5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Aurelija Ceredaite, ηθοποιός, σκηνοθέτις, συγγραφέας θεατρικών έργων, Θέατρο «Zalia Varna», Λιθουανία
«Θεατρικές μέθοδοι και τεχνικές ενίσχυσης της προσωπικότητας»
Εργαστήριο διάρκειας 2,5 ωρών - Γλώσσα: Αγγλικά
Βιωματικό εργαστήριο για ερασιτέχνες σκηνοθέτες και εκπαιδευτικούς που δουλεύουν με παιδιά γενικά ή με παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα ως προς τις κοινωνικές τους δεξιότητες και με κακοποιημένα παιδιά. Το θέατρο χρησιμοποιείται ως μέσο αυτογνωσίας. Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι του ψυχοδράματος, όπως το ζέσταμα, η κοινωνιομετρία, η αλλαγή ρόλων κ.ά. Στόχος του εργαστηρίου είναι, με τη χρήση της μουσικής και άλλων ειδικών ασκήσεων που θα οδηγήσουν τους συμμετέχοντες στη χαλάρωση, να τους δημιουργήσει θετικά συναισθήματα που θα τους κάνουν να αισθανθούν άνετα. Τα θετικά συναισθήματα διεγείρουν τη δημιουργική διαδικασία. Το θέατρο είναι ένας τρόπος να γνωρίζεις κάποιον χρησιμοποιώντας ελάχιστα το λόγο. Τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα ως προς τις κοινωνικές τους δεξιότητες, δυσκολεύονται στην επικοινωνία με τους άλλους. Τα κακοποιημένα παιδιά δυσκολεύονται να εμπιστευτούν τους άλλους. Μέσω του θεάτρου μπορεί να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη και η χαμένη επαφή με τους ανθρώπους. Αυτό ισχύει και για τα παιδιά που προέρχονται από ισορροπημένες οικογένειες. Το θέατρο διευρύνει την αντίληψη και τις ανθρωπιστικές τους αξίες. Επιπλέον, τα θετικά συναισθήματα είναι απαραίτητα στους δασκάλους και τους κοινωνικούς λειτουργούς, επειδή δίνουν την ενέργεια και τη ζεστασιά της καρδιάς τους στους άλλους κάθε μέρα που περνάει. Όταν χρησιμοποιεί κανείς τη μέθοδο των θετικών συναισθημάτων στη δημιουργική διαδικασία, οι λύσεις προκύπτουν γρηγορότερα απ’ ό,τι συνήθως. Η εμψυχώτρια έχει διεθνή εμπειρία από θεατρικά εργαστήρια στα οποία κακοποιημένοι και συναισθηματικά διαταραγμένοι έφηβοι συνεργάζονται με θεατρικά καταρτισμένους συνομηλίκους τους και δημιουργούν θεατρικές παραστάσεις. Έχει, επίσης, εργαστεί με εφήβους που παρουσιάζουν προβλήματα ως προς τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
Η Aurelija Ceredaite είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας θεατρικών και άλλων έργων. Εργάζεται στο θέατρο «Zalia Varna» στη Λιθουανία. Έχει σπουδάσει υποκριτική. Ως σκηνοθέτης θεάτρου έχει ανεβάσει 17 παραστάσεις κουκλοθέατρου, 4 θεατρικές παραστάσεις για παιδιά και περίπου 12 παραστάσεις με παιδιά. Από το 1979 ως το 1993 εργάστηκε στο κρατικό κουκλοθέατρο «Lele». Από το 1989 ως το 1999 εργάστηκε στην Κρατική Βιβλιοθήκη Κουκλοθέατρου M. Mazvydas. Από το 1999 μέχρι σήμερα, εργάζεται ως σκηνοθέτης του ανεξάρτητου παιδικού και νεανικού θεάτρου «Zalia Varna». Το 1994 και το 2003 οι παιδικές παραστάσεις της κέρδισαν το βραβείο Καλύτερης Παράστασης της Χρονιάς. Tο 1997 βραβεύτηκε στο διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας με θέμα «Παιδικό και Νεανικό Θεατρικό έργο» και το 1999 στο διαγωνισμό του ιδρύματος Soros για την παράστασή της για παιδιά και νέους, η οποία βασίστηκε στο βιβλίο του ψυχολόγου M. Rothenberg «Τα παιδιά με τα σμαραγδένια μάτια». Το 2003 βραβεύτηκε στο διαγωνισμό «Θεατρικό έργο για το ραδιόφωνο», με έργο της βασισμένο στο ψυχόδραμα. Έχει δημοσιεύσει: «Peliukas Antanas» (Το ποντίκι Anton), 2003 -θεατρικό έργο και οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς, «Tingine Ragana» (Η τεμπέλα μάγισσα), 2004- 35 παραμύθια για παιδιά. Τρέχουσες δραστηριότητες: σπουδάζει ψυχόδραμα στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ψυχοδράματος, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ψυχοδράματος Λιθουανίας και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Διεθνούς Οργανισμού Unima στη Λιθουανία.
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |