Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/4/2018 12:30 μμ - 3:00 μμ Export event

Το παιχνίδι στη λογοτεχνία: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση

Θεσσαλονίκη, 21/4/2018, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Ημερίδα «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία» 
Εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια

Θεσσαλονίκη, Σάββατο 21 Απριλίου 2018, 10:00 – 15:00
Στο 1ο ΓΕΛ Συκεών, Επταπυργίου 150 
δωρεάν

Το Γραφείο Β. Ελλάδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης, διοργανώνει ημερίδα με θέμα  «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία», το Σάββατο 21/4/2018, 10:00 – 15:00

12.30-15.00 Παράλληλα Βιωματικά εργαστήρια 

  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»,
    Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Χριστίνα Αμανατιάδου, Μαρία Δουκάκη, Δάφνη Μουστακλίδου, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου 


ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εργαστήριο 4
«Το παιχνίδι στη λογοτεχνία: μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιμορφώτρια: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Το παιχνίδι. εκτός από παιδική εμπειρία, είναι ένα πολιτισμικό φαινόμενο που χαρακτηρίζει όλες τις εποχές του ανθρώπινου πολιτισμού. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αξιοποιήσουμε τη σχέση που έχει το παιχνίδι με το θέατρο, να επεξεργαστούμε τρόπους που θα βοηθήσουν τους μαθητές να δούνε το παιχνίδι ως μέσο κατασκευής μιας άλλης πραγματικότητας και επιπλέον να αντιμετωπίσουν και την ίδια την ανάγνωση σαν παιχνίδι. Η μεθόδευση του εργαστηρίου βασίζεται σε θεατρικές τεχνικές και παιχνίδια ρόλων  σε μια απόπειρα βιωματικής προσέγγισης του κόσμου των παιχνιδιών που συναντάμε στα λογοτεχνικά κείμενα. Το εργαστήριο αντλεί από τη διδακτική πρόταση της «Ομάδας Έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» και το εκπαιδευτικό σενάριο  της Τσαρμποπούλου Αντιγόνης «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία» (ψηφιακό εργαλείο για τα γλωσσικά μαθήματα Πρωτέας, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας).


Βιογραφικά Σημειώματα εισηγητών- επιμορφωτών 

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα-φιλόλογος, ΜΔΕ Παιδαγωγικής, κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας-Λογοτεχνίας. Μέλος της «Ομάδας Έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Παρακολούθησε το εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» (1995-1997). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν το θέατρο στην εκπαίδευση, την εφηβική λογοτεχνία, τον ξένο και τις εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, τη σχέση κριτικού γραμματισμού και διδασκαλίας της λογοτεχνίας. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολλών επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ 2001-2002, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και άρθρα στους τόμους Αποστολίδου Β., Καπλάνη Β., Χοντολίδου Ε. (επιμ.) Διαβάζοντας Λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός, Αθήνα 2000 και Κανατσούλη Μ, Πολίτης Δ. (επιμ.) Σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία, Πατάκης, Αθήνα, 2011. Από το 1993 εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


Print