Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


Τα σεμινάρια βασίζονται σε τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού προσαρμοσμένες στο εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο», "Μονόλογοι σε καραντίνα" κ.ά), της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί», Σκληρό Καρύδι κ.ά.) και άλλων φορέων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την πολιτειότητα κ.ά. 

Τα σεμινάρια στοχεύουν:

  • στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και θέματα προσφύγων ειδικότερα, 

  • στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, 

  •  στην παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα,

  • στην ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων.


Τα σεμινάρια είναι βιωματικά, έχουν τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνουν ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο

  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Τα σεμινάρια έχουν προσαρμοστεί και για διαδικτυακή εφαρμογή.

Όλα τα σεμινάρια είναι δωρεάν και προσφέρονται από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

World cinema

Πατάμε γερά!

Το σώμα αφηγείται (ή Δεν είναι Τραγωδία)

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

Έχω, έχεις, έχει, έχουμε Δικαιώματα

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Μονόλογοι και αντηχήσεις

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα

Ο ήχος της πέτρας

Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο εκπαιδευτικού δράματος

Τα χέρια

Με λογισμό και μ’ όνειρο

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Σκληρό καρύδι

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Όλα τα σεμινάρια

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Αθήνα, 26/11/2016, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Βασίλης Ψυλλάς, Ευθύμης Χρήστου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/11/2016 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»

«Πάρτε τα παιδιά σας απ’ τα σχολεία!»: ένα βιωματικό εργαστήριο για την εξερεύνηση των εννοιών του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 

 

2008_11_27Afisa-pagkosmia-i

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2016»
Θέατρο - Εκπαίδευση - Κοινωνική Παρέμβαση

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Αθήνα, 26/11/2016
Διάρκεια:
 4 ώρες.
Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

Εμψυχωτές: Βασίλης Ψυλλάς, Ευθύμης Χρήστου

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ: 21

Σύντομη περιγραφή: Βασίλης Ψυλλάς, θεατροπαιδαγωγός, ηθοποιός, φιλόλογος, Ευθύμης Χρήστου, σκηνοθέτης, perfomer, θεατροπαιδαγωγός
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο, με πυρήνα το θεατρικό μονόλογο «Βρομιά» του Ρ.Σνάιντερ, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν έννοιες όπως ρατσισμός, διαφορετικότητα, ταυτότητα, επιλογή, μέσω της σωματικής έκφρασης και πιο συγκεκριμένα μέσω των τεχνικών που χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια Corpus.Vox.Drama. Τα εργαστήρια Corpus.Vox.Drama. (Σώμα, Φωνή, Θεατρική Έκφραση) μετά τη συνεχή εφαρμογή τους σε εφήβους και ενήλικες, στοχεύουν στη μεταφορά του υλικού τους σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες μέσω καθοδηγούμενων αυτοσχεδιασμών θα συνθέσουν τη δική τους πρόταση – θέση, χρησιμοποιώντας δοσμένα στοιχεία performance. Το εργαστήριο απευθύνεται σε καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και φοιτητές. Οι συμμετέχοντες θα χρειαστούν άνετα στην κίνηση ρούχα και παπούτσια.

Ο Βασίλης Ψυλλάς σπούδασε στο τμήμα Φιλολογίας Αθηνών, καθώς και στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Παρακολούθησε σεμινάρια Υποκριτικής, αλλά και Παιδαγωγικής του Θεάτρου (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.). Ως φιλόλογος διδάσκει 10 χρόνια μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Ως ηθοποιός έχει πάρει μέρος σε αρκετές παραστάσεις: «Νεφέλες» σκην. Τζ. Κακουδάκη, «Μήδεια» σκην. Δ. Γεωργαλάς, «Ταρτούφος» σκην. Κ. Μάρκελλος, «Παιχνιδομαγέματα» σκην. Σ. Παπαδοπούλου, «Αναζητώντας το χαμένο χρόνο» σκην. Κ. Αρβανιτάκης, «Κιβώτιο» σκην. Α. Καραζήσης, «Γλάρος» σκην. Δ. Ήμελλος, «Νεκρή φύση σε χαντάκι»  σκην. Γ. Ζαμπουλάκης, «Δεν βρήκε τίτλο 2», σκην. Χ.Βάρφης. Έχει συμμετάσχει στις τελετές Αφής και Παράδοσης της Ολυμπιακής φλόγας (2012-16). Ως θεατροπαιδαγωγός, συμμετέχει σε διαδραστικές παραστάσεις και βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα για νηπιαγωγεία και δημοτικά. Μετέφρασε την «Αντιγόνη» σκην. Τζ. Κακουδάκη που συνοδεύεται από θεατροπαιδαγωγικό υλικό στα σχολεία. Είναι συνεργάτης του προγράμματος που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες «Κι αν ήσουν εσύ;» και πιο συγκεκριμένα ως εμψυχωτής στη δράση «Σκληρό Καρύδι». Το 2013 ίδρυσε και πραγματοποιεί τα εργαστήρια «Corpus.Vox.Drama.»  που αφορούν στην γνωριμία και την αφύπνιση των εκφραστικών μέσων έχοντας ως βασικό άξονα το σώμα. Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται για εφήβους και ενήλικες, εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σπουδαστές δραματικών σχολών.

Ο Ευθύμης Χρήστου είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών "Γ.Θεοδοσιάδης".To 2013 παρακολούθησε με υποτροφία, το τμήμα Performing Arts στο English Theater Berlin- The International Performing Arts Center με κύριο άξονα το σώμα και εργάζεται ενεργά στο Θέατρο, τον κινηματογράφο και την εκπαίδευση. Τα τελευταία πέντε χρόνια συνεργάστηκε με τη χορογράφο Λία Τσολάκη, για τις παραγωγές "Parking" (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Arc for Dance-Βυρσοδεψείο) 2012-2013 , "Sunday" A Work In Progress Project (Goethe Institut Athen με την υποστήριξη του Duncan Cultural Center) 2014, "aROUND" (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) 2015 και “FLUX” (Φεστιβάλ Αθηνών-Πειραιώς 260) 2016. Την Άσπα Τομπούλη για τις Θεατρικές παραστάσεις “Δεσποινίς Δυστυχία” – Θεατρικά Αναλόγια (Θέατρο Τέχνης) 2014,  "Αυτό που εγώ ονομάζω λήθη" (ΚΕΤ) 2015 και "Δέρμα στις Φλόγες" (OLVIO) 2015-2016. Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη για τα γυρίσματα της ταινίας-ντοκιμαντέρ "aPolis"(σκην.Κατερίνας Τζόβα) , έλαβε μέρος στις ταινίες "Promakhos" των Βρετανών CoerteVoorhees και JohnVoorhees (2014) , καθώς και “USSAK” των Κυριάκου Κατζουράκη και Κάτιας Γέρου (2016) . Σε δική του σύλληψη και σκηνοθεσία το μικρού μήκους video art “SIN-THESIS”. Στη θεατρική ομάδα του Ολυμπιακού Ωδείου Αθηνών, του ανατέθηκε η σκηνοθεσία στις μουσικοθεατρικές παραστάσεις του Πρόδρομου Μακρίδη ‘’Λάθος Στιγμή’’ (Θέατρο Παραμυθίας) 2012, ‘’Όταν Τα Πουλιά Κελαηδούν’’(Θέατρο Εν Αθήναις και Πνευματικό Κέντρο Δήμου Μοσχάτου) 2013-2014. Υπέγραψε τη σκηνοθεσία στην παράσταση "Σαν Το Μικρό Πρίγκηπα" (Ιανός) 2014. Τη σκηνοθετική επιμέλεια ανέλαβε στη "Σονάτα του Σεληνόφωτος" για την θεατρική ομάδα του Πρότυπου Λυκείου Πλάκας (Γεννάδειο) 2015. Οι παραστάσεις σε δική του σύλληψη και σκηνοθεσία: "Απέναντι" (Τεχνόπολις Αθηνών) 2013, "ΜΟΝΑΞίΑ" (Θέατρο Βικτώρια) 2014 και “ΜΟΝΑΞίΑ RELOAD” (Χώρος Τέχνης art63) 2015. Εισήγαγε το εργαστήριο “Performance σε 20’ ”για εφήβους στην παιδική κατασκήνωση «Διόνυσος» του ΤΥΠΕΤ. Υπό την καθοδήγησή του λειτουργούν τα εργαστήρια: “Ε-κίνηση” σωματικές έρευνες για μικρούς και μεγάλους,  “Η Στιγμή Πρίν” σωματικές έρευνες για ηθοποιούς. Από το 2015 εργάζεται στη Δραματική σχολή Αθηνών «Γ.Θεοδοσιάδης» και το Χώρο Τέχνης “art63”.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1922)/Σχόλια (0)