Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/12/2001 11:30 πμ - 2:00 μμ Export event
Κοινωνιόδραμα και παιχνίδια ρόλων για την κατανόηση και τη συνεργασία

Κοινωνιόδραμα και παιχνίδια ρόλων για την κατανόηση και τη συνεργασία

Αθήνα, 9/12/2001, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2001, Tintti Karppinen

2η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

7-8-9 Δεκεμβρίου 2001, Αθήνα

 

Κοινωνιόδραμα και παιχνίδια ρόλων για την κατανόηση και τη συνεργασία

Tintti Karppinen, Drama teacher, Finnish Drama/Theatre and Education Association
2,5 ώρες, Κυριακή, Αγγλικά με ελληνική βοήθεια

Ξεκινάμε με παιχνίδια για "ζέσταμα", ιδιαιτέρως χρήσιμα σε πολυπολιτισμικές ομάδες παιδιών. Αυτά μας οδηγούν στην πρωτογενή φιλοσοφία των παιχνιδιών, όπου το σημαντικό δεν είναι η νίκη αλλά το κοινωνικό γεγονός και η επικοινωνία. Πάρα πολλά από τα παραδοσιακά παιχνίδια βασίζονται στην ιδέα πως κάποιος πρέπει να είναι ο καλύτερος, ο δυνατότερος, ο ταχύτερος και ο εξυπνότερος από τους άλλους. Σε αντίθεση προς αυτά, το κοινωνιόδραμα και τα παιχνίδια ρόλων διδάσκουν τη χαρά του παιχνιδιού και της συνεργασίας. Κανείς δεν μένει απέξω, ενώ κάθε διαφορετικότητα ως προς τον πολιτισμό ή το χαρακτήρα ή τις ιδέες θεωρείται ενδιαφέρουσα, επιθυμητή και πολύτιμη για τη συνεργασία των ατόμων. Θα διερευνήσουμε ακόμη πώς τα παιχνίδια ρόλων λειτουργούν διαφορετικά στο κοινωνιόδραμα απ' ό,τι στο θέατρο ή στο ψυχόδραμα και γιατί αυτό είναι πιο κατάλληλο για τις ομάδες των μαθητών. Στους αυτοσχεδιασμούς θα μελετήσουμε με ποιους τρόπους μπορούμε να αρχίσουμε μια θεατρική διαδικασία με τους μαθητές ή τους γονείς τους, αν και ποτέ πριν δεν το έχουν δοκιμάσει. Πώς 'να είμαστε σε ρόλο' ή 'αόρατοι παρατηρητές', πώς να αλλάζουμε ρόλους και πώς να ξεχωρίζουμε την δική μας προσωπικότητα από το ρόλο μας.

Η Tintti Karppinen είναι δασκάλα Δράματος, υπήρξε πρόεδρος της FIDEA (Finnish Drama in Education Association) από το 1974-1984 και αντιπρόεδρος από το 1984. Είναι επιμορφώτρια εκπαιδευτικών (διαφόρων αντικειμένων και επιπέδων), νοσοκόμων και κοινωνικών λειτουργών. Από το 1995 σχεδιάζει μαθήματα και διδάσκει κοινωνιόδραμα και επικοινωνία στη Θεατρική Ακαδημία του Ελσίνκι. Είναι μέλος της εκτελεστικής γραμματείας του IDEA (International Drama/Theatre and Education Association) (1995-1998), αντιπρόεδρος (1998-2001) και αντιπρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής 2001-2004. Έχει εκπροσωπήσει τη Φιλανδία σε διεθνή συνέδρια, σε σεμινάρια και εργαστήρια σε πάνω από 20 χώρες και πήρε μέρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Culture in Use -EU project (1998 - 2000, Denmark, Finland, The Netherlands and Hungary). Έχει μεταφράσει τα βιβλία του Brian Way και του Gavin Bolton για το Δράμα στα φιλανδικά και έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά και βιβλία. Έχει διδάξει σε φυλακές, σε μετανάστες και έχει διευθύνει εργαστήρια για οικογένειες.


 

Print