Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/2/2007 9:30 πμ - 25/2/2007 1:00 μμ Export event
Προσεγγίζοντας τη ζωή και με τις πέντε αισθήσεις: Μια πρόταση Αισθητικής Αγωγής... από την αίσθηση στην αναπαράσταση

Προσεγγίζοντας τη ζωή και με τις πέντε αισθήσεις: Μια πρόταση Αισθητικής Αγωγής... από την αίσθηση στην αναπαράσταση

Πάτρα, 24-25/2/2007, Εργαστήριο, Γιάννης Βλάχος

Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Πάτρα 23, 24 & 25 Φεβρουαρίου 2007 

«Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: ανιχνεύοντας σημεία επαφής, δημιουργώντας δεσμούς»

Γιάννης Βλάχος - εκπαιδευτικός θεάτρου, Υπεύθυνος Περιββαλοντικής β'Βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας,

"Προσεγγίζοντας τη ζωή και με τις πέντε αισθήσεις: Μια πρόταση Αισθητικής Αγωγής... από την αίσθηση στην αναπαράσταση"

(Εργαστήρια 1 & 13)

Το εργαστήριο είναι μια «δοκιμασία» των 5 αισθήσεων. Περιλαμβάνει αισθητηριακές ασκήσεις, αισθησιοκινητικά παιχνίδια στα οποία θα γίνει προσπάθεια ανάπτυξης της «αίσθησης» και των πέντε αισθήσεων, καθώς και απομόνωση της καθεμιάς, με εργαλείο μεθόδους και τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού, κύριου παράγοντα της παιδευτικής θεατρικής έκφρασης. Ο συμμετέχων, με ή χωρίς χρήση λόγου, κυρίως με το σώμα, μεταμορφώνει ενεργειακά το χώρο, δημιουργεί ρόλους, παράγει θεατρικά δρώμενα. Το κείμενο ή η φανταστική εικόνα είναι το ερέθισμα και η αφορμή για βίωση, δράση, ανάσυρση προϋπάρχουσας μνήμης και γνώσης, αισθημάτων, χαρακτήρων, απείρων προσεγγίσεων, μετασχηματισμού δράσεων αισθητοποίησης και αναπαράστασης-ανασύνθεσης της πραγματικότητας. Παράλληλα, η προσέγγιση και κατανόηση του περιεχομένου αυτών και των συμβολισμών τους με το σώμα, τη φαντασία τη σκέψη, την ψυχή και κύρια τις αισθήσεις, θα μεταβληθεί σε μέσο κριτικού στοχασμού, έκφρασης και ανακάλυψης του υπο-κειμένου. Κάθε μέλος της ομάδας καλείται να μπει στη σύμβαση και τους κανόνες του παιχνιδιού με στόχο την επικοινωνία, την ανάπτυξη δυναμικής στην ομάδα και την προσπάθεια ανακάλυψης της αρχέγονης και αρχέτυπης λειτουργίας των αισθήσεων. Βασικός στόχος του εργαστηρίου θα είναι: η ευαισθητοποίηση, ενεργοποίηση και δημιουργία ενός εκφραστικού, αισθαντικού, δεκτικού ανθρώπινου σώματος, ικανού να παράγει και να δέχεται σήματα, να επικοινωνεί με τους άλλους, να αλληλεπιδρά και να ανασύρει μνήμες μέσα από ένα ταξίδι στις 5 αισθήσεις. Ταξίδι που ανοίγει δρόμους και δίνει αφορμή σε κάθε συμμετέχοντα να αποβάλλει το εγώ του και να συναντηθεί με τους συνταξιδιώτες του. Μακριά από τις επιστρωματώσεις των αισθήσεων και τις εικόνες που μας έχουν επιβληθεί. Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν άνετα ρούχα και να μην έχουν βαριά γευματίσει (εφόσον το εργαστήριο διεξαχθεί λίγο μετά το μεσημέρι).

Print