Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event
Το θεατρικό παιχνίδι και η διαθεματικότητα: Μια ιστορία... πολλά ταξίδια

Το θεατρικό παιχνίδι και η διαθεματικότητα: Μια ιστορία... πολλά ταξίδια

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Στέλιος Βγαγκές

«Το θεατρικό παιχνίδι και η διαθεματικότητα: Μια ιστορία... πολλά ταξίδια»

Στέλιος Βγαγκές, δάσκαλος, εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού

Σάββατο 29/3/2008, 09.30-12.00

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά

Το θεατρικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας τεχνικές του θεάτρου καθίσταται ένα «μέσον ταξιδιού» που περνάει από πολλούς σταθμούς. Σ' αυτούς στέκεται και από τις αποσκευές του βγάζει εκείνα τα ερεθίσματα που θα βοηθήσουν τον ταξιδιώτη να ερευνήσει και να ανακαλύψει τον «τόπο» που έχει επισκεφτεί κάθε φορά. Σ' αυτούς τους σταθμούς, σ' αυτούς τους «τόπους» οι αποσκευές της φαντασίας θ' ανοίγουν και από εκεί θα βγαίνουν εικόνες, ήχοι, αντικείμενα, σκηνικά, χρώματα, που μ' αυτά θα παίζουμε μέσα σε άλλες διαδρομές, της φαντασίας αυτή τη φορά, για να βρούμε εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα μας δώσουν πληροφορίες για να τους γνωρίσουμε καλύτερα. Έτσι, θα σταματήσουμε στη ζούγκλα, θα βρεθούμε στη θάλασσα, θα περπατήσουμε στην έρημο, θα σκαρφαλώσουμε σε βουνά, θα τρέξουμε σε πεδιάδες. Κάθε φορά θα μαθαίνουμε όλο και περισσότερα, γιατί κάθε «ταξίδι», κάθε περιπέτεια μας ανοίγει τους ορίζοντες της γνώσης, ώστε να μπορέσουμε στο τέλος να αντικρίσουμε τα χρώματα της ζωής, τα χρώματα του ουράνιου τόξου... Οι τεχνικές και τα ερεθίσματα που χρησιμοποιεί το θεατρικό παιχνίδι δίνουν την ευκαιρία για πολλαπλές προσεγγίσεις ενός «αντικειμένου» προς εξερεύνηση. Στοχεύουν στην πολύπλευρη ανάπτυξη ενός θέματος μέσα από τις τέχνες της μουσικής, των εικαστικών, της κίνησης και του θεάτρου, στο οποίο εξάλλου συναντώνται όλες οι προηγούμενες. Έτσι, αγγίζει τη διαθεματικότητα στη διδακτική μεθοδολογία, καθώς όλες οι τέχνες εμπεριέχουν δυνάμει τα «μέτρα» (μαθηματικά), το «λόγο» (γλώσσα), τα «φαινόμενα» (φυσική), το «χώρο» (γεωγραφία), τις «σχέσεις» (ιστορία). Ο παίκτης στο θεατρικό παιχνίδι έχει τη δυνατότητα, μέσα από τις πολλαπλές αυτές προσεγγίσεις, να διευρύνει τη δημιουργική του φαντασία και να αναπτύξει την κρίση του, απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατάκτηση της γνώσης με τον προσωπικό, μοναδικό τρόπο του καθενός.

Print