Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event
Προκαταλήψεις, στερεότυπα και ο ‘άλλος’

Προκαταλήψεις, στερεότυπα και ο ‘άλλος’

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Φυλλιώ Νικολούδη

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Φυλλιώ Νικολούδη, νηπιαγωγός, συγγραφέας, δασκάλα θεάτρου

«Προκαταλήψεις, στερεότυπα και ο ‘άλλος’»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Η κοινωνία μας είναι πολυπολιτισμική. Εμείς, ως μέλη αυτής της κοινωνίας, πώς φερόμαστε και πώς αντιμετωπίζουμε αυτή την πολυπολιτισμικότητα; Πώς δεχόμαστε τον «άλλο», που είναι «διαφορετικός» από εμάς; Σεβόμαστε τη διαφορετικότητά του; Μπορούμε να τον αποδεχτούμε; Τον αντιμετωπίζουμε ισότιμα; Ή μήπως, στην πραγματικότητα, πιστεύουμε στη θεωρία της πολιτισμικής έλλειψης, παρόλο που ισχυριζόμαστε, ότι όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα; Αναρωτηθήκαμε πόσο είμαστε προκατειλημμένοι, απέναντι στους «άλλους» συνανθρώπους μας; Πόσες στερεοτυπικές αντιλήψεις έχουμε για τους άλλους πολιτισμούς; Πόσες φορές  υποτιμούμε τον «άλλο», θεωρώντας  ότι είμαστε  εμείς οι ανώτεροι; Πόσο έχουμε αντιληφθεί ότι είμαστε κι εμείς κομμάτια του πολυπολιτισμικού παζλ; Σκοπός του εργαστηρίου είναι, μέσα από μία διαδικασία αυτοανακάλυψης των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων που έχουμε απέναντί στον «άλλο», να τον αποδεχτούμε και να προσπαθήσουμε να βρούμε τα κοινά στοιχεία που έχουμε μαζί του. Χρησιμοποιώντας ως εργαλεία το παιχνίδι ρόλων, τον αυτοσχεδιασμό, τη ζωγραφική, την παρατήρηση εικόνων, τη συνεργασία σε μικρότερες ομάδες για την επίλυση προβλημάτων και άλλα παιχνίδια, θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τα κοινά σημεία που έχουμε με τον «άλλον» και να αντιληφθούμε πόσο δύσκολο είναι να αποβάλλουμε  τα στερεότυπα με τα οποία έχουμε μεγαλώσει. Έχοντας υπόψη μας ότι στη σχολική κοινότητα πολύ συχνά εμφανίζονται αρνητικές αντιδράσεις ως προς τον «άλλο» κι ότι στόχος του σχολείου είναι να διδάξει στους μαθητές να αποδέχονται το διαφορετικό και να συνεργάζονται μεταξύ τους με αφετηρία τις ομοιότητες, θα επιχειρήσουμε να υλοποιήσουμε δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να γίνουν και μέσα στην τάξη, αποβλέποντας στην καλλιέργεια ενός ευνοϊκότερου κλίματος ως προς τους «άλλους», μέσα από τη συνειδητοποίηση των προκαταλήψεων και των στερεοτύπων που έχουμε. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Για τη συμμετοχή τους σε αυτό, χρειάζεται να φοράνε άνετα ρούχα και ο κάθε συμμετέχων να φέρει στο εργαστήριο ένα «παράξενο» - «διαφορετικό» αντικείμενο.

 

Η Φυλλιώ Νικολούδη είναι νηπιαγωγός-συγγραφέας. Έχει παρακολουθήσει το θεατρικό εργαστήρι του Λ. Κουρετζή, ήταν μέλος θεατρικής ομάδας και εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού επί σειρά ετών. Έχει παρακολουθήσει το θερινό τμήμα για το εκπαιδευτικό δράμα στην Αγγλία (U.C.E) και έχει συμμετάσχει σε αρκετά σεμινάρια. Ασχολείται με την εφαρμογή της δραματικής τέχνης στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (διδακτορική διατριβή). Έχει συνεργαστεί με το ΥΠΕΠΘ και το Πανεπιστήμιο Αθηνών ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων».Έχει συμμετάσχει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση πιλοτικών προγραμμάτων διαπολιτισμικήςεκπαίδευσης. Έχει διδάξει στο Τ.Ε.Α.Π.Η (στα πλαίσια της απόσπασής της εκεί), το μάθημα «Θεατρικό παιχνίδι και διαπολιτισμική εκπαίδευση Ι & ΙΙ». Έχει κάνει εισηγήσεις σε συνέδρια και, σε συνεργασία με συμβούλους της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εισηγήσεις και εργαστήρια στους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς τους, με θέματα α) την εφαρμογή της δραματικής τέχνης στη σχολική πράξη  β) διαπολιτισμική εκπαίδευση και γ) ανάπτυξη σχεδίων εργασίας. Έχει διδάξει σε ΠΕΚ και σε ΚΚΕΚ. Έχει πάρει μέρος ως επιμορφώτρια σε ημερίδες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης. Μέλος της συντακτικής ομάδας του εκπαιδευτικού περιοδικού «Σύγχρονο Νηπιαγωγείο» και υπεύθυνη της στήλης των βιβλιοπαρουσιάσεων. Συγγραφέας του βιβλίου: «Το χαρούμενο Λιβάδι» και του «Καλημέρα, φίλε». Μέλος συγγραφικής ομάδας βιβλίων για τη διαθεματικότητα και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Άρθρα της και εργασίες σχετικές με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και με τη δραματική τέχνη έχουν δημοσιευτεί στα εκπαιδευτικά περιοδικά «Ανοιχτό Σχολείο», «Γέφυρες» και «Σύγχρονο  Νηπιαγωγείο».

 

 

Print