Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024


 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Περιλαμβάνει:

  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές, Δίκτυα και Φεστιβάλ Σχολείων,
  • Παραστάσεις για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία:

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2023:
18883 εκπαιδευτικοί, 
41429 μαθητές/μαθήτριες, 
842 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
127 διαδραστικές παραστάσεις,
139 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
663 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1821 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

Έρχονται...

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Αθήνα, 26/11/2016, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Μαρίνος Παρασκευόπουλος, Μαριλένα Μπεκρή

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/11/2016 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»

“εγώ – εσύ – εμείς …μαζί” - Απόπειρες προσέγγισης του «Άλλου»  

 

2008_11_27Afisa-pagkosmia-i

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2016»
Θέατρο - Εκπαίδευση - Κοινωνική Παρέμβαση

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Αθήνα, 26/11/2016
Διάρκεια:
 4 ώρες.
Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

Εμψυχωτές: Μαρίνος Παρασκευόπουλος, Μαριλένα Μπεκρή

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ: 17

Σύντομη περιγραφή: Μαρίνος Παρασκευόπουλος, παιδαγωγός-εμψυχωτής Θ.Π, Μαριλένα Μπεκρή, ψυχολόγος- εμψυχώτρια Θ.Π
Το εργαστήριο αυτό θεατρικού παιχνιδιού υλοποιείται σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού με βασικούς στόχους οι μαθητές να διευρύνουν τους κώδικες επικοινωνίας τους, να παίξουν, να εκφραστούν και να ψυχαγωγηθούν με το θεατρικό παιχνίδι, να προβληματιστούν, να διαδράσουν και να πάρουν θέση σε θέματα «μετανάστευσης», να παρουσιάσουν τις δικές τους «ιστορίες» με τη μορφή σκηνικών δρώμενων που θα προκύψουν από την προσπάθεια να συντονιστούν περισσότερα “εγώ” από κοινού να φέρουν ένα αποτέλεσμα μέσω μιας διαδικασίας σύνθεσης που εξελίσσεται στο “εμείς”. Το εργαστήριο διαπραγματεύεται θέματα ενότητας, επικοινωνίας, αποδοχής όπου το θέμα δίνεται συμβολικά. Έτσι επιλέγουμε το Ουράνιο Τόξο ως ένα φαινόμενο αρμονικής σύνθεσης των χρωμάτων που «αγκαλιάζει» το τοπίο μετά την βροχή. Αρχικά, στήνουμε ένα μύθο για τις «χώρες» των χρωμάτων. Το παιχνίδι ξεκινά με αυτοσχεδιασμό από τους θεατροπαιδαγωγούς. Εμφανίζονται τα τρία βασικά χρώματα και είναι βυθισμένα στο «εγώ» τους αφού το καθένα θεωρεί τον εαυτό του σπουδαιότερο από τους άλλους. Η δράση εξελίσσεται καθώς τυχαία συγκρούονται και από αυτή την «επαφή» τους προκύπτουν κάθε φορά νέα χρώματα (τα συμπληρωματικά τους). Καταλαβαίνουν τότε ότι δεν υπάρχει μόνο το «Εγώ». Το παιχνίδι αρχίζει …Το εργαστήριο σχεδιάστηκε από τη Μαντώ Κουρετζή και το Στέλιο Βγαγκέ.

H  Μαριλένα Μπεκρή είναι ψυχολόγος - εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού. Απόφοιτη του Προγράμματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχοντας παρακολουθήσει σεμινάρια που αφορούν στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, αποφάσισε να εκπαιδευτεί στην αξιολόγηση και υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στο Θεατρικό Παιχνίδι και Παιδαγωγική Θεάτρου στο εργαστήρι πολιτιστικής εκπαίδευσης «Σχολείο Παιχνιδιού», με το οποίο συνεργάζεται επαγγελματικά τα τελευταία χρόνια ως βασική εμψυχώτρια, στα εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία και στα εργαστήρια παιδιών και εφήβων. Από το 2012 συντονίζει ομάδες παιδιών, σε ηλικιακές ομάδες από 3 ετών – 17 ετών, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Συνεργάζεται με το δημόσιο ΙΕΚ Γαλατσίου, διδάσκοντας εκεί θεατρικό παιχνίδι στην ειδικότητα «Βρεφονηπιοκόμων» και είναι επόπτρια καθηγήτρια σε παιδικούς σταθμούς της Αθήνας, στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης των φοιτητριών.  

Ο Μαρίνος Παρασκευόπουλος είναι τελειόφοιτος του τμήματος οικονομικών επιστημών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Απόφοιτος του εργαστηρίου σωματικού θεάτρου και μιμικής «Πλέυσις».  Εργάστηκε για δέκα χρόνια στην εταιρεία παραγωγής πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων PRO4. To 2013 ολοκλήρωσε το τριετές πρόγραμμα σπουδών του Εργαστηρίου Θεατρικού Παιχνιδιού-Παιδαγωγικής Θεάτρου του «Σχολείου Παιχνιδιού». Από τότε είναι ένας από τους μόνιμους και βασικούς συνεργάτες του. Συμμετέχει στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολικές ομάδες και για εργαστήρια παιδιών. Την διετία 2013-2014 συνεργάστηκε με την Ορνιθολογική Εταιρεία για την υλοποίηση περιβαλλοντικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο Πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης «Α. Τρίτσης». Συνεργάζεται συστηματικά με παιδικούς σταθμούς και άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς ως εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού.  

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1805)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Ιούλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ