπτικών γωνιών (frame distancing) στο ρόλο φωτίζει πολύπλευρα το ιστορικό γεγονός, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν μέσα σε κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο ποικίλα γλωσσικά είδη. Χωρίς να αγνοείται και ο ρόλος του ίδιου του ιστορικού, οι συμμετέχοντες μέσα από την προστασία που προσφέρει η θεατρική σύμβαση μπαίνουν στη διαδικασία να συγκρίνουν και να κρίνουν την εγκυρότητα των πηγών (πρωτογενών - δευτερογενών), να 'διαβάσουν' πίσω από τις γραμμές του σχολικού εγχειριδίου. Ακόμα και να το θεωρήσουν με κριτική διάθεση, ελευθερία που προσφέρει η πειθαρχία της καλλιτεχνικής φόρμας.

Η Λία Δαμιανάκη είναι φιλόλογος που υπηρετεί σε Λύκειο της ορεινής Ξάνθης. .Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Drama in Education, University of Central England in Bermingham και παρακολούθησε μαθήματα Theatre in Education. Είναι αντιπρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικού Δράματος με συμμετοχή στην οργάνωση σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και ποικίλα προγράμματα εφαρμογής του θεάτρου στην εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε ερασιτεχνικές παραστάσεις, ενώ τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί τη θεατρική ομάδα 'Οδός Ονείρων' της ΦΕΞ στην πόλη της Ξάνθης.


 

Print