Αποτελέσματα αναζήτησης

Δημιουργικότητα και Μεταμορφώσεις

Δημιουργικότητα και Μεταμορφώσεις

Γκόβας, Ν.  (επιμ.). (2004). Το θέατρο και οι παραστατικές τέχνες  στην εκπαίδευση: Δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις.  Πρακτικά από τη 4η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το θέατρο στην εκπαίδευση 2004. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
ISBN 960-87317-6-3


Πρακτικά από την 4η Διεθνή Συνδιάσκεψη 2004. 
Νίκος Γκόβας (επιμ.) 
Αθήνα 2004, ISBN 960-87317-6-3 
Ελληνική γλώσσα

 

Περιεχόμενα (98 κείμενα)

Νίκος Γκόβας: ∆ηµιουργικότητα και Μεταµορφώσεις και η Συνδιάσκεψη 2004 

ΜΕΡΟΣ Α΄: Οι Κεντρικές Εισηγήσεις
Jonοthan Neelands: Θέατρο και Μεταµορφώσεις: πως το θέατρο µας βοηθάει να δούµε ποιοι είµαστε και πως αλλάζουµε
Άλκηστις Κοντογιάννη: Όνειρα, υλικό ζωής, υλικό δραµατικής τέχνης στην εκπαίδευση
Φίλια ∆ενδρινού: Λογοτεχνικές µεταµορφώσεις της µυθικής Ελένης
Shifra Schonmann: Χτίζοντας εικόνες στο µυαλό µας. Μπορεί το θέατρο να µεταµορφώσει την πραγµατικότητα;
David Pammenter, Alex Mavrocordatos: Το Είναι και το Γίγνεσθαι µέσα στον κόσµο κάποιου άλλου:  Ποιος έχει το πρόσταγµα;
Αντώνης Βάος: Σε αναζήτηση µιας «διδακτικής της τέχνης»: Η εµπλοκή στο καλλιτεχνικό εγχείρηµα ως παιδαγωγική πράξη

ΜΕΡΟΣ Β΄: Εισηγήσεις-Ανακοινώσεις
Anders Bäckström, Eva Stockas: Teater/scenkonst: περί θεατρικού προσανατολισµού και νέων  οραµάτων στην ανώτερη δευτεροβάθµια θεατρική εκπαίδευση στη Σουηδία
David Carey: Συνεργασίες σε Προγράµµατα Τεχνών για παιδιά που µειονεκτούν κοινωνικά στα δηµοτικά σχολεία της Ιρλανδίας
Andrea Copeliovitch: Ο Grotowski και το Θέατρο – συνάντηση, γλώσσα και ερωτήµατα
Shu-hwa Jung: Σκέψεις και Εφαρµογές του Θεάτρου στην Εκπαίδευση: η Περίπτωση µιας Μαθησιακής Κοινότητας
Τζωρτζίνα Κακουδάκη: Η µεταµόρφωση της ίδιας όψης ή …γιατί ο Άµλετ δεν είναι πάντα ξανθός στον κινηµατογράφο
Μάρθα Κατσαρίδου: Η διδασκαλία της παιδικής λογοτεχνίας µέσω δραµατοποίησης
Αντώνης Λενακάκης: Θεατροπαιδαγωγική επιµόρφωση και µεταµόρφωση του εκπαιδευτικού: Μια πρόκληση δηµιουργικότητας στην εκπαίδευση
Καλλιόπη Λιοσάτου: Η σύνδεση του Επαγγελµατικού Θεάτρου για Παιδιά  µε τη Σχολική Εκπαίδευση: συγκριτική παρουσίαση της Ολλανδικής πρακτικής µε τη θεατρική δράση του Προγράµµατος ΜΕΛΙΝΑ-‘Εκπαίδευση και Πολιτισµός’
Μaria Virgílio Cambraia Lopes: Στα χνάρια του Θεάτρου και της Γελοιογραφίας: Μεταµόρφωση και ∆ηµιουργικότητα
Ελένη Μέλλου: ∆ηµιουργικότητα και θεατρικό παιχνίδι
Τηλέµαχος Μουδατσάκις: Ένα µάθηµα αγωγής του προφορικού λόγου: Από την τεµαχιακή άρθρωση στην φωνοϋφολογία
Christiane Page: Πως οι οµαδικές δηµιουργικές δραστηριότητες µπορούν να ανανεώσουν τις σχέσεις των µαθητών
Σίµος Παπαδόπουλος:  ∆ραµατοποίηση: Η δηµιουργική και στοχαστική µατιά στα λογοτεχνικά κείµενα
Αικατερίνη Παπλωµατά: ∆ηµιουργική διδασκαλία και δράµα στην προσχολική ηλικία
Στέλλα Ρέτσιου: Η αισθητική αγωγή ως δύναµη παιδείας και κοινωνικής αναµόρφωσης
Helena Maria da Silva Santana, Maria do Rosário da Silva Santana: Μεταµορφώσεις της τέχνης: τα πολυµέσα ως νέες µορφές τέχνης και εκπαίδευσης
Περσεφόνη Σέξτου: Θέατρο και κοινωνική µάθηση στο σχολείο: Ετοιµάζοντας ενεργούς πολίτες
Μaha:Shihadeh Το Θέατρο ASHTAR: µια νέα προοπτική στην εκπαίδευση στη Παλαιστίνη
Ελένη Σπαθάρη-Μπεγλίτη: Ταξιδιώτης της ζωής και ξένη γλώσσα: ένα παιχνίδι που µεταµορφώνει
Ελένη Τσεφαλά: Αγγλόφωνο θέατρο- γνώση χωρίς σύνορα: διαπολιτισµική διδακτική πρακτική
Μαρία Φραγκή: Το θέατρο στην εκπαίδευση από ένα πρόγραµµα για την εκπαίδευση. Μελίνα-Εκπαίδευση και πολιτισµός-Η έρευνα για την θεατρική επιµόρφωση

ΜΕΡΟΣ Γ΄: Τα Εργαστήρια (Περιγραφή-Ασκήσεις-Σχόλια-Προβληµατισµοί)
Άννα Αλιφραγκή: Η Κάθοδος της Θεάς στον Κάτω Κόσµο
Αβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου: Η Αλίκη στο θαυµαστό κόσµο της εφηβείας
Lilo Baur: Le Jeu/ Το Παιχνίδι
Στέλιος Βγαγκές: Μαθαίνοντας µέσα από το Θεατρικό Παιχνίδι
Andrea Copeliovitch: Συναντώντας τους αξιοσηµείωτους εαυτούς µας
Marta Cotrim: TOPENG: Μπαλινέζικος παραδοσιακός χορός µε µάσκες
Marta Cotrim: Capoeira: ένας καθρέφτης µας. Θεωρία και πράξη της βραζιλιάνικης τέχνης του Capoeira
Εδουάρδος Γεωργίου &  θίασος «Παντούµ»: Το µαγικό «Εδώ και  τώρα»! 
Γιάννης Γιαπλές: Χώρος, χρόνος, σηµείο: εργαστήριο Κίνησης και Χορού- Πρόγραµµα ΜΕΛΙΝΑ
Φίλια ∆ενδρινού: ∆ραµατική προσέγγιση µη θεατρικών κειµένων
Νίκος Καλογεράκης: Στοιχεία χορογραφικής σύνθεσης
Κωστής Καπελώνης: Προσεγγίσεις Υποκριτικής
Αθηνά Κεφαλά: Commedia dell’ Arte: Αναγεννησιακές Μεταµορφώσεις
Άλκηστις Κοντογιάννη: Όνειρο χ Όνειρο =  Ζωή
Βασίλης Κοσµόπουλος, Γιώργος Ζαφειρίου: Εργαστήρι Οπτικοακουστικής Έκφρασης  – Πρόγραµµα ΜΕΛΙΝΑ
Γιάννης Κουρκουµέλης, Αιµιλία Παπαδάκου: Μεταγραφές µιας Αφήγησης
Αντώνης Κουτρουµπής: ΜΙΜΙΚΗ: Απ΄ την ουδέτερη µάσκα στο θέατρο αντικειµένων
Άννα Λάζου, Θοδωρής Ζιούτος: Αρχέγονο Παιχνίδι Μεταµόρφωσης
Ελένη  Λαµπρονικου: H δηµιουργική µεταµόρφωση ή µεταµορφωνόµαστε δηµιουργικά
Μυρσίνη Λενούδια-Σακελλαρίδη: «Η Στέρνα» του Γ. Σεφέρη στην «Έρηµη Χώρα» του Th. S. Eliot»:  Μυστικά λέξεων – Μεταµορφώσεις. Θεατρικά ∆ρώµενα µέσω ∆ηµιουργικής Γραφής
Στάθης Λιβαθηνός: Στοιχεία Υποκριτικής  και το θέατρο στο σχολείο – µια συνέντευξη
Κωνσταντίνα Μάρα, Ιφιγένεια Τσίχλα: Κατασκευή και εµψύχωση κούκλας -µαριονέτας, µαροτας
Στάθης Μαρκόπουλος: Εργαστήριο Θεάτρου Σκιών
Marcos Martinez: Εργαστήριο µε τη Μέθοδο Εκπαίδευσης Ηθοποιών Suzuki
Alex Mavrocordatos:  «Ελευθερία».. ...για να αλλάξουµε!.
Έλενα Μίντση: Αναζητώντας τον ποταµό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραµατική τέχνη µεταµορφώνουν το µάθηµα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυµνασίου
Κώστας Μόσχος: Η µουσική αγωγή µέσα από το πρόγραµµα ΜΕΛΙΝΑ
Τηλέµαχος Μουδατσάκις: Η φωνή ως αεροδυναµικό φαινόµενο. Εργαστήρι εν όψει της  δραµατοποιηµένης ανάγνωσης ποιητικών κ.ά. κειµένων
Γιώργος Π. Μπινιάρης, Σµαρώ Χ. Γρηγοριάδου: Χορικά από τους «όρνιθες» του Αριστοφάνη :µια εφαρµογή της «θεατρικής σύνθεσης» στο εκπαιδευτικό θέατρο
Σπύρος Μπουντούρης: Η φύση µε θεατρικό βλέµµα
Ελένη Μωραΐτη: «Λαβύρινθος»-Εικαστική δραστηριότητα, Πρόγραµµα ΜΕΛΙΝΑ
Ελένη Μωραΐτη: «Πίνακες που ταξιδεύουν», µια εικαστική δραστηριότητα – Πρόγραµµα ΜΕΛΙΝΑ
Jonothan Neelands: Αντιγόνη: µεταµορφώσεις σε ένα µύθο
Jonothan Neelands: Μεταµόρφωση και Πολιτισµός
Τριανταφυλλιά (Φυλλιώ) Νικολούδη: Μπορώ να νιώσω, όπως νιώθεις; Η επεξεργασία της έννοιας της«ενσυναίσθησης» (βασική αρχή της διαπολιτισµικής εκπαίδευσης), µέσα από τη δραµατική τέχνη
David Pammenter: “Φτιάχνουµε” και “παίζουµε” θεατρικές ιστορίες µε στόχο τη µεταµόρφωση
David Pammenter, Alex Mavrocordatos: Θέατρο για την Ανάπτυξη: Αξίες και Μεταµόρφωση
Μαρία Παναγιωτοπούλου: Από το κείµενο στη σκηνή
Ευαγγελία Παπαθανασίου: Το Θεατρικό Παιχνίδι στο µάθηµα της Γλώσσας και των Μαθηµατικών στο ∆ηµοτικό Σχολείο
Γιάννης Πουταχίδης, Κατερίνα Πουταχίδου: Θέατρο από Παιδιά – Κατανόηση χαρακτήρων, θεµάτων: Προετοιµασία της υποκριτικής ικανότητας παιδιών και νέων
Κορίνα Πρεβεδουράκη, Χριστίνα Λαναρά: Σκηνικά αντικείµενα: Μεταµορφώσεις Ιδεών από την Αναγέννηση στο σύγχρονο κόσµο
Shifra Schonmann: Από τον Άνθρωπο στο Ρινόκερο. Υπάρχει επιστροφή; Μεταµόρφωση µέσω θεάτρου
Πέγκυ Στεφανίδου: O Πηλέας µπροστά στις µεταµορφώσεις της Θέτιδας: Όταν ο µύθος γίνεται «σηµερινός»
∆ηµήτρης Σωτηρίου: Από την ακινησία στην σωµατική άσκηση και στο δηµιουργικό αυτοσχεδιασµό
Τάκης Τζαµαργιάς: ∆ραµατοποίηση ως διαδικασία θεατρικής εµψύχωσης στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου
Τάκης Τζαµαργιάς, Νίκος Γκόβας: Η δραµατοποίηση του µύθου
Fabio Roberto Tolledi: Θέατρο: τεχνική και τέχνη
Fabio Roberto Tolledi: Το µυστικό της Commedia dell’ Arte
Άννα Τσίχλη: Μικρή εισαγωγή στο «θέατρο της επινόησης» (devised theatre). Φωτογραφικές µεταµορφώσεις: ποιος σκότωσε τον γοητευτικό καβαλιέρο µε το µαύρο γάντι;
Κώστας Φιλίππογλου: Σωµατικό θέατρο και αυτοσχεδιασµός

ΜΕΡΟΣ ∆΄: Οι Πόστερ-Παρουσιάσεις
∆ιαπολιτισµικό Γυµνάσιο Θεσσαλονίκης (Παυλίνα Γραικού, Μαρία Κεραµυδά, Αικατερίνη Κουλιακιώτη): Προς µια οπτική κοινή
Αλεξάνδρα Βέλτσου, Γιάννης Τσιλαφάκης, Ουρανία Ζακοπούλου: Το σχολείο ανοίγεται στην κοινωνία και στην τέχνη
Ιωάννης Βλάχος, Κωνσταντίνα Παπασωτηροπούλου, Πηνελόπη Σακοβέλη, Ελένη Ζωδιάτου: Η θεατρική αγωγή ως µέσο και εργαλείο για την περιβαλλοντική αγωγή
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαµάτας (Αντώνης ∆εµπεγιώτης, Κυριακή Θωµά, Άννα Ντεκελέ, Ελένη Παϊδούση , ∆ιονυσία Πλακονούρη, Γεωργία Σπάλα, Νικόλαος Κάστανος): Η θεατρική έκφραση ως εργαλείο µάθησης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαµάτας
Radka Mackova, Eva Brhelova: Το εκπαιδευτικό δράµα στο παιδαγωγικό τµήµα της ακαδηµίας  µουσικής και παραστατικών τεχνών Janacek στο Brno σε σχέση µε το θέατρο στην  εκπαίδευση στη σχολική πραγµατικότητα της Τσέχικης ∆ηµοκρατίας
Μαριάννα Μανέτα: ∆ηµιουργικότητα και εφηβεία µέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης στη  δευτεροβάθµια εκπαίδευση - παρουσίαση προγράµµατος «από τα “παιχνίδια τέχνης” στο σχολείο, στο διήµερο δηµιουργίας και έκφρασης
Ηλίας Μαρούδας: Το θεατρικό παιχνίδι- ένας συνοπτικός οδηγός για εκπαιδευτικούς και εµψυχωτές:ένα λογισµικό
Τριανταφυλλιά (Φυλλιώ)  Νικολούδη: Η επεξεργασία της έννοιας της «ενσυναίσθησης» (βασική αρχή της διαπολιτισµικής εκπαίδευσης) µέσα από τη δραµατική τέχνη -προσεγγίζω τον ‘άλλον’ µε αφορµή ένα βιβλίο». Η σύνδεση της δραµατοποιηµένης ιστορίας µε το υπόλοιπο αναλυτικό πρόγραµµα
«ΠΟΥΠΟΥΛΟ» Θεατρικό Εικαστικό Καλλιτεχνικό Κέντρο, (Σοφία Κυπριανίδου, Γιάννης Πουταχίδης, Κατερίνα Πουταχίδου): Οι ταξιδιώτες
Helena Santana, Rosário Santana: B2C (BACH2CAGE) – an art process, an educational skill
Κυριακή Τατίδου, Γιάννης Σκαράκης: Θεατρική εκπαίδευση και διαπολιτισµική κοινωνία -το θέατρο ως παράγοντας κοινωνικοποίησης των ατόµων
Ελένη Τσεφαλά: Αγγλόφωνο θέατρο- γνώση χωρίς σύνορα: διαπολιτισµική διδακτική πρακτική

ΜΕΡΟΣ Ε΄: Οι Παραστάσεις και οι Μαθητικές Ταινίες
Κερασία Σαµαρά: «Άδεια Ποδηλάτου»
Οµάδα ΠΑΝΤΟΥΜ:  «Έλα…»
Οµάδα χορου Quasi Stellar/Αποστολίας Παπαδαµάκη: «Icon Skin»
Φίλια ∆ενδρινού: «Η πεντάµορφη και ο κύκνος»
Κουκλοθέατρο Baruti: «Μοναδικές στιγµές έρωτα»
Οµάδα ΠΛΕΥΣΙΣ:  «Νοµάδες»
Τάκης Σαρρής: «Ο οδοκαθαριστής»
Οι Μαθητικές Ταινίες

Σύντοµα Βιογραφικά Σηµειώµατα των εισηγητών-εµψυχωτών της Συνδιάσκεψης 2004

Print

Number of views (72)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25
26
27
28
2930
1
2
345
Δράση "Μαζί" - «κι αν ήσουν εσύ;»

Δράση "Μαζί" - «κι αν ήσουν εσύ;»

Τρίκαλα, 5/12/2019, Δράση "Μαζί", 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων
6
7
8
9
10
11
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Κοζάνη, 11/12/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2), Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Τζένη Καραβίτη
12
"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Τρίκαλα, 12/12/2019, Εργαστήριο για μαθητές, 7ο Νηπιαγώγειο Τρικάλων
131415
1617
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Κέρκυρα, 17/12/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
1819202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση