«Ερμηνευτικές και σκηνικές προσεγγίσεις θεατρικών έργων για παιδιά και εφήβους»
Henning Fangauf, αναπληρωτής διευθυντής του Γερμανικού Κέντρου για το Θέατρο για Παιδιά και Νέους (KJTZ), Γερμανία
Σάββατο 29/3/2008, 15.30-18.00
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)
Βάση του γερμανικού θεάτρου για παιδιά και εφήβους αποτελούν τα γραπτά κείμενα -και είναι πολλοί οι συγγραφείς που γράφουν έργα γι' αυτό το θέατρο, το οποίο αντικατοπτρίζει την κοινωνική πραγματικότητα των παιδιών και των εφήβων. Οι ιστορίες που πραγματεύονται και οι χαρακτήρες που διαμορφώνουν ξεπηδούν συχνά μέσα από έρευνες. Μέσα από τις έρευνες οι συγγραφείς μαθαίνουν πολλά για τα συναισθήματα και τα βιώματα των παιδιών και των νέων. Έτσι γεννιέται ένα θέατρο πλούσιο σε φαντασία αλλά και με κοινωνικοκριτικό χαρακτήρα. Στο εργαστήριο θα συζητηθούν και θα δοκιμαστούν επί σκηνής δυο θεατρικά έργα από τη Γερμανία, ένα για παιδιά και ένα για εφήβους. Και τα δυο έργα έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά και ενδείκνυνται τόσο για το επαγγελματικό παιδικό και νεανικό θέατρο όσο και για το σχολικό. Το Σχολειό για κλόουν, γραμμένο το 1975 από τον Friedrich Karl Waechter, από τα κλασικά έργα του σύγχρονου γερμανικού παιδικού θεάτρου, πραγματεύεται τη σχέση διδασκαλίας και μάθησης τεσσάρων κλόουν με τους δασκάλους τους. Οι δάσκαλοι δύσκολα επιβάλλονται στους μαθητές, γεγονός που συχνά οδηγεί σε παράλογες καταστάσεις. Το έργο συνδυάζει το χιούμορ των κλόουν με ρεαλιστικές καταστάσεις και καθημερινά βιώματα. Έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει ανέβει σε θεατρικές σκηνές και των πέντε ηπείρων. Το Norway today του Igor Bauersima (απόδοση στα ελληνικά: Γιώργος Δεπάστας) ανέβηκε για πρώτη φορά το 2000 στο Düsseldorf και πραγματεύεται μια αληθινή ιστορία: Δυο νέοι συνεννοούνται σ' ένα chatroom ν' αυτοκτονήσουν μαζί. Συναντιούνται πάνω σ' έναν πανύψηλο βράχο στη Νορβηγία με σκοπό ν' αποχαιρετίσουν για πάντα τη ζωή. Το έργο έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια σ' όλες σχεδόν τις θεατρικές σκηνές της Γερμανίας. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο καλούνται να έχουν διαβάσει τα έργα (θα τους ταχυδρομηθούν), έτσι ώστε να ακολουθήσει μια γόνιμη συζήτηση και να δοκιμαστούν και οι πρώτες σκηνοθετικές ιδέες.
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |