Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


Τα σεμινάρια βασίζονται σε τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού προσαρμοσμένες στο εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο», "Μονόλογοι σε καραντίνα" κ.ά), της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί», Σκληρό Καρύδι κ.ά.) και άλλων φορέων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την πολιτειότητα κ.ά. 

Τα σεμινάρια στοχεύουν:

  • στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και θέματα προσφύγων ειδικότερα, 

  • στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, 

  •  στην παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα,

  • στην ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων.


Τα σεμινάρια είναι βιωματικά, έχουν τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνουν ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο

  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Τα σεμινάρια έχουν προσαρμοστεί και για διαδικτυακή εφαρμογή.

Όλα τα σεμινάρια είναι δωρεάν και προσφέρονται από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

World cinema

Πατάμε γερά!

Το σώμα αφηγείται (ή Δεν είναι Τραγωδία)

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

Έχω, έχεις, έχει, έχουμε Δικαιώματα

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Μονόλογοι και αντηχήσεις

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα

Ο ήχος της πέτρας

Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο εκπαιδευτικού δράματος

Τα χέρια

Με λογισμό και μ’ όνειρο

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Σκληρό καρύδι

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Όλα τα σεμινάρια

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

Ζωντανεύοντας ένα κείμενο μέσω του βίντεο

Ζωντανεύοντας ένα κείμενο μέσω του βίντεο

Πήλιο 27/8/2017, Συμπληρωματικό εργαστήριο Πήλιο 2017, Μαίρη Καλδή

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/8/2017 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση – Πήλιο 2017
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (
www.TheatroEdu.gr)
25-30/8/2017 Άγιος Ιωάννης Πήλιο

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Ζωντανεύοντας ένα κείμενο μέσω του βίντεο

Μαίρη Καλδή

Εργαστήριο 3 ωρών. Κυριακή 27/8/2017, 17:30-20:30

(για 10 άτομα)
Στο εργαστήριο αυτό θα μάθουμε πώς μπορούμε να γυρίσουμε ένα βίντεο με στόχο να ζωντανέψουμε κάποιο κείμενο. Αρχικά, θα γίνουν θεατρικές ασκήσεις, με στόχο αφενός τη γνωριμία των συμμετεχόντων, αφετέρου την απελευθέρωσή τους μπροστά στην κάμερα. Στη συνέχεια, θα μελετήσουμε τις φάσεις δημιουργίας ενός βίντεο, με έμφαση στο πώς θα βιντεοσκοπήσουμε σωστά έναν αφηγητή που διαβάζει κάποιο κείμενο, από διάφορες οπτικές γωνίες. Παράλληλα, θα ερευνήσουμε ποια άλλα στοιχεία μπορούν να πλαισιώσουν την αφήγηση, ώστε να μην είναι μονότονη. Στοιχεία, όπως η χρήση εικόνων ή βίντεο που οπτικοποιούν το κείμενο και η κατάλληλη μουσική. Τέλος, θα εξηγηθούν βασικές τεχνικές του μοντάζ με την χρήση ενός συγκεκριμένου προγράμματος επεξεργασίας βίντεο (Powerdirector). Το κείμενο που αποτελέσει την αφετηρία μας θα είναι οι"Μονόλογοι από το Αιγαίο". Καλό είναι οι συμμετέχοντες να επιλέξουν ένα κείμενο από τις μαρτυρίες, για να το χρησιμοποιήσουμε ως βάση για το γύρισμα του βίντεο. Επίσης, μπορούν να φέρουν μαζί τους μουσική που θεωρούν κατάλληλη ως συνοδεία του βίντεο. 
Χρήσιμες θα ήταν και βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές και κινητά που φωτογραφίζουν. Καλό θα ήταν, αν οι συμμετέχοντες διαθέτουν laptop, να το φέρουν μαζί τους, ώστε να επιταχυνθούν οι εργασίες του μοντάζ.
Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
(Βιογραφικό σημείωμα: Μαίρη Καλδή)
 

Print

Number of views (2109)/Σχόλια (0)