Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 3/4/2005 10:00 πμ - 1:00 μμ Export event

«Όταν οι νότες μιλούν…»

Ηράκλειο, 3/4/2005, Εργαστήριο 5η συνάντησης για τη θεατρική αγωγή στην εκπαίδευση, Μαριμέλ Χρύση

 

5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Όταν τα κείμενα μιλούν…»

 

Ηράκλειο

Παρασκευή 1, Σάββατο 2 & Κυριακή 3 Απριλίου 2005

36ο Δημοτικό Σχολείο (Γιακουμάκη 41)

 

Μαριμέλ Χρύση, Λυρική τραγουδίστρια (σοπράνο), Φιλόλογος

«Όταν οι νότες μιλούν…»

3/4/2005 (επανάληψη)

Το τραγούδι είναι επικοινωνία περισσότερο ενισχυμένη συγκινησιακά από το λόγο (πρόζα), γιατί πέρα από το καθαρά λεκτικό επίπεδο υπάρχει η μουσική που από μόνη της δημιουργεί έντονο συγκινησιακό περιβάλλον. Έτσι, το τραγούδι αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού το μήνυμα «περνά» από διπλό εκφραστικό κανάλι, το λόγο και τη μουσική. Ταυτόχρονα όμως αυτό δημιουργεί περιορισμούς στις δυνατότητες εκφραστικού χρωματισμού σε σύγκριση με τον λόγο (πρόζα), αφού στο τραγούδι η «εκφραστική οδός» είναι περισσότερο προδιαγεγραμμένη απ’ ότι στην πρόζα. Επιπλέον ενέχεται η πρόσθετη δυσκολία της κατάκτησης μιας επαρκούς τεχνικής του τραγουδιού, απαραίτητης προϋπόθεσης για να μπορέσει στη συνέχεια ο τραγουδιστής να επικεντρωθεί στο επικοινωνιακό μέρος.
Στο εργαστήρι αυτό θα γίνει κατ’ αρχήν μια πρώτη προσέγγιση σε θέματα σχετικά με τη λειτουργία του φωνητικού οργάνου και την τεχνική της σωστής φώνησης. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η συνειδητοποίηση ενός «οργάνου» που είναι αόρατο και μας ειδοποιεί με αίσθηση. Επίσης, η βελτίωση της ποιότητας της φωνής και η φώνηση χωρίς κόπο. Θα εντοπιστούν αποτελέσματα κακής ή υπερβολικής χρήσης της φωνής, ασθένειες που σχετίζονται με τη φωνή και τρόποι πρόληψης αλλά και αντιμετώπισής τους. Η επικοινωνία, που είναι και ο τελικός σκοπός του τραγουδιού, σημαίνει τη μεταφορά του μηνύματος από τον συνθέτη στον ακροατή, με τον τραγουδιστή να παίζει τον ενδιάμεσο και απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Αυτό μετατοπίζει το ενδιαφέρον του τραγουδιστή από την αποκλειστική ενασχόληση με την τεχνική αρτιότητα στην έκφραση και απόδοση συναισθημάτων και μηνυμάτων. Με γνωστά τραγούδια ως μουσικά παραδείγματα θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τρόπους και δυνατότητες ερμηνείας.

 

Print