Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024


 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Περιλαμβάνει:

  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές, Δίκτυα και Φεστιβάλ Σχολείων,
  • Παραστάσεις για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία:

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2023:
18883 εκπαιδευτικοί, 
41429 μαθητές/μαθήτριες, 
842 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
127 διαδραστικές παραστάσεις,
139 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
663 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1821 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

Έρχονται...

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Αθήνα, 26/11/2016, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Νάσια Χολέβα, Χαρά Τσουκαλά

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/11/2016 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event


«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»

 

 

2008_11_27Afisa-pagkosmia-i

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2016»
Θέατρο - Εκπαίδευση - Κοινωνική Παρέμβαση

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Αθήνα, 26/11/2016
Διάρκεια:
 4 ώρες.
Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

Εμψυχώτριες: Νάσια Χολέβα, Χαρά Τσουκαλά

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ: 83

Σύντομη περιγραφή: 
Νάσια Χολέβα, σύμβουλος και επιμορφώτρια Προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»: Το Πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» - Οι Δράσεις και οι δυνατότητες για τα σχολεία
Χαρά Τσουκαλά, Συντονίστρια Δράσης «Μονόλογοι από το Αιγαίο»: «Μονόλογοι από το Αιγαίο» - Μια δράση με παγκόσμια εμβέλεια

Η Χαρά Τσουκαλά είναι απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), τμήμα Οικονομικής Επιστήμης, του Deree College, BA in Economics και του Univercity of Kent (UK), Master of Arts in Economics. Επίσης έχει τίτλο σπουδών στα Παιδαγωγικά από την σχολή ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ. Μέχρι τον Ιούνιο του 2014 υπηρέτησε στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ως καθηγήτρια σε Δημόσια Γενικά Λύκεια. Υπήρξε Ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (1998) και συμμετείχε σε δεκάδες βιωματικά θεατρικά εργαστήρια, στις Διεθνείς Συνδιασκέψεις και στις Καλοκαιρινές Κατασκηνώσεις που αυτό οργάνωσε. Συμμετείχε στο Πρόγραμμα «Τεχνικές Θεάτρου και το διαπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον»» Αθήνα-Λονδίνο (1999) με εργαστήρια (drama education, theatre training) στο Central School of Speech and Drama (Λονδίνο). Υπήρξε εμψυχώτρια της θεατρικής ομάδας του Γενικού Λυκείου Βουλιαγμένης(1997- 2014): σκηνοθεσία/παραγωγή 16 θεατρικών παραστάσεων, συμμετοχή στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Μαθητικούς Αγώνες με δύο πρώτα βραβεία (2005, 2006), οργάνωση/εμψύχωση εργαστηρίων (2003- 2014) και δρώμενου «Ο φόβος για τον Άλλο» με συμμετοχή μαθητών από Ελλάδα και Σουηδία (παρουσίαση το 2008, στην 6η Διεθνή Συνδιάσκεψη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση) και σκηνοθεσία δρώμενου «Μονόλογοι από τη Γάζα» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 17/10/2010). Επίσης, εμψύχωσε θεατρικό εργαστήριο στο σχολείο των φυλακών Κορυδαλλού (2010) και από το 2003 έως το 2014, εμψύχωσε καλοκαιρινά θεατρικά εργαστήρια, σκηνοθέτησε παραστάσεις με παιδιά από 5-14 ετών και οργάνωσε ανάγνωση παραμυθιών στο χωριό Κορυφή στην Δυτική Μακεδονία. Συμμετείχε στα εργαστήρια Social ARTpreneurship for Innovative Solutions (Ιούνιος 2015, Βαρκελώνη). Από τον Σεπτέμβριο του 2015 είναι συντονίστρια του Γραφείου Αθήνας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, ενώ επίσης συντονίζει τη δράση «Μονόλογοι από το Αιγαίο» του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

 

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην υποκριτική, και κάτοχος master στην Εφαρμοσμένη Δραματική Τέχνη (Θέατρο-Εκπαίδευση-Κοινωνική Παρέμβαση). Δουλεύει με ομάδες που έχουν διαφορετικές ηλικιακές, μαθησιακές, κοινωνικές, σωματικές και άλλες ιδιαιτερότητες, στα πλαίσια διαφορετικών δομών τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. Εργάζεται επίσης ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών γύρω από τη βιωματική μάθηση και τις δυνατότητες χρήσης του θεάτρου στη διδασκαλία. Επιμορφώνεται τακτικά στη θεατροπαιδαγωγική και έχει παρουσιάσει τη δουλειά της με ανακοινώσεις και εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Βραζιλία).  Ως μέλος της ομάδας προγραμμάτων του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, έχει συμμετάσχει στη δημιουργία ή/και υλοποίηση των: «Εσύ όπως κι Εγώ – εξερευνώντας τη διαφορετικότητα», “YouthDOCs”, «κι αν ήσουν εσύ; Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων»Έχει συγγράψει σε ατομικές και συλλογικές εκδόσεις εκπαιδευτικό υλικό Εσύ όπως κι ΕγώΣτείλε το φίλο μου σχολείο: υπόθεση ΡουάνταΣΥΜΒΙΩΣΗ, για το Δίκτυο, την ActionAid Hellas & την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, αντίστοιχα.              Έχει διατελέσει Γενική Γραμματέας και μέλος Δ.Σ. του Δικτύου μεταξύ 2006-2011, ενώ είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού ‘εκπαίδευση & θέατρο’ από το 2004.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1963)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Ιούλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ