Αποτελέσματα αναζήτησης

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Αθήνα, 10/3/2007, Εργαστήριο, Καλλιόπη Τσαρούχη

Event date: 3/10/2007 9:30 AM - 1:00 PM Export event

Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Καλλιόπη Τσαρούχη, νηπιαγωγός, εκπαιδευτικός θεάτρου

"Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού"

 

Με τον όρο "δράμα" αναφερόμαστε στο εκπαιδευτικό θέατρο, θεατρική τεχνική-παιδαγωγική διαδικασία, που χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το δράμα αφορά στο γνωστό μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου. Αναζητά το ανθρώπινο στοιχείο στα πρόσωπα των ηρώων και εξερευνά θέματα όπως η εξορία, η νοσταλγία, ο περιορισμός της προσωπικής ελευθερίας, η κυριαρχία του συναισθήματος και οι συνέπειες. Παράλληλα, και λόγω της ιστορικής τοποθέτησης του μύθου στη Μινωική Κρήτη, εξετάζονται θέματα όπως εξουσία, τέχνη, θρησκεία και καθημερινή ζωή στη Μινωική εποχή. Για την ανάπτυξη του δράματος και την προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων χρησιμοποιούνται βασικές τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου (δασκάλα σε ρόλο, προσωπική μαρτυρία, παγωμένες εικόνες, αποκάλυψη σκέψης, κλπ.). Παράλληλα, θα αναφερθούμε σε τεχνικές και δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για την περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου θέματος. Το εργαστήριο είναι βιωματικό και οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα.

 

Η Καλλιόπη Τσαρούχη είναι Νηπιαγωγός, απόφοιτος ΤΕΑΠΥ – Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία και εκπαιδευτικός θεάτρου, κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου Μ.Α. από το πανεπιστήμιο του Durham της Βρετανίας, με τίτλο «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας μέσα από το δράμα». Έχει εργαστεί, ως δασκάλα θεατρικής αγωγής σε συνεργασία με ιδιωτικά σχολεία, συλλόγους, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, το τμήμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του  WWF Ελλάς, το Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου κλπ. Έχει διδάξει σε σεμινάρια δράματος για νηπιαγωγούς και δασκάλους. Διδάσκει στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής των ΙΕΚ ΔΟΜΗ (Θεατρικό παιχνίδι και Παιχνίδι).

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2007
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Τσαρούχη Καλλιόπη
Print

Number of views (1435)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά