Γραφείο Β. Ελλάδας
Σεμινάριο
«Δουλεύοντας με ομάδες αλλόγλωσσων παιδιών: καλές πρακτικές από το πολυετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ) στη Θράκη. Η συμβολή βιωματικών τεχνικών και της θεατρικής εμπειρίας»
Εισηγήτριες: Αλεξάνδρα-Ιωάννα Βερέττα, Μαρία Ζωγραφάκη και Καντουχάρ Νεδιμέ
Πότε; Σάββατο 03 Απριλίου 2021, 18:00 - 20:00
Πού; Διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας Zoom
Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε εκπαιδευτές ενηλίκων. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση που είναι οικονομικά τακτοποιημένα για το έτος 2021.
Για να πληρώσετε τη συνδρομή σας για το 2021, δείτε εδώ.
Aιτήσεις: Στην Φόρμα Συμμετοχής, που θα παραμείνει ανοιχτή έως την Παρασκευή 2 Απριλίου.
Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου
Οι τάξεις μας είναι πολλές φορές πολυπολιτισμικές και συχνά μας λείπουν τα εργαλεία ώστε να κάνουμε ένα μάθημα που να καλύπτει τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών, απ’ όπου και αν προέρχονται. Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε βιωματικές τεχνικές και τη θεατρική εμπειρία ώστε να προωθηθεί η εκμάθηση της γλώσσας σε σχολικά περιβάλλοντα όπου υπάρχει ελλιπής ή παντελής γνώση της;
Στο σεμινάριο αυτό, εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν για πολλά χρόνια στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ) στη Θράκη θα καταθέσουν κάποιες από τις εμπειρίες τους και θα επιχειρήσουν να δώσουν ιδέες σε συναδέλφους που προσπαθούν να βρουν τον τρόπο επικοινωνίας και κινητοποίησης αλλόγλωσσων παιδιών που δεν κατέχουν ικανοποιητικά τον γλωσσικό κώδικα της ελληνικής.
Βιογραφικά εισηγητριών:
Η Αλεξάνδρα-Ιωάννα Βερέττα είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του τμήματος Δομικών Τεχνολόγων Μηχανικών της ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ (Αθήνα), με μεταπτυχιακό στην Ψηφιακή Αρχιτεκτονική του Newcastle University.
Στο διάστημα 2011-2017 εργάστηκε στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, στα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος (ΚΕΣΠΕΜ), στις κινητές μονάδες και στα θερινά μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Η εργασία της συνίσταται στο σχεδιασμό, υλοποίηση, καταγραφή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την ενίσχυση της ελληνομάθειας των παιδιών της μειονότητας, μέσω μαθημάτων Ελληνικής Γλώσσας και Θετικών Επιστημών (Μαθηματικά-Φυσική), σε παιδιά που φοιτούσαν στις τάξεις Δημοτικού.
Από το 2015 εργάζεται ως αναπληρώτρια δασκάλα σε Δημοτικά σχολεία του νομού Έβρου, ως εκπαιδευτικός της Τάξης Υποδοχής – ΖΕΠ, με εξαίρεση ένα σχολικό έτος όπου εργάστηκε ως εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης. Στις ΤΥ – ΖΕΠ των Δημοτικών σχολείων όπου εργάστηκε, οι μαθητές προέρχονταν εξολοκλήρου από την μουσουλμανική μειονότητα της περιοχής.
Η Μαρία Ζωγραφάκη είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, (Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και μεταπτυχιακού στα Παιδαγωγικά (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Από το 1991 εργάζεται ως φιλόλογος σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε όλη την Ελλάδα, ενώ για μια πενταετία υπηρέτησε σε σχολεία της ομογένειας στο Βέλγιο.
Από το 1997 συνεργάστηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, στην ομάδα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και στην ομάδα παραγωγής υλικού για το μάθημα της λογοτεχνίας. Παράλληλα είχε τη γενική επιμέλεια στο επιμορφωτικό υλικό που δημιουργήθηκε για τους εκπαιδευτικούς της Θράκης «Κλειδιά και αντικλείδια», καθώς και τη γλωσσική επιμέλεια στο ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι: «Ο σεβντάς του σεντουκιού». Το διάστημα 2011-2018 ήταν επιστημονική υπεύθυνη για τα μαθήματα που γίνονταν στα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος (ΚΕΣΠΕΜ) για παιδιά της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και για ενήλικες γυναίκες της μειονότητας σε όλη τη Θράκη.
Από το 2018 εργάζεται ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Η Καντουχάρ Νεδιμέ είναι απόφοιτη του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία κατά το ακαδημαϊκό έτος 2004. (Σχολή: Επιστημών Αγωγής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης).
Κάτοχος του Πιστοποιητικού ΕCDL και του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (Αγγλικά ). Κατέχει επίσης τις γλώσσες Τουρκικά –Πομακικά.
Πραγματοποίησε πρακτικές σε Νηπιαγωγεία και στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης. Εργάστηκε στον ιδιωτικό παιδικό σταθμό «ΠΡΟΤΥΠΟ» κατά την περίοδο 2004 – 2005 όπως και στο «Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης παιδιών (ΚΔΑΠ)» του Δήμου Μύκης με έδρα την Σμύνθη Ξάνθης από το 2006 έως το 2008.
Μεταξύ των ετών 2011 -2019 εργάστηκε στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη», στη δράση των ΚΕΣΠΕΜ (Κέντρα Στήριξης Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων) και στη δράση της ενισχυτικής διδασκαλίας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος ανέλαβε μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μαθητές δημοτικού αλλά και παιδαγωγικές δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Επίσης εργάστηκε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ως συνεργάτρια-γλωσσική μεσολαβήτρια το 2019.Από 2019 έως και σήμερα εργάζεται στο ιδιωτικό Κέντρο δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (ΚΔΑΠ Μικρό σχολείο ) Ξάνθης.
Περισσότερες πληροφορίες - επικοινωνία: Ιωάννα Λούτσια johannali284@gmail.com, Γραφείο Β. Ελλάδας Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | - Ζωγραφάκη Μαρία
- Βερέττα Αλεξάνδρα-Ιωάννα
- Καντουχάρ Νεδιμέ
|